Betul TakTipu

Sambil menatap majalah Astro View Mac 2008, Intan bertanya saya beberapa soalan:

1. Apakah warna bulu beruang kutub?

2. Berapalah tempoh masa “Perang 100 Tahun” antara England dan Perancis?

3. Berapakah diameter gelanggang tinju?

4. Topi koboi turut dikenali sebagai ‘Ten-gallon hats’. Berapa bilangan gelen yang mampu ditampung topi tersebut?

5. Siapakah yang pertama menemui Frankfurter?

6. Di atas kapal, lapan loceng dibunyikan menandakan waktu …..

7. President Amerika ke -22 dan ke – 24 mempunyai ibu bapa yang sama tetapi bukan merupakan adik beradik. Bagaimana ini boleh terjadi?

8. Orang Eskimo merupankan pemburu yang handal, tetapi mengapa mereka tidak memburu penguin?


Saya cuma dapat menjawap SATU SAHAJA!!

Bagaimana anda? Kalau anda rasa sama gred dengan saya, jangan malu jangan segan

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Umi Mia says:

    hehehe…yang frankfurter jer betul..yg lain zero….bagus soalan pengetahuan am ni…

  2. tetiba rasa malu…hik satu pun x betui2 tepat..Jom langgan Astro fullpackage..heheh

  3. salam mama..

    klau lah kertas soalan SPM tahun 1998 mcm ni habis lah..dah lah org kat sni jenis spesis yang malas baca buku..hak3..

  4. arsaili says:

    takpe ni general knowledge version US

  5. Anonymous says:

    saye pun susah nak jawab nieh….haha…!!
    bijak² anak kak kujie nie ek… bagus²
    dah besar leh jadi saintis

    ::redZ-ZIaf::

  6. uglyman says:

    Jawapan Jantan Kaberet

    1. Apakah warna bulu beruang kutub?

    Saya ni buta warna. Tapi kalau tak silap beruang ni 2 kaler je. Itam and putih.

    2. Berapalah tempoh masa “Perang 100 Tahun” antara England dan Perancis?

    Sebenarnya Perancis & England ni di perang. Diorang cuma konfius sapa yang cipta ‘Tahun’,ni.

    3. Berapakah diameter gelanggang tinju?

    Gelanggang tinju ni tak ada diameter. Zaman dulu tak ada metric. Diorang pakai kaki je.

    4. Topi koboi turut dikenali sebagai ‘Ten-gallon hats’. Berapa bilangan gelen yang mampu ditampung topi tersebut?

    Sama gaks cam gelanggang tinju. Zaman dulu mana ada metric maa…

    5. Siapakah yang pertama menemui Frankfurter?

    Sebenarnya frankfurter ni tak ada orang yang temui. Dulu, ada sorang tu lapar. Dia nampaklah lembu seekor ini. Dia tengok lembu tu comel. Dia kasiklah nama ‘Frank’ kat lembu tu. Lembu tu comel sangat. Orang tu nak lah amik gambo buat kenang kenangan. Lembu tu pun cakaplah, “Further… further.” sebab Mamat tu boh kamera kat idung.

    6. Di atas kapal, lapan loceng dibunyikan menandakan waktu …..

    Lapan loceng kira ada 8 aiskrim free maa…

    7. President Amerika ke -22 dan ke – 24 mempunyai ibu bapa yang sama tetapi bukan merupakan adik beradik. Bagaimana ini boleh terjadi?

    Sebab kat Amerika tak ada ‘Bin’. Sama macam Khairy Jamaludin. Tak ada ‘Bin’. Bayangkan berapa ramai yang ada ‘Frank’ atau ‘James’ yang bukan adik beradik.

    8. Orang Eskimo merupankan pemburu yang handal, tetapi mengapa mereka tidak memburu penguin?

    Penguin ni dia punya daging tak banyak maa… Alang alang kalo nak buru tuh burulah ikan paus ke, dinosaur ke atau Gajah. Baru daging banyak maa…

  7. Farah Deen says:

    pergh, susah gila soalan Intan ni! LOL, farah leh jawab dua je kot? tu pun entah betul ke tak jawapan tu! LOL

    mana dia dapat soalan ni K.Jie? genious sungguh!

  8. patutnya jawapan nya ialah.. langgan lah astro hehe

  9. ni dah jadi mcm program tv kat starworld ..smarter than 5th grade..tapi soalan jie ni dah macam soalan budak u pulak…

    surrender…saya tak tau jwpn semua tu..hehehe

  10. muadzlife says:

    sajerrr taw Kakjie nie…dah pening dah paler saya…:)

  11. Lily.Lulu. says:

    aaaaaa .. banyak nya soalan kak jie nih ..

    😛

    saya google jap eh!!

  12. general knowledge ni..
    bagus gak kalau selalu diberitahu..:D

  13. echah_syed says:

    sains?? arghhhhhhh!!!

    bagi laa soalan sains rumah tangga !

    gerenti aku dpt jwp 150% :p

  14. cikgu panji says:

    Susahnye soalan. Kalau gini, mesti fail.Kena sekeh le…

  15. Anonymous says:

    Aku pun dapat jawap satu, hihihihi…betul ke penguin ada kat kutub selatan ?

  16. Neeza Shahril says:

    heheheee.. susah soalan tu. neeza betul 1 je.. itu pun tak tepat sangat.. bagus gak ada soalan cam ni. dapat luaskan ilmi pengetahuan..