Pakailah tali pinggang keledar dan selamat memandu!

Selamat Bercuti – Pakailah tali pinggang keledar dan selamat memandu!

p/s – ramai yangi pakai tali pinggang keledar hanya bila nampak polis atau bila ada isyarat daripada kereta yang datang dari hadapan bahawa ada sekatan jalan raya atau perangkap laju. :lol:

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. sejak jadi pemandu kereta (selama ni jadi penumpang je), auto je tarik tali pinggang keledar tu.. 🙂
    .-= beliamuda´s last blog ..Menjadi Mangsa Keadaan, Apakah Tiada Ruang Penjelasan? =-.

  2. memang menjadi amalan maza, masuk kereta terus pakai tali pinggang keleder.. tak kiralah ke surau sebelah rumah sekali pun.. tah jadi habit katanya.. heheheh

    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    .-= maza´s last blog ..Potong Jambul Amalan Bidaah =-.

  3. menarik.. tapi tu la, mmg patut pun pakai seat belt, pe tah lagi semua orang nak bawak laju2 nih..
    .-= fiezaradzi´s last blog ..Ke Mana Menghilang? =-.

  4. AyaBizz says:

    Menariknya video iklan ni. 😆 kreatif dan penuh fantasy :mrgreen:

  5. yang pasti kne pakai jewk… haha.. bukan susah pun an.. Nyawa kite ader satu jer weh…haha

  6. kak jie nak pi bercuti ke mana?Hik3,berhati2 di jalan raya..jgn lupa tali pinggang keledar skali..
    .-= eyriqazz´s last blog ..Bloggers Gathering | Pengalaman Paintball Yang Mengujakan =-.

  7. takde lesen kereta lagi
    .-= ariff´s last blog ..Enam Bulan blog.ariff – Rahsia Kejayaan? =-.

  8. denaihati says:

    kalau dapat pakai dengan niat kerana Allah itu lah yg terbaik tapi senang cakap susah nak buat.
    .-= denaihati´s last blog ..Dua Kopitiam yang ada sijil halal daripada JAKIM =-.

  9. zuwairiaiman says:

    kuji saya naik moto.. nk pakai mcm mane?
    .-= zuwairiaiman´s last blog ..Bio Aura Product code 101 =-.

  10. Betul tu.. Ingatlah keselamatan diri dan orang disekeliling…
    Pakailah tali pinggang keledar..

    er cam MKJR plak..
    .-= zool´s last blog ..Mengurat di dalam komuter =-.

  11. sy akn lbh bingt utk pakai bl naek ngn fmly.klu xpakai dpt la ketam dri umi sy.klu abah yg bt meraung jg jawabnya.hehe.btw i luv umi n abah.hehe

  12. Tali pinggang keledar memang perlu diikat walaupun nak pergi dekat.
    Selamat memandu… 😛
    .-= Kak Long Mawar Merah´s last blog ..Gigit menggigit atasi ketagihan rokok =-.

    • @Kak Long Mawar Merah, ya..semoga berhati2 di jalan raya..
      .-= suri´s last blog ..Argh!! Jerawat datang lagi =-.

  13. kesimpulannya.. pakailah tali pinggang keledar dan topi keledar kerana sayangkan nyawa bukan sebab takutkan polis.. hehe 😆
    .-= yati´s last blog ..Seindah mawar berduri =-.

  14. dulu masa bujang selalu tak pakai tali pinggang..skrg bila berkeluarga, keselamatan harus diutamakan..bknnya susah pn nak pakai…
    .-= Nadri´s last blog ..Sejarah Sambutan Maulidur Rasul s.a.w. =-.

  15. errr… ada polis tak kat sini???
    errr…. errr…. (sambil menarik tali pinggang keledar)

    .
    .

    berblog pun ada masanya kena pki seat belt…. byk bhy … hikhikhik 😀
    .-= kutaksempurna´s last blog ..Don’t follow me. I haven’t got a clue. =-.

  16. ah..saya memang suka pakai tali pinggang keledar..naik kereta je terus pakai..kekadang rasa macam skema plak..hehe..
    .-= Bb Hussain´s last blog ..Asam Pedas Melaka =-.

  17. samanosuke_04 says:

    …………… takleh play video.. huhu, takpela..
    .-= samanosuke_04´s last blog ..Eurotrip 2.0: Brussels! =-.

  18. pergh! video ni mmg terbaik! dulu saya ada letak satu video kat blog saya. video rangkuman iklan2 keselamatan jalan raya seluruh dunia. mmg ngeri2. antara punca terbesar kematian bila eksiden adalah sbb tak pakai seat belt. saya mmg dari dulu dah terbiasa. naik je kereta, tak kira duduk dpn ke belakang, perkara pertama sekali adalah pakai seat belt. terutama kalau naik kereta yg dipandu oleh driver ganas. hahaha. mengucap siap2.
    .-= mrkay´s last blog ..Tips Keselamatan Blog =-.

  19. menarik betul video ni.. dlu saya selalu abaikan bab ni.. alasan x selesa sebab gemuk (patut ke?).. la ni.. semakin timbul kesedaran mengenainya.. anak2 pun cukup memberikan kerjasama.. 🙂
    .-= cikgu isza´s last blog ..CONTEST MATEMATIKOMEN – PENGUMUMAN PENTING 2 =-.

  20. mr.eims @ perfume says:

    ramai yangi pakai tali pinggang keledar hanya bila nampak polis ??

    maaf, aku bukan macam tu.. kalo aku, tiap kali nek keta mesti pasang talipinggang keledar. kalau tak, rasa macam tak kemas jer. cam bila2 masa leh terbang jer. huhu,, 🙄 salu kene saond ngan org sebelah. “eleh..jalan nak g depan tuu~ jer pun nak pakai talipinggang keledar” :p

    nway.. video yang menarikkk… 😀
    .-= mr.eims @ perfume´s last blog ..Glow by Jennifer Lopez – Lovely, Clean, Luxurious =-.

  21. jie tau tak… ada orang guna tali rafia sebab talipinggang keledar yag asal dah putus. tolong tanya polis, boleh tak macam tu…?

  22. yes! pocket tak buleh bergerak dlm kenderaan laju
    tanpa mengenakan talipinggang kledar,
    tak dak masaalah bila naik keter,
    kapal terbang,

    masaalah sikit bila naik keterapi.. hadeh laaa…
    .-= Pocket´s last blog ..269.TandaCInta… =-.

  23. Takde! Saya pakai setiap masa! 😀
    .-= tekkaus´s last blog ..I Do Cherish You, My One & Only Wife (Our 4th Anniversary) =-.

  24. Salam Maulidur Rasul Kak Jie…

    Walaaa comey nyer iklan ni. Tapi betullah tu penting pakai seat belt ni, ada sorang kawan pernah telibat dalam kemalangan, kata dia “nasib baik aku pakai seat belt. kalau tidak….”

    Selamat balik kampung Kak Jie, hati2 memandu 😉
    .-= iza~de~bintang´s last blog ..Jangan Terlepas Peluang… =-.

  25. huhu akak ni cm perli sy je ni..hukhuk

  26. stylo giler iklan ni.. hohoho kepada yang sering lupa itu beringatlah ye.. 😀
    .-= topo´s last blog ..Gambar yang Lawak Semasa Bermain Ice Skating =-.