A Letter From Heaven

dnifira wrote:
apa yang anda cari sementara dalam perjalana menuju abadi bekalan apa yang patut dibawa. Sekadar sembahyang 5 waktu takcukup tanpa pengertian dalam kehidupan sehari hari dan pengamalan dalam hidup dan kefahamannya. Setelah itu baru dapat kemanisan hidup dalam perjalanan yang abadi.
Brand New Day
Brand New Day
©Kujie – Terimakasih kerana sudi mengutuskan email


Kita tambah sikitlah dari pengajian malam khamis lepas… m/s 85 Al-Hikam

Tiada suatu amal kebaikan yang dapat dharapkan diterima oleh Allah , melebihi dari amal yang terlupa olehmu adanya dan remeh/kecil dalam pandanganmu kejadiannya.

Maksunya amal kebaikan yang diterima Allah adalah jika kita merasa amal itu semata-mata terjadi kerana taufiq dah hidayah dari Allah dan kemudiannya kita tidak berbangga dengan amal itu. Kita juga tidak merasa seolah-olah sudah cukup baik dengan adanya amal itu.

Tidak usahlah diingat-ingat lagi kerana sesiapa yang merasa sudah beramal selalunya merasa bangga dengan amalnya.

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

20 thoughts on “A Letter From Heaven”

  1. Seperti kata OD, takut benar wujud sifat riak. Kalau ada dipaparkan di blog tu, harap2 ia tidak disengajakan.

    Ties last blog post..Pipit bukan seekor…..ooops..bukan sebiji

  2. buat amalan kuncinya ikhlaskan kerana Allah..
    itu yang sangat sukar..
    kadang2 kita buat kerana org lain suruh..terpaksa or nak tunjuk baik..
    ya Allah..perbaikilah dan tetapkanlah iman kami..

    izzahs last blog post..Help Me!!!Help Me!!!

  3. Jie, baru tadi baca artikel tentang sifat ujub dan riak. Selama ni, diri sentiasa mahu dipuji-puji, malah, sentiasa pula memuji diri sendiri walaupun kata-kata itu hanya dalam hati opah sendiri. Patutlah kadang tu, apa yang dilakukan tidak menjadi kerana tanpa disedari, aku sudah riak. Opah doa kasih sayang ALLAH agar terus membantu opah yang sedang berusaha untuk memperbaiki diri. Amin. 😐

  4. teringat neeza ilmu riak dan syirik yang baru neeza belajar…
    riak adalah syirik kecil
    syirik kecil ada dosa besar..
    Nauzubillah…
    semoga kita beramal semata-mata keranaNya kan kak Jie.
    Ameen…

    Neezas last blog post..Tolong! Tolong!

  5. Saya pernah terfikirkan juga, macam mana dengan amalan saya sekarang ni. Cukup ke tak…

    blinkkys last blog post..Three Tools That I need For Blogging

  6. Salam Kak Jie,
    Apa kabo? Sihat? Dah makan ke blom? :mrgreen:

    DeeNs last blog post..INFLUENZA A ( H1N1)

    1. @maza, Pokcit ni tak abis2 mempromosikan diri…..

      Mentang2lah kerja bahagian marketing………….

      Ties last blog post..Pipit bukan seekor…..ooops..bukan sebiji

      1. @Tie,
        ehem.. ehemm..

        jangan jeles.. hehehhe

        kalau tak promosi, mcm org tau..
        jawabnya kosong ler ruang komen di blog maza itewww.. jadinya perniagaan maza tak laku ler..

        uwakkk….

        Psst: balik kampung lagi ke Tie.. ke melawat si rumah beratap biru. huhuhu

        mazas last blog post..Nikmat Yang Dibazirkan.

        1. @maza,

          Tie sekarang tengah bengong… dugaan datang bergulung2….

          Maaflah Jie, blog Jie ni tempat Tie berkampung… huhu…

          Tie rasa malas nak bulak blog sendiri. Tie rasa orang pun dah jemu baca keluhan Tie.

          Tie sekarang tak tahu nak buat keputusan….. Tie serah je… dah hampir seminggu Tie hilang selera makan.

          Mungkin tak lama lagi Tie akan kurus macam 20 tahun dulu…. comel tapi hati makin parah……. hu hu… Tolong…tolong………… Tie dah lemas ni…… 🙁

          Ties last blog post..Pipit bukan seekor…..ooops..bukan sebiji

          1. @Tie,

            uiks…

            kurus mcm 20 thn dulu.. perkhh feweettttt……hehehhe

            Jangan sedih2 maza kan ada…

            (psst; cewah, mampukan ayat bujukan maza iteww membawa secebis ketenangan? hmm)

            :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

            mazas last blog post..Nikmat Yang Dibazirkan.

  7. Aku manusia sombong atas muka bumi ini. Kalau tidak masakan aku menidakan banyak benda suruhan Pencipta ku. Aku ini pendosa yang tak mahu mengaku. Malah berlagak pencipta, sepatutnya Pencipta ku patut sombong dengan ku. Adakalhlagi ruang pengampunan buat ku?

    haritzs last blog post..Leptospirosis – Apa tu?

  8. betul tu…
    aku jua masih tercari2 untuk tambahan bekalan ke sana nanti..

    yuss last blog post..ALAHHH SONANG BAITU…

Comments are closed.