3B

Seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat..

Pemuda : “Ustaz.. kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya? Sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih…”

Ustaz : “Perempuan yang macam mana menjadi idaman kamu?”

Pemuda : “Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar, penyayang dan menyintai saya sepenuh hati…”

Ustaz : “Ohhh … kalau begitu kamu harus melaksanakan petua ‘3B. ‘B’ yang pertama adalah ‘BERUSAHA’.. . apakah kamu sudah banyak berusaha?”

Pemuda : “Sudah terlalu banyak Ustaz… sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis..”

Ustaz : “Kalau begitu kamu kena laksanakan ‘B’ yang kedua, iaitu ‘BERDOA’ dan juga ‘BERPUASA’

Pemuda : “Sudah setiap kali saya berdoa selepas selesai sembahyang.. . saya juga akan berpuasa setiap hari isnin dan Khamis …..”

Ustaz : “Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan “B” yang ketiga.”

Pemuda : “Apa itu Ustaz! ?”

Ustaz : “BERCERMIN!”

Jie ~ Hendak terbang tidak bersayap, hendak hinggap tidak berkaki….

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. combi ustaz tu suruh ukur baju di badan sendiri…kehkehkeh

    ziana kalo nk dlm senarai tu cun melecun mcm angelina jolie, pastikan diri tu dulu mcm brad pitt :p

    faisal ye betul tu..sekufu..baru senang nk layarkan bahtera hidup..seimbang sana sini.

    dbi ha ha ha..deebeeai pun nk wat lawak la ye…

    muadzlife dagu runcing tak pe la…….ni dagu berlapisĀ² mcm kuih lapis :p

  2. muadzlife says:

    tidak bersayap..bertongkat dagu le gamaknyaa…
    hiks..
    jodoh pertemuan ditangan Allah…

  3. tak faham lah..dbi akal pendek atau ustaz tu yang tak panjang akal..???

  4. hahahaha, lawak betoi ar kak jie nih,ehhee..kena bercermin juga ye,hihi..:) biarlah sekufukan kak…biar dapat bahagia mcm akk skrang*smile

  5. mama combi..
    kakdik sokong..

    x gitu mama jie?
    šŸ™‚

    give n take ..
    respect each other..
    dia kawan..dia teman..
    and basicĀ² yg lain..

    kuang kuang kuang!!
    camno tuh mamaĀ²ku?
    ade form?
    hehehehe

    ~skang nih dah byk mama~
    ~sukenyee!!~
    šŸ™‚

  6. echah_syed says:

    jie…buruk sgt ker??ade org ckp rupa x penting..asal rich & pemes ..uhuks

    ~ biar sakit mata..HIDUP BIAR SEDAP..ahaks

Trackbacks

  1. […] apa, pagiĀ² Jumaat buat lawak 18sx.Ā  Patut bagi tazkirah… Nenek sudah tua gigi tinggal dua 3B Pontianak […]