pesanan anak mula sekolah

Perkara Yang Ibubapa Larang Anak Buat Tetapi Mereka Buat

pesanan anak mula sekolah

Kebanyakkan makpak akan berpesan-pesan macam ni kat anak- anak sekolah rendah mereka:

  • Jangan makan depan kawan-kawan
  • Jangan tunjuk bekal kat kawan kalau tak nak share makan dengan dia,
  • Kalau kawan nampak, bagi kawan rasa sikit bekal yang dibawa
  • Kalau bawa lebih, berkongsi dengan kawan

Hakikatnya, kita sebagai makpakย buat apa yang kita larang anak-anak kita buat! ย Cuba pi buka Instagram kalau tak percaya…..

 

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

19 thoughts on “Perkara Yang Ibubapa Larang Anak Buat Tetapi Mereka Buat”

  1. Kalau berada didalam kawasan sekolah susah hendak pantau gerak-geri anak-anak. Hanya mendoakan mereka tidak membuat pekara yang boleh memalukan ibubapa mereka.

  2. teringat masa sekolah dulu-dulu bawak bekal bila baca cerita k.jie ni..
    bawak bekal nasi putih dengan telur goreng je, kawan pun bawak bekal, makan ramai-ramai dengan kawan-kawan tepi kolam ikan ๐Ÿ™‚

  3. Betullah kak jie. Itulah jugak yg dipesan pd kakak kat sekolah atau dirumah pengasuh.

    ada makanan lebih, berkongsi..kalau sikit sangat…jgn tunjuk…

    kakak pulak…bukan takat makanan..habis pensel dan pemadam diberi pada kawan2..katanya “kesian kwn takde pemadam”…hoho

    saya masih pegang prinsip utk hadkan penampilan gmbr anak2 dan isteri di media sosial..termasuklah gmbr apa yg dimakan..tak sampai hati kot2 ade org yg tengok terliur..rasa berdosa jer..

    thanks kak jie utk nasihat ni… =)
    Jom terjah post menarik dari hafizmd ..Bluefin-21 Jentera Selam Operasi Kehilangan MH370My Profile

Comments are closed.