Press "Enter" to skip to content

3B

Seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat..

Pemuda : “Ustaz.. kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya? Sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih…”

Ustaz : “Perempuan yang macam mana menjadi idaman kamu?”

Pemuda : “Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar, penyayang dan menyintai saya sepenuh hati…”

Ustaz : “Ohhh … kalau begitu kamu harus melaksanakan petua ‘3B. ‘B’ yang pertama adalah ‘BERUSAHA’.. . apakah kamu sudah banyak berusaha?”

Pemuda : “Sudah terlalu banyak Ustaz… sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis..”

Ustaz : “Kalau begitu kamu kena laksanakan ‘B’ yang kedua, iaitu ‘BERDOA’ dan juga ‘BERPUASA’

Pemuda : “Sudah setiap kali saya berdoa selepas selesai sembahyang.. . saya juga akan berpuasa setiap hari isnin dan Khamis …..”

Ustaz : “Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan “B” yang ketiga.”

Pemuda : “Apa itu Ustaz! ?”

Ustaz : “BERCERMIN!”

Jie ~ Hendak terbang tidak bersayap, hendak hinggap tidak berkaki….

7 Comments

  1. Jie Jie

    combi ustaz tu suruh ukur baju di badan sendiri…kehkehkeh

    ziana kalo nk dlm senarai tu cun melecun mcm angelina jolie, pastikan diri tu dulu mcm brad pitt :p

    faisal ye betul tu..sekufu..baru senang nk layarkan bahtera hidup..seimbang sana sini.

    dbi ha ha ha..deebeeai pun nk wat lawak la ye…

    muadzlife dagu runcing tak pe la…….ni dagu berlapis² mcm kuih lapis :p

  2. muadzlife muadzlife

    tidak bersayap..bertongkat dagu le gamaknyaa…
    hiks..
    jodoh pertemuan ditangan Allah…

  3. DBI DBI

    tak faham lah..dbi akal pendek atau ustaz tu yang tak panjang akal..???

  4. faisal faisal

    hahahaha, lawak betoi ar kak jie nih,ehhee..kena bercermin juga ye,hihi..:) biarlah sekufukan kak…biar dapat bahagia mcm akk skrang*smile

  5. Ziana Ziana

    mama combi..
    kakdik sokong..

    x gitu mama jie?
    🙂

    give n take ..
    respect each other..
    dia kawan..dia teman..
    and basic² yg lain..

    kuang kuang kuang!!
    camno tuh mama²ku?
    ade form?
    hehehehe

    ~skang nih dah byk mama~
    ~sukenyee!!~
    🙂

  6. echah_syed echah_syed

    jie…buruk sgt ker??ade org ckp rupa x penting..asal rich & pemes ..uhuks

    ~ biar sakit mata..HIDUP BIAR SEDAP..ahaks

Comments are closed.