Roti John Howard

ha ha ha..kelakar pula tajuk entri kali ni…tapi

Saya ada seorang kawan yang jauh di obesea , dia tak tahu Roti John walaupun dia dah bertahun² hidup kat negara John Howard dan dia juga kipas susah mati John Travolta!

Jom kita pergi pasar malam kita intai Roti John…. opppppssss…..dah pukul 11.40 malam, pasar malam pun dah katup, meja dengan payung pun dah dilipat.

Akhirnya saya terjumpa Roti John kat gerai 24jam Encik Wiki

Silelah…….silelahhh……tapau untuk sarapan pagi esok.

22 Replies to “Roti John Howard”

  1. Abang long

    abg long tu baru keluar hospital..kena banyak berpantang ..jaga kesihatan tau…

    dina

    terimakasih resepinya..senang je nmpk..nak try buat nnt.

    adik John travolta

    muahahahaha….dah buat nnt jgn hangus udah….nnt mcm Joyah!

  2. Salam sekali lagi Jie… gegegege…
    Nak ucap tima kacih kat Dina, bley? Nak cuba resepi dia tu. Kat Jie, kita peyuk cium mwah mwah.

  3. kak jie…tk yah tapau roti john. bazir duit…resipi ni sy perturunkan hasil dr pemerhatian sy…cubalah

    RESIPI ROTI JOHN

    Bahan-bahannya :

    Roti hotdog dibelah 2 (amount terpulang pd jumlah org yg nk makan)
    Telur 2 biji
    Carrot & kobis (hiris nipis…mcm buat coleslaw tulah)
    Daging burger 5 keping (ni utk 7-8 org dewasa yg makan)
    Butter
    Mayonis
    Sos cili or tomato

    Cara membuatnya :

    Rebus daging burger hingga masak. Bila dh masak, hancurkan daging tu, pecahkan telur dan gaul. Put aside.

    Carrot & kobis tadi campurkan dengan mayonis and put aside gak.

    Kemudian sapu butter pada roti, letak daging hancur td & bakar atas kuali leper

    Bila roti dh masak, letak ler sayur tu & tuang sos.

    Tadaaaaaa…dh boleh makan.

    *Boleh ler klu nk bukak gerai roti john bulan posa nnt.

    SELAMAT MENCUBA

  4. Riani

    Kat Tawau tak de ke?

    Kalau tak de, boleh arr Riani wat bisnes buka gerai jual Roti John..

    he he he

  5. zino

    hahaha….Roti MatCool….:p

    mengikut Pakcik Wiki tu,

    The origin of the ‘John’ in the name is allegedly due to the Western origin of the Baguette and the tomato sauce used in the dish. During the years of British Colonial rule, all Caucasians and Westerners were colloquially and affectionately referred to as ‘John’ in Malay,

  6. Airynnz

    Hepi Bufday…nnt kakjie letak lilin ye kat Roti John tu :p

    mz

    Tak pernah beli selain yg jual kat pasar malam kat sini ….nak kena cuba la kat tempat lain pula

  7. zana

    Selayang tang mana tu Zana…eeee..mana la tau kot² TER raun area tu

    Duniabudin

    Kalau dah hangus….mmg betul² jadi John Arumugam…:p

  8. cik mika

    set..siap….tapi charge lebih la juga ye…10% gov.tax!

    :p

    madredo1

    jgn lupa nnt bile dah beli, kirimkan kat OD sepotong..kesian tu dia…

  9. am not a fan of roti john. but there is one stall at seksi 17 shah alam taht sell a very delicious and tasty roti john …

  10. Roti JOhn Arumugam satu…. TElur kasi libih… Minyak sapi sama bawang kasi banyak….Masak kasi hangus.

  11. uish… tingat roti john kat selayang yg ada inti daging/ayam tuh. pergh… siap leh bawak bekal gi opis pagi esoknyer kalo tak abih. 😀

  12. muadz

    mana der…telan air liur je malam tadi…nengok gambo…hakhak…

    ziana

    uikk..selalukan singgah kedai kt opis tu beli kuih…..sampai terkantoi²…tak kan lapaQ lagi kot…:p

  13. adik John travolta

    erk..mana tau itu budak nama minah…yeeee..betul..memang dia minah bukan mamat!

    ha ha ha…

    itu menaci suka makan roti nan dgn dal sbb tu dia tarak kenal itu roti john…. :p

  14. Salam Jie…
    Siannya minah tu. Buat malu kaum jek dia tak tahu roti John. Padan muka kena kutuk ngan Jie… Dia tu, elok gi balik sekolah, kan Jie kan.

Comments are closed.