Manisnya Markisa

Aku tak faham, kenapa kucing yang entah muncul dari mana tu mengiau-giau.
Garang macan ibu ayam anak sepuluh.
Badannya yang kurus buat simpatiku tumpah luluh.
Aku bagi dia makan ayam rebus. Fuh….!
Menu mahal tu untuk tetamu yang tidak diundang.

Semalam kawan yang pulang bercuti dari Medan kirimkan buah markisa
Manis!
Tak seperti yang selalu aku kait tepi parit rumah Lek Sah.
Kawanku yang sedang makan angin sakan di Beijing tu, entah bila nak balik?
Ikut deria ke 6, dia sedang berkubang dengan beg shopping melengkar kat KL dah nie.

Hari ni, ada 2 kenduri lagi, penutup minggu cuti sekolah.

Juga hari akad nikah Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan Jeanne Abdullah yang akan memakai nama rasmi Datin Seri Jeanne Abdullah.
Selamat Pengantin Baru PM! Semoga jodoh berkekalan ke akhir hayat.

Juga berita pertunangana Ina Naim bekas tunang Mawi AF bersama bekas anggota nasyid In-Team, Mohd Suhaimi Saad.

Patah tumbuh hilang akan berganti. Cinta, kasih dan sayang yang mengembang subur, dibajai kesatuan jiwa akan sentiasa dibuai rindu yang tak mudah dikawal…

Girl has every reason to find a partner and very little cause to remian single!

Semoga kebahagiaan yang sedang dirasai ini berpanjangan…. Aku pasti kau bukan sebuah igauan atau mainan mimpi….tapi sebuah pemberian oleh kuasa Ilahi!

Jie ~ I’m finally getting better…. I guess it’s really over!

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Kak Jie says:

    sayda>> abis tu tunggu ape lagik…carilah 2-3 org..;p

    mak merah >> ketupat basi ajork yuuu…

    baguihlah , cepat jodohnya. Mungkin semua duka lara nestapa tu dah lupus, kenangan indah yang dulu tu dah ada pengubatnya..baguslah..kita doakan bahagia berkekalan.

    EQ >> tu tul..dah la baik..comei pulak tuh…hiks!

    ween >> tu belum gossip, fakta tu..kalo gossip mau keluar bapa hantaran bape belanja hangus..baju kaler ape, sapa reka bajum kasut beli kat mana…huhuhu..tang tu baru gossip…

  2. eh gossip ina naim pon sampai sini ek??

  3. Equilibrium says:

    maman rouge…

    ina naim tu bdk baik…xkan la nak dpt PAT kannn…
    pat tu semayang jumaat pon x penah. Pekessssssss!!!!

  4. Red Mummy says:

    dah agak dah mesti ada sessi anyam ketupat kat sini.

    kalo ada kak jie ngan equil mesti le ada cite mak merah yang on air kan kan kan!

    nanti korang…tunggu aku sampai kl sok mlm yerrr…

    oi ina naim arap2 kekal le kali ni, ingatkan dpt businessman ker…pat ker!

  5. “Girl has every reason to find a partner and very little cause to remain single!”

    i love this k’jie. brilliant sgt. 😉

  6. Kak Jie says:

    EQ >> huhu..kakjie dh sihat ni..kembali mengeget!

    oooooo…. harap2 dlm patploh pasang tu, terselit la sepasang utk kite erk…:p

    g dgn kapai terbang, blk dgn kapai laut….takut tak celuih.

    EQ > how many girls u know jump frm one boat to another without ever getting their feet wet?

    apa yg berlaku kadang² tiada jawapannya langsung, we do expect some answers…
    the answers doesn’t come alogn easily..ok…be strong

  7. Equilibrium says:

    alhamdulillah…glad to hear that u r fully recovered. Akak kita x sampai VA lagik kak…dia kena tahan dek imegresen coz kasut terlebeh. Dia x baca rule kapai terobang, max utk kasut cume 4 pasang jek. Dia terbeli patploh psg.

    Girl has every reason to find a partner and very little cause to remian single!

    mmmm…i hv nomore reason to find another or to settle down my life…Biarlah daku begini…uhuk!

    selamat ujung minggu kak.
    rindu ur geget always.