Rawat Kucing Sakit

cara jaga kucing sakit

Keadaan kat rumah sekarang…. macam wad hospital. Ada 2 kucing yang sedang dirawat. Alice kena jahit kaki kudung dia yang luka semula, ada bahagian tulang yang terpaksa dipotong.

Carrot pula baru balik dari klinik tadi selepas dimandulkan.

Saya gunakan 2 sangkar saiz kecil yang dicantumkan diikat dengan tali supaya menjadi sangkar yang lebih besar dan selesa.  Boleh letakkan bekas pasir, makanan dan air minum.

Gunakan langsir lama sebagai kelambu supaya keadaan lebih gelap untuk keselesaan kucing.

Dua ekor nurse atas cage tu – Melati dan Beemo saja sibuk macam mak jemah.

sangkar kucing sakit

Pesakit dah lena, nurse pun lagi awal lenanya …hiks!

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

9 thoughts on “Rawat Kucing Sakit”

  1. Saya pun cat lover..tapi buat masa ni tak jaga kucing lagi sebab anak kecik lagi, hihi.. dulu dari kecik memang bela kucing, tidur dengan kucing, semua dengan kucing. Makhluk Allah yang saaangat comeeel 🙂

  2. meow….meow….bukan senang nak jaga kucing…tapi tengok akak kujie betul2 teliti dgn aspek penjagaan kucing…bersih je, kawasan kucing tu..,mmg terurus rapi
    Jom terjah post menarik dari farah ..Petua putihkan kulitMy Profile

  3. Salam Kak Jie…. lama tak berkunjung ke sini. Banyaknya Kak Jie pilihara kucing. Kat rumah saya, anak2 memang suka pilihara kucing. Adalah dua ekor kucing kampung, nasib baik dia berak di dalam tandas. Kalau tidak saya suruh dorang bagi kat orang lain.
    Jom terjah post menarik dari sensasi2020 ..Keistimewaan Bulan Mei Jadi KenanganMy Profile

    1. tak mampu jaga kucing…apa yg ada secara kebetulan aje
      kos jaga pun bkn sikit
      masa lagi..nak uruskan suami dan anak2
      nak kena selalu tinggalkan rumah…
      mcm2 nak kena fikir…sbb tu buat keputusan ni

Comments are closed.