28 Replies to “Pakailah tali pinggang keledar dan selamat memandu!”

  1. kak jie nak pi bercuti ke mana?Hik3,berhati2 di jalan raya..jgn lupa tali pinggang keledar skali..
    .-= eyriqazz´s last blog ..Bloggers Gathering | Pengalaman Paintball Yang Mengujakan =-.

  2. kalau dapat pakai dengan niat kerana Allah itu lah yg terbaik tapi senang cakap susah nak buat.
    .-= denaihati´s last blog ..Dua Kopitiam yang ada sijil halal daripada JAKIM =-.

  3. kuji saya naik moto.. nk pakai mcm mane?
    .-= zuwairiaiman´s last blog ..Bio Aura Product code 101 =-.

  4. Betul tu.. Ingatlah keselamatan diri dan orang disekeliling…
    Pakailah tali pinggang keledar..

    er cam MKJR plak..
    .-= zool´s last blog ..Mengurat di dalam komuter =-.

  5. sy akn lbh bingt utk pakai bl naek ngn fmly.klu xpakai dpt la ketam dri umi sy.klu abah yg bt meraung jg jawabnya.hehe.btw i luv umi n abah.hehe

    1. @Kak Long Mawar Merah, ya..semoga berhati2 di jalan raya..
      .-= suri´s last blog ..Argh!! Jerawat datang lagi =-.

  6. kesimpulannya.. pakailah tali pinggang keledar dan topi keledar kerana sayangkan nyawa bukan sebab takutkan polis.. hehe 😆
    .-= yati´s last blog ..Seindah mawar berduri =-.

  7. dulu masa bujang selalu tak pakai tali pinggang..skrg bila berkeluarga, keselamatan harus diutamakan..bknnya susah pn nak pakai…
    .-= Nadri´s last blog ..Sejarah Sambutan Maulidur Rasul s.a.w. =-.

  8. …………… takleh play video.. huhu, takpela..
    .-= samanosuke_04´s last blog ..Eurotrip 2.0: Brussels! =-.

  9. pergh! video ni mmg terbaik! dulu saya ada letak satu video kat blog saya. video rangkuman iklan2 keselamatan jalan raya seluruh dunia. mmg ngeri2. antara punca terbesar kematian bila eksiden adalah sbb tak pakai seat belt. saya mmg dari dulu dah terbiasa. naik je kereta, tak kira duduk dpn ke belakang, perkara pertama sekali adalah pakai seat belt. terutama kalau naik kereta yg dipandu oleh driver ganas. hahaha. mengucap siap2.
    .-= mrkay´s last blog ..Tips Keselamatan Blog =-.

  10. ramai yangi pakai tali pinggang keledar hanya bila nampak polis ??

    maaf, aku bukan macam tu.. kalo aku, tiap kali nek keta mesti pasang talipinggang keledar. kalau tak, rasa macam tak kemas jer. cam bila2 masa leh terbang jer. huhu,, 🙄 salu kene saond ngan org sebelah. “eleh..jalan nak g depan tuu~ jer pun nak pakai talipinggang keledar” :p

    nway.. video yang menarikkk… 😀
    .-= mr.eims @ perfume´s last blog ..Glow by Jennifer Lopez – Lovely, Clean, Luxurious =-.

  11. jie tau tak… ada orang guna tali rafia sebab talipinggang keledar yag asal dah putus. tolong tanya polis, boleh tak macam tu…?

  12. yes! pocket tak buleh bergerak dlm kenderaan laju
    tanpa mengenakan talipinggang kledar,
    tak dak masaalah bila naik keter,
    kapal terbang,

    masaalah sikit bila naik keterapi.. hadeh laaa…
    .-= Pocket´s last blog ..269.TandaCInta… =-.

  13. Salam Maulidur Rasul Kak Jie…

    Walaaa comey nyer iklan ni. Tapi betullah tu penting pakai seat belt ni, ada sorang kawan pernah telibat dalam kemalangan, kata dia “nasib baik aku pakai seat belt. kalau tidak….”

    Selamat balik kampung Kak Jie, hati2 memandu 😉
    .-= iza~de~bintang´s last blog ..Jangan Terlepas Peluang… =-.

Comments are closed.