Roti John Howard

ha ha ha..kelakar pula tajuk entri kali ni…tapi

Saya ada seorang kawan yang jauh di obesea , dia tak tahu Roti John walaupun dia dah bertahun² hidup kat negara John Howard dan dia juga kipas susah mati John Travolta!

Jom kita pergi pasar malam kita intai Roti John…. opppppssss…..dah pukul 11.40 malam, pasar malam pun dah katup, meja dengan payung pun dah dilipat.

Akhirnya saya terjumpa Roti John kat gerai 24jam Encik Wiki

Silelah…….silelahhh……tapau untuk sarapan pagi esok.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Abang long

    abg long tu baru keluar hospital..kena banyak berpantang ..jaga kesihatan tau…

    dina

    terimakasih resepinya..senang je nmpk..nak try buat nnt.

    adik John travolta

    muahahahaha….dah buat nnt jgn hangus udah….nnt mcm Joyah!

  2. Adik John Travolta says:

    Salam sekali lagi Jie… gegegege…
    Nak ucap tima kacih kat Dina, bley? Nak cuba resepi dia tu. Kat Jie, kita peyuk cium mwah mwah.

  3. kak jie…tk yah tapau roti john. bazir duit…resipi ni sy perturunkan hasil dr pemerhatian sy…cubalah

    RESIPI ROTI JOHN

    Bahan-bahannya :

    Roti hotdog dibelah 2 (amount terpulang pd jumlah org yg nk makan)
    Telur 2 biji
    Carrot & kobis (hiris nipis…mcm buat coleslaw tulah)
    Daging burger 5 keping (ni utk 7-8 org dewasa yg makan)
    Butter
    Mayonis
    Sos cili or tomato

    Cara membuatnya :

    Rebus daging burger hingga masak. Bila dh masak, hancurkan daging tu, pecahkan telur dan gaul. Put aside.

    Carrot & kobis tadi campurkan dengan mayonis and put aside gak.

    Kemudian sapu butter pada roti, letak daging hancur td & bakar atas kuali leper

    Bila roti dh masak, letak ler sayur tu & tuang sos.

    Tadaaaaaa…dh boleh makan.

    *Boleh ler klu nk bukak gerai roti john bulan posa nnt.

    SELAMAT MENCUBA

  4. Abang Long says:

    Anak abang long paling suka pesan ROTI HEMLET.

  5. Riani

    Kat Tawau tak de ke?

    Kalau tak de, boleh arr Riani wat bisnes buka gerai jual Roti John..

    he he he

  6. zino

    hahaha….Roti MatCool….:p

    mengikut Pakcik Wiki tu,

    The origin of the ‘John’ in the name is allegedly due to the Western origin of the Baguette and the tomato sauce used in the dish. During the years of British Colonial rule, all Caucasians and Westerners were colloquially and affectionately referred to as ‘John’ in Malay,

  7. sedapnya roti john…waaaaa…dah lama tak makan lah…mana mau cari yer kak jie???

  8. Airynnz

    Hepi Bufday…nnt kakjie letak lilin ye kat Roti John tu :p

    mz

    Tak pernah beli selain yg jual kat pasar malam kat sini ….nak kena cuba la kat tempat lain pula

  9. zana

    Selayang tang mana tu Zana…eeee..mana la tau kot² TER raun area tu

    Duniabudin

    Kalau dah hangus….mmg betul² jadi John Arumugam…:p

  10. cik mika

    set..siap….tapi charge lebih la juga ye…10% gov.tax!

    :p

    madredo1

    jgn lupa nnt bile dah beli, kirimkan kat OD sepotong..kesian tu dia…

  11. kenapa di namakan roti john? hehe bukan roti mat.. ke apa ke..

  12. am not a fan of roti john. but there is one stall at seksi 17 shah alam taht sell a very delicious and tasty roti john …

  13. kak jie….x dpt nak bagi ryn kek, bg roti john pun sedap gak…hihihihi

  14. DUNIABUDIN says:

    Roti JOhn Arumugam satu…. TElur kasi libih… Minyak sapi sama bawang kasi banyak….Masak kasi hangus.

  15. Zana Sadri says:

    uish… tingat roti john kat selayang yg ada inti daging/ayam tuh. pergh… siap leh bawak bekal gi opis pagi esoknyer kalo tak abih. 😀

  16. mad redo1 says:

    pasar malam mana petang ni ek? pasir panjang kot… bleh cari roti john

  17. mikaounik says:

    roti john 1 erkk
    sos letak lebih..mayonis pun nak byk..pastu letak telur tu kasi tebal2 erkk…

  18. muadz

    mana der…telan air liur je malam tadi…nengok gambo…hakhak…

    ziana

    uikk..selalukan singgah kedai kt opis tu beli kuih…..sampai terkantoi²…tak kan lapaQ lagi kot…:p

  19. adik John travolta

    erk..mana tau itu budak nama minah…yeeee..betul..memang dia minah bukan mamat!

    ha ha ha…

    itu menaci suka makan roti nan dgn dal sbb tu dia tarak kenal itu roti john…. :p

  20. kak jie!!
    sedapnyee!
    LAPO

  21. muadzlife says:

    aiyok..sgt sedap roti itew….
    supper roti john ke malam tadi Kakjie?…

  22. Adik John Travolta says:

    Salam Jie…
    Siannya minah tu. Buat malu kaum jek dia tak tahu roti John. Padan muka kena kutuk ngan Jie… Dia tu, elok gi balik sekolah, kan Jie kan.