Kalau Berpacaran

bapa budak dua orang tu.. (kat sini)

Kalau berpacaran memang banyak pantang larang
Menjaga susila ibu bapa adik abang
Apabila berdua carilah tempat yang terang
Agar tidak pula mencoba aksi terlarang

Boleh pandang-pandang jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang bertambah sayang
Biar malu-malu biar segan-segan
Kerna malu itu perisai orang beriman

Kalau berpacaran jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasihku disambar buaya

(Altimet)
Yeah kita sambung cerita
Kalau kamu berdua aku yang ketiga ha ha ha
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia ucap syahadah

Suhaimi Mior Hassan, Ana Raffali & Altimet – Kalau Berpacaran

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. heheh.. maza pun layan lagu ni..hehhe

    sekali sekala org lama muncul semula si meor itew memang kebambomm dibuatnya
    Jom terjah post menarik dari maza ..Di Tasik Biru ituMy Profile

  2. Amati bait-bait lirik sarat dengan mesej bukan saja sedap di halwa telinga
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Rasa simpati mangsa Tsunami dan letusan gunung MerapiMy Profile

  3. adik saya duk ulang2 nyanyi lagu ni.. haish~
    Jom terjah post menarik dari nikillas ..What A FAIL Day!!My Profile

  4. suka tngok hubungan adik beradik yg mcm ni…lebih2 lagi intan tu perempuan, kena rapat dgn abang2 dia…ada 2 pelindung dalam satu masa…bertuahnya rasa….dan harap2 keakraban tu akan terus berkekalan, tak kira berapa usia mereka…:)

  5. Pejuang Kesenian Extreme says:

    Aii,kak Jie pun minat lagu ni..Terbaik la..hihi 😉
    Jom terjah post menarik dari Pejuang Kesenian Extreme ..Konspirasi Upin dan Ipin Satu PembohonganMy Profile

  6. hehe sy pula suka bila dia sebut, pegang….bunyi lain skit, peegang…
    Jom terjah post menarik dari mijie ..Apabila hari tua menjelmaMy Profile

  7. paling ingat tang “renggang-renggang” tu
    pronoun suhaimi macam regang – senaman ringan waktu PJ kat sekolah dulu…ehhe

  8. lagu ni memang best kakjie, tapi saya takpernah nak ingat lirik lagu ni, hanya ingat yang pertama je, kalau berpacaran, hehe
    Jom terjah post menarik dari mijie ..Apabila hari tua menjelmaMy Profile

  9. lagu tu memang best.. muzik dgn lirik memang sesuai..
    Jom terjah post menarik dari RedBoys ..NetKL – Penyedia Domain &amp Hosting TerbaikMy Profile

  10. suka dengar lagu tu.. patut kene banyak lagu2 macam tu kalau nak bagi orang2 muda minat nak dengar
    Jom terjah post menarik dari mrs azmi ..coti deepavaliMy Profile

  11. Mohd Hafiz says:

    kalau berpacaran.. harus ikut landasannya sob…
    Jom terjah post menarik dari Mohd Hafiz ..Make Money Online – I Get Back My Glitterati Status From Nuffnang!My Profile

  12. ohh… nasihat melalui syair?
    Jom terjah post menarik dari MASA ..Banjir Kilat di Alor SetarMy Profile

  13. lirik yg buat lagu ni best :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari aizuddin ..Melaka Wonderland Theme Park &amp ResortMy Profile

  14. tu dia….Intan budak manja.
    Jom terjah post menarik dari ann ..GPSMy Profile

  15. lagu tu memang cacthcy dan terus terang..

  16. Intan dengan abang2nya memang begitu……

  17. jawatan kosong says:

    boleh la lagu ni..!
    Jom terjah post menarik dari jawatan kosong ..Sime Darby Auto Vacancies for Sales Jobs in KLMy Profile

  18. noorafzan says:

    suka lagu ini!
    Jom terjah post menarik dari noorafzan .. TIRU GAYA MODEL CONTEST SIHATIMERAHJAMBU My Profile

  19. hehe. suka2
    Jom terjah post menarik dari jard ..Tolong jahitkan baju untuk aku bolehMy Profile

  20. baru je tadi dgr lagi ni kat muzik fm…heheh
    Jom terjah post menarik dari POnda_malam ..Ueto AyaMy Profile

  21. lagu yg bagus..^^

  22. ringtone hp saya… 🙂

  23. syafiq.net says:

    tu bukan intan ke? ngan along? 😆
    Jom terjah post menarik dari syafiq.net ..Kolam Renang 4My Profile

  24. 😛 nasihat yg bgs melalui lagu.. 😀
    Jom terjah post menarik dari laily ..sedapsedapsedapMy Profile