Hari Pertama Dia

Hari Pertama Dia

Inilah kucing baru di rumah saya. Nama belum ada. Susah sungguh nak pilih nama yang nampak feminin. Umurnya anggaran 2.5 bulan. Semalam saya dah bawa ke klinik haiwan untuk pemeriksaan awal. Doktor dah bagi makan ubat cacing dan suntik vaksin.  Medical Record dia kosong bahagian Pet Name. Doktor cakap, kaki dia yang kudung tu masih […]

Kucing Kujie Kaki Kudung

Kucing Kujie Kaki Kudung

Comelkan anak kucing ni. Anak kucing betina ni, umur lebih kurang 3 bulan. Saya tak sampai hati….dan bawa dia balik ke rumah. Bukan disebabkan dia comel… tetapi disebabkan kaki anak kucing ni kudung disebelah kaki kanan.  Luka tu walau dah baik tapi nampak macam masih baru.  Dia pun agak sensitif bila disentuh dibahagian kaki yang […]

Klinik Veterinar Dan Surgeri PC Rawang

Klinik Veterinar Dan Surgeri PC Rawang

Semalam saya bawa Camo untuk vaksin kucing untuk  pertama kali. Sebenarnya agak terlewat disebabkan Camo tak sihat sebelum ini. Julie dulu saya suntik vaksin di klinik haiwan kerajaan di Klinik Haiwan Rawang. Camo pula rekod pesakit dia ada di klinik swasta, jadi saya teruskan vaksin Camo di klinik swasta. Harga vaksin kucing di klinik kerajaan […]

Buah Sentul Buah Nadir Hulu Terengganu

Buah Sentul Buah Nadir Hulu Terengganu

BUAH SENTUL Kalau kat kampung saya kami panggil buah setoi. Ada kawasan-kawasan lain panggil buah setul atau buah setoor, ikut lidah dan loghat masing-masing. Buah Sentul juga dikenali dengan nama Buah Kecapi.  Adik kembar buah setoi adalah buah setir. Nampak sama tetapi ada perbezaan kecil seperti buah setir lebih masam  dan berkulit lebih kasar. Hujung minggu […]