What a Brilliant Idea!

“Apesal lah jam mama tu Intan..bateri baru je tukar…. duduk tang 9:14 je dari semalam”

Kami berdua pun mendongaklah memandang jam dinding tepat-tepat di pintu bilik air . Jam yang robek digigit tikus tu.

” Tak pa….hari ni dah bulan April……… nanti mintalah hadiah harijadi kat abah “

“What a Brilliant Idea!”

…tasuke…tasuke…tasuke!

Jam dinding yang kat pasar malam boleh dapat RM5 satu dia suruh masukkan dalam wishlist?

Alang-alang setahun sekali, nak juga wishlist yang elegen macam Proton Persona Elegance tu, kan?

©Kujie – Rasanya jarum jam tu susah sangat nak gerak sebab berat dengan debu… he he he….cermin pun tak de tu…berapa kali dah jatuh berderai.

51 Replies to “What a Brilliant Idea!”

  1. Apa yang istimewa sangat pada jam tu sampai dah rongak pun masih tergantung? Hadiah annivesary kot ❓
    .-= imran´s last blog ..Vitamin B17 Penawar Kanser? =-.

  2. teringat aku jam kayu besar kat rumah. dah rosak lama dah. entah mana jam tu sekarang ni
    .-= ahfat´s last blog ..KENANGAN SAYA BERSAMA RTM (CONTEST JARD) =-.

  3. nasib baik persona elegance.. lau M5, tak ke parah.. hehe
    kak jie, rasanya sbb byk kali jatuh, spring dlm jam tu pun dah pening kot.. hehe..
    tak pun mintak intan yg hadiahkan.. hehee
    .-= fiezaradzi´s last blog ..Seksa Jadi Guru =-.

    1. entah berapa lama lagilah…nyawa si jam ni…

      kak jie dok berkias2 di bulan April
      kot2 ade org tak faham2..hahaha

  4. hahaha! comel giler jam tu.. tak yah la beli baru.. tukar bateri pon takpe.. nampak macam seni la jam tu.. saye suke!

      1. haha… tergelak jap. biasalah kak jie, budak2.. dulu saya masa kecik2 cmtu… 😀
        .-= Amir´s last blog ..Dari Allah Kita Datang, KepadaNya Kita Kembali =-.

  5. cakap pasal jam ni, tadi siang jam PC ni berhenti kat pukul 1145..sampai dekat pukul 2 baru ok balik..seronok ja on9 ingatkan awal lagi. haha. tah2 kena april fool..
    .-= Azizuan´s last blog ..Ping Site Terbaru : myebuzz.net =-.

  6. lampu belakang macam honda city yang lama sikit hari tu..
    .-= boss´s last blog ..Din Beramboi Meninggal Dunia =-.

  7. ada ape dengan bulan April??huhu 😉
    persona elegan..memang elegan..
    .-= yoy´s last blog ..(Panas) Kisah Fara Fauzana dan Pisang! =-.

  8. tikus gigit? tikus spiderman ke apa…? hahaha..
    pesona yg tidak terujakan minat saya. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    .-= syin´s last blog ..01 April 2010 =-.

  9. gahahha, betol2! jangan mintak bende2 cikai camtue sebagai hadiah besday.. mintak kete tue kte stuju.. baru botak suami kakjie.. hahaha!

  10. haah kak jie. cuba la. kata lah, siang malam mimpi benda sama. 44 kali cakap, mau menjadik kak jie.
    🙂

  11. Salam Kak Jie

    “Alang-alang setahun sekali, nak juga wishlist yang elegen macam Proton Persona Elegance tu, kan?” —- What a brilliant idea… hehehe :mrgreen: I laikkkk.. Apa lagi Kak Jie, cubalah mana tahu.. hehe

    Selamat Hari Khamis Kak Jie : )

    whoaho!! Yang Pertama Ka?
    .-= Incik RestNrilekS´s last blog ..Blogging is No Longer Fun =-.

    1. Salam Rizal…………..terimakasih kerana memahami…hehehe

      kata org lelaki mudah lupa tarikh penting, isteri kena bagi ‘hint’ gedik2 sikit

Comments are closed.