Menteri Besar Kedah

Menteri Besar Kedah yang ke- 10

Ustaz Azizan Abdul Razak dilantik sebagai Menteri Besar Kedah yang kesepuloh oleh Sultan Kedah petang Ahad semalam.

Azizan, 64 tahun yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah memenangi kawasan N20 Sg Limau di bawah Parlimen Jerai mengalahkan Basorri Abu Hassan (BN) dengan majoriti 3212 undi. Azizan memperolehi 12028 undi manakala Basorri 8816 undi. Peratusan yang keluar mengundi ialah 83.68%.

Istiadat menerima watikah berlangsung di Wisma Darul Aman, Alor Star Kedah.

Rakyat Kedah mengharapkan satu pentadbiran yang telus dan beretika.

Selamat menjalankan tugas.

p/s tunggu Menteri Besar Selangor pula angkat sumpah.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. so’od – dandan ngaku org kg ye…hehehehe

    menjadi pemimpian yg baik

  2. salam kak jie..
    MB ni org kwsn sy ni..
    harap2 dptla menjlnkan amanah dgn baik.. insya Allah..

  3. wira – Ramai org yg mempertikaian adakah keadaan akan lebih baik….kakjie percaya Ustaz Azizan dpt mengurus Kedah dgn lebih baik tetapi masalah utama BA akan mewarisi segala hutang2 kerajaan negeri yang di buat oleh BN.

    hehehe…wira ni..macamlah kakjie ni tau pasal DO Kedah ke..kakjie DO utk rumah kakjie je..

    MZ – kita bagi masa utk kerajaan baru selesaikan yg utama. Perubahan tak mungkin dtg dlm sekelip mata… jgn menyebut pembangunan saja kerana kerajaan baru yg dibentuk mewarisi hutang2 lapuk BN.

    Farah Deen – Kakjie bangga kerana menjadi salah seorang antara orang² yang berjaya menumbangkan BN..hehehehehehe…mgkn tak tercapai akal utk terfikir spt itu 10 thn dulu…

    Suara dan kehendak kita berhak didengar ..bukan buat tatau saja..

    ita.itu – pangkah kerajaan sekarang lah..hehehehe

    syam – Salam Syam…kesian org T’ganu…hehehe…Syam mailah pindah balik Selangor…

    Mama yakin Ustaz Azizan dapat menguruskan Kedah dgn lebih baik, beri masa dan peluang…

    Neeza Shahril – Insya Allah Neeza….sebuah kerajaan yg stabil bukan boleh dibentuk sekelip mata…

    Ien – tu provokasi pihak yang kalah…mak ayah kakjie ade kar Baling..dia org aman damai je…

  4. pB – nama yg disebut Ir Mohammad Nizar Jamaluddin kerana perlembagaan negeri membenarkan hanya Melayu/Islam yang boleh menjadi MB.

    Kita tunggu dah lihat!

    Arin -Semlm dah mengadap Pemangku Sultan Perak…kita tunggu je

    ym = ku_zie2k

    maksu – power tu maksu!

    Am – lama tak nampak Am…sihat ke?

    Semoga apa yg berlaku dijadikan pengajaran…rakyat bila2 masa boleh menggunakan kuasa yg diperuntukkan oleh undang2 untuk menukar sesiapa yg tidak telus.

  5. dengor kabor haru biru kat Kedah.. isk3..

    p/s: Singgah sat untuk seketika.. slmt malam (zzz) 😀

  6. Neeza Shahril says:

    semoga dia dapat jalankan tugas demi kebaikan rakyat dan negeri… Insyaallah…

  7. salam mama..

    tahniah buat rakyat kedah kerana dapat MB baru..kalau tak beri peluang macam mana kita nak tau seseorg pemimpin tu bagus ke tidak..insyaAllah di bawah kepimpinan ustaz azizan negeri kedah akan ade perubahan..

  8. ita.itu says:

    psttt..kak jie pangkah mana? hehe

  9. Farah Deen says:

    K.Jie, tahniah Kedah dah ada menteri baru, Selangor pun bakal! Penang dah ada, heheheh ramai kan? best! at last dah ada reformasi yang dirunggu2.

  10. insya’allah … moga beroleh keberkatan.

  11. wira nordin says:

    tahniah uztaz azizan.
    selamat menjalankan tugas
    jgn la berhentikan/pecat pegawai pegawai yg baik dan amanah.kesian depa.
    kak jie, mcm mana nak mintak kerja dgn kerajaan negeri?jadi DO ke?ADO ke?

  12. Semuga yg dilantik menjalankan tugas dengan adil dan ikhlas agar menjadi teladan kepada negeri2 yang lain

  13. saya mb kat rumah…wakakaka

  14. Masih tertunggu sapekah akan jadi MB Perak..btw, kak jie nye ym apa ye?

  15. pB tunggu MB Perak ….

    masih tak tahu lagi saper ke??