What a Brilliant Idea!

“Apesal lah jam mama tu Intan..bateri baru je tukar…. duduk tang 9:14 je dari semalam”

Kami berdua pun mendongaklah memandang jam dinding tepat-tepat di pintu bilik air . Jam yang robek digigit tikus tu.

” Tak pa….hari ni dah bulan April……… nanti mintalah hadiah harijadi kat abah “

“What a Brilliant Idea!”

…tasuke…tasuke…tasuke!

Jam dinding yang kat pasar malam boleh dapat RM5 satu dia suruh masukkan dalam wishlist?

Alang-alang setahun sekali, nak juga wishlist yang elegen macam Proton Persona Elegance tu, kan?

©Kujie – Rasanya jarum jam tu susah sangat nak gerak sebab berat dengan debu… he he he….cermin pun tak de tu…berapa kali dah jatuh berderai.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Apa yang istimewa sangat pada jam tu sampai dah rongak pun masih tergantung? Hadiah annivesary kot ❓
    .-= imran´s last blog ..Vitamin B17 Penawar Kanser? =-.

  2. teringat aku jam kayu besar kat rumah. dah rosak lama dah. entah mana jam tu sekarang ni
    .-= ahfat´s last blog ..KENANGAN SAYA BERSAMA RTM (CONTEST JARD) =-.

  3. takper jam tu ada sentimental value, hohoho
    .-= mijie´s last blog ..Naikkan trafik blog part 2 =-.

    • mmg dah lama pun… sayang lagi
      tapi cermin dah tak de….kerap sakit pula tu..jarum berat kena habuk..haha

  4. nasib baik persona elegance.. lau M5, tak ke parah.. hehe
    kak jie, rasanya sbb byk kali jatuh, spring dlm jam tu pun dah pening kot.. hehe..
    tak pun mintak intan yg hadiahkan.. hehee
    .-= fiezaradzi´s last blog ..Seksa Jadi Guru =-.

    • sbb bergerigi kena gigit tu , ada nilai2 tu
      seni..hehehe

      uik..tak best arr adiah harijadi kt dinding :p

  5. hehe..kak jie, kalau nak lagi cantik..kasi tikus tu robek keliling jam tuh..ataupun sikit2 lagi..tambah seni lagi..hehehe

    • entah berapa lama lagilah…nyawa si jam ni…

      kak jie dok berkias2 di bulan April
      kot2 ade org tak faham2..hahaha

  6. fuhh.. nasib baik proton persona. kot2 dia mintak BMW 6 series.. huhuhu

    hehehhe
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    .-= maza´s last blog ..Pantai Lido, Tanjung Puteri =-.

  7. comel giler jam!haha.Anyway kak jie, kalau wishlist persona dapat, mau boleh melompat sampai atas awan! 😛
    .-= Tungku Moden´s last blog ..TUNGKU MODEN =-.

  8. hahaha! comel giler jam tu.. tak yah la beli baru.. tukar bateri pon takpe.. nampak macam seni la jam tu.. saye suke!

  9. setuju ngan k. jie. Setahun sekali je.CRV pun OK. hehehe
    .-= rumah kuning´s last blog ..Saya Jatuh Tangga dan termasuk dalam Longkang =-.

  10. brilliant idea tu..hehe..
    .-= Bb Hussain´s last blog ..Apa ada pada 310310 =-.

    • idea intan tuuuuuuuu yg buat ‘sakit’ kejap
      ade ke bagi idea kt abah dia ‘jam dinding untuk mama’

      • haha… tergelak jap. biasalah kak jie, budak2.. dulu saya masa kecik2 cmtu… 😀
        .-= Amir´s last blog ..Dari Allah Kita Datang, KepadaNya Kita Kembali =-.

  11. Teropong Asap says:

    ha..ha..ha..:shock:

  12. Proton persona yang terbaru ini cun kan kak? Terasa pulak nak beli. 😀
    .-= tekkaus´s last blog ..Peri-fying Earth Hour Dinner At Nandos! =-.

  13. Azizuan says:

    cakap pasal jam ni, tadi siang jam PC ni berhenti kat pukul 1145..sampai dekat pukul 2 baru ok balik..seronok ja on9 ingatkan awal lagi. haha. tah2 kena april fool..
    .-= Azizuan´s last blog ..Ping Site Terbaru : myebuzz.net =-.

  14. lampu belakang macam honda city yang lama sikit hari tu..
    .-= boss´s last blog ..Din Beramboi Meninggal Dunia =-.

  15. wah2..dapat PESONA di hari jadi pon layan gk nih..
    .-= jmr´s last blog ..AL-Fatihah untuk Din Beramboi =-.

  16. ada ape dengan bulan April??huhu 😉
    persona elegan..memang elegan..
    .-= yoy´s last blog ..(Panas) Kisah Fara Fauzana dan Pisang! =-.

  17. tikus gigit? tikus spiderman ke apa…? hahaha..
    pesona yg tidak terujakan minat saya. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    .-= syin´s last blog ..01 April 2010 =-.

  18. wah.. jam antik! mana nak cari tu.. :),
    klolah impian menjadi kenyataan.. nak tumpang dua kaki 😀
    .-= cikgu isza´s last blog ..Cikgu ni BANYAK KERJA pun Banyak SONGEH =-.

  19. samanosuke_04 says:

    gahahha, betol2! jangan mintak bende2 cikai camtue sebagai hadiah besday.. mintak kete tue kte stuju.. baru botak suami kakjie.. hahaha!

  20. yeah..
    dapat persona baru..
    haha…
    x yah la tukar jam,
    amek persona je..
    :mrgreen:

  21. kerana jam rosak,dapat persona elegance. mmg Brilliant Idea! hehe 😀
    .-= penyubiru´s last blog ..Berhati-hati Dengan Taktik Terbaru Penipuan Kad Kredit =-.

  22. saya pakai jam beli kat IKEA, rm3.50 je..hehe
    .-= chekgu naman´s last blog ..Kenapa Jusco Boleh Adakan Sale 70% Dengan Kerap? =-.

  23. haah kak jie. cuba la. kata lah, siang malam mimpi benda sama. 44 kali cakap, mau menjadik kak jie.
    🙂

  24. Huhuhuhu. Brilliant idea keywordnya

  25. terpesona! pheww!
    .-= nursarah´s last blog ..mengimbau kenangan Part I =-.

  26. Salam Kak Jie

    “Alang-alang setahun sekali, nak juga wishlist yang elegen macam Proton Persona Elegance tu, kan?” —- What a brilliant idea… hehehe :mrgreen: I laikkkk.. Apa lagi Kak Jie, cubalah mana tahu.. hehe

    Selamat Hari Khamis Kak Jie : )

    whoaho!! Yang Pertama Ka?
    .-= Incik RestNrilekS´s last blog ..Blogging is No Longer Fun =-.

    • Salam Rizal…………..terimakasih kerana memahami…hehehe

      kata org lelaki mudah lupa tarikh penting, isteri kena bagi ‘hint’ gedik2 sikit