Suara rindu

Anak² saya suka iklan ni,mungkin sebab mereka bersekolah di sekolah jenis kebangsaan cina, saya dapatkan video iklan ini dari blog Dina.

Akhirnya……… semalam saya dapat bercakap dengan Along untuk pertama kalinya sejak dia di asrama. Luluh rasa hati, berbunga rasa bahagia bila dapat dengar suara…mungkin itulah rasa emak kat kampung tiap kali saya telefon.

Jarak bukanlah penghalang, menjadi orang penting memang baik tetapi menjadi orang baik itu lebih penting!

Edit 12.00PM : Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan hari penamaan calon pada 24 Februari ( Ahad) manakala pengundian pada 8 Mac ( Sabtu ).

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. muadz

    hahahaha..dgr sora je…otometik air mata meleleh..hehehehe

    anon

    nak balik..he he he..ni hah hulur tiket…meh la balik…nk peluk2

  2. combi

    samalah aku pun…sedih tau….tak pernah parents mai jenguk…tak salahkan depa juga….bkn senang nk mai pekan…

    yg ada kawan2 tempat mengadu…

    duniabudin

    sy pun merasai tak de elektrik bagai tu…mandi pakai air telaga… cuci baju cuci kain…tapi tak de la yatin mcm abg budin..kesiannnnnnya…jadi hargailah sesiapa yg kita sayang yg ada disisi..jgn kehilangan lagi rasa tu…bangg…..

  3. sebol

    apesal ko ni sebol..minat Dina ke..Dina ni mak org dah..kalo Dina M’sia Idol ok kot…

    kuden

    ~ hulur tissu….jgn risau kakjie ade byk kotak lagi

  4. dina

    sama²..sharing is caring..

    Along pun tiap hari cal..he he he..dia pun mesti rindu!

    cik mika

    sedihkan….rasa beruntungkan kita ni..ada semua org tersayang di samping..

    time mengundi nk p holiday pun buleh..bagi org yg tak mengundi..tak cukup umo..hahahaha

  5. Kak Jie…. dah bertahun tak ikut family reunion masa TBC. cedih sesangat…huhuhuhuhhuuuuuu….nak balik…..nak balik…..

  6. muadzlife says:

    sayu jer tgk iklan ni ek :S

    terubat rindu dpt cakap ngan along ek..tapi musti x puas kan….1st exp le katakan…..

    p/s: saya x mengundi le gamaknya…berada di luar kawasan..

  7. DUNIABUDIN says:

    akupun duduk hostel masa sekolah dulu. tapi tak sedih sebab masa tu aku tak tahu erti sedih. sebab setiap hari hidup dalam kesedihan. Aku kehilangn bapa pada usia tidak sampai setahun. sebelum duduk hostel, aku duduk dengan opah. kampung aku masa tu bukan sahaja tak ade telefon, eletrikpun tak ada…

  8. echah_syed says:

    aku tingat masa kat ostel dolu2..parents yang ‘berada’ tiap2 minggu dtg jumpa anak2..

    aku & kwn2 yg ‘ado’ ni hanya menumpang jajan yg parents dorang bawa..sedeh sgt

    dah laa tepon pun takde..rindu kat family adehh !

    anak2 kita beruntung..walopun jauh masih dpt kol ari2..dpt duit bulan2..betol dak??

    rindu ini akan membuat kita menghargai seseorg bila sudah tiada disisi !!

  9. Kurt Kuden says:

    hrmmmm… sayuu je tgk

  10. Dina Malaysian Idol kah itu? says:

    –sebol

  11. mikaounik says:

    mama sedihkan iklan tue..syahdu tau..

    huhuuii kalo org mengundi kiter bleh g shopping kerr??

  12. alah lah lah kak jie…cedihnya berjauhan dgn anak…

    Tulah dia kan, kita ni sbg ibu, mmg tk sanggup berpisah dgn anak2..

    Anyway, thx for da info ttg getty images tu. Selama ni sy main cilok aje gmbar dr situ. Nnt sy register lah…