Satu Hari Seribu Kenangan

Posted with WordPress for BlackBerry.

Hari ni kami berombongan cik kiah ke rumah adik di Tanjong Malim. Bawa Bruno Mars ngait rambutan, jolok manggis, tampoi, rambai dan pulasan.

Galah tersangkut sarang labah-labah, riuh sekampung menjerit

Terkait seekor labah-labah sebesar tapak tangan.

4 ekor talapia yg saya bela sendiri menjadi menu mewah untuk makan tengahari

Tok Tokwan anak cucu bersila di bawah pokok rambutan tepi landasan keretapi untuk santapan istimewa.

Dah kenyang… Suka hati

bergaya macam dah petik rambutan seguni… Bergambar nak update facebook je ni hikhik

Moga Bruno Mars aka n ingat kenangan indah ini apabila pulang ke Filipina nanti.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. tak habis-habis bruno mars. memang kenangan terindah untuk beliau
    Jom terjah post menarik dari Fazreen ..Bermulanya Kisah Saya Bersama Produk MonavieMy Profile

  2. hati2 nie kejatuhan ulat bulu bisa bikin gatal2 di badan.. hihi..

    Aktivitas yang sangat menyenangkan Kak Jie,,, santai dan dapat bersanda gurau dengan keluarga
    Jom terjah post menarik dari Rina As ..Cara Melakukan Prediksi Google Pagerank SendiriMy Profile

  3. Zarul Umbrella says:

    fuhh bruno mars panjat pokok rambutan tu
    Jom terjah post menarik dari Zarul Umbrella ..MataMyaMy Profile

  4. tu dia. bruno mars masuk kampung. haha..
    Jom terjah post menarik dari titan ..Perangai macam Nobita.My Profile

  5. bagus betul , bawak bruno mars jalan2 gini , suka lah main bakar2 beramai2 cam ni kak jie , rindu kampung sudah
    Jom terjah post menarik dari puanbee ..Siapa Yang Patut Beri Dulu?My Profile

  6. Tetiba teringat kampung sendiri… huhuhu..
    Jom terjah post menarik dari adamfaiz ..Tak Ayu Perempuan CamtuMy Profile

  7. besar betul labah2 tu! wah bruno mars ni mesti ingat la kenangan dia ‘balik kampung’ ni ye..
    Jom terjah post menarik dari bardboo ..Ajar Ammar Membaca Menggunakan Flash CardMy Profile

  8. seronok dapat rasa suasana kampung ni kak jie..ikan bakar tu nampak sodap..hehe
    Jom terjah post menarik dari iqbalhakimi ..GAMBAR KAPAL MEWAH COSTA CONCORDIA TERBALIK DI ITALIMy Profile

  9. wakakka.. panjat pokok berganyut berjamaah itu betul2 mengimbau kenangan silam di kampung lah.. hahahha

    memang terbaik lah kak jie..
    Jom terjah post menarik dari maza ..Kerajaan Selangor Sampah: Kes Kajian Tasik Biru, Kundang, SelangorMy Profile

  10. alamonline says:

    bestnya rasa suasana kampung… memang seronok kumpul ramai2 macam ni. hari2 dengar bunyi keretapi lalu lah ye…
    Jom terjah post menarik dari alamonline ..Blouse Wanita Eksklusif (FA 173, FA 174, FA 175, FA 176)My Profile

  11. Seronok bukan main lagi ye… ini baru dikatakan bercuti style kg. bestnya..
    Jom terjah post menarik dari shraqs ..GoDaddy – Domain Kupon Kod Januari 2012 $1.49My Profile

  12. Bruno Mars berbintat tak kena gigit dek nyamuk betina? 🙂
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Libas penangan Sepak takrawMy Profile

  13. seronoknya makan makan di luar dan dibawah pokok…. memang suasana kampung betul….kat rumah paling luar pun diluar rumah depan pintu dapur…heheheh
    Jom terjah post menarik dari zikri ..Kisah Hidup Nabi Muhammad (ep18)My Profile

  14. cara terbaik mengeratkan silaturrahim
    Jom terjah post menarik dari Mus ..Latok, ‘Anggur Laut’ Yang SedapMy Profile

  15. besaunyer labah labah tu!!!

  16. best nyer.dpt berhimpun sekeluarga cam tu.bakar ikan plak tu.dah lama rasa x wat cam tu.

  17. Assalam…
    Kalau saya, tak sampai hati nak makan ikan yang di bela.
    Rasa kasihan je nak siang pun..
    Jom terjah post menarik dari iza ..Kampis.My Profile

  18. Makan ikan talapia atas tikar di bawah pokok rambutan. Bestmya…lama tak merasai suasana begini.
    Jom terjah post menarik dari Kak Long Mawar Merah ..Mentari Bukan Merah di Bukit Merah Laketown ResortMy Profile

  19. UpProfits says:

    Kalau dh ramai2 camtuh mmg meriah..
    Jom terjah post menarik dari UpProfits ..Upcoming Blogger of the Year – Jom Undi!My Profile

  20. kak jie kampung saya pun dekat tanjong malim tepi landasan keretapi…durian, manggis, langsat buah-buah arwah atok dan opah tanam…pokok nam nam pun ada…adoi rindu pula dekat dudun atok…
    Jom terjah post menarik dari azura ..Taman Tasik Shah AlamMy Profile

  21. hehehe bagi bruno mars rasa suasana kampung.ikan talapia merah bakar,sedap tu.