Apa Perlu Dibuat Sebelum Keputusan Rasmi Pilihanraya Kecil Hulu Selangor Keluar?

Apa Perlu Dibuat Sebelum Keputusan Rasmi Pilihanraya Kecil Hulu Selangor Keluar?

Sebelum dapat keputusan rasmi Pilihanraya Kecil Hulu Selangor keluar, mestilah pengundi kena keluar mengundi dulu kan. Kalau tidak macam mana boleh dapat keputusan. Cuaca baik sangat pagi ni di Hulu Selangor. Saya pun nak keluar kejap lagi – pantau kawasan..hehehe Mengundi adalah hak anda, penentu masa depan negara. ( macam orang Jabatan Penerangan ) Mari […]

Nilai Sebuah Harga Diri

Nilai Sebuah Harga Diri

Harga diri kita terletak pada watak, perbuatan dan kehormatannya…bukan pada asal usul dan garis keturunan. jika anda melihat ular menyemburkan racunnya maka tanyalah kepadanya siapakah yang meletakkan racun itu di mulutnya tanyakan juga kepadanya bagaimana ia boleh hidup padahal mulutnya dipenuhi racun Semalam kat masjid jumpa kawan-kawan yang sama-sama bertugas waktu Pilihanraya Umum Ke 12 […]

Cerita Pendek Yang Termalu

Cerita Pendek Yang Termalu

Saya suruh Along tengok Cik Serena, dah 2 hari tersadai. Hari tu saya cuba hidupkan tak mahu. Sebab ada kereta lain, pilihan lain saya abaikan je Cik Serena sejuk bawah pokok ceri depan rumah. Mungkin pengikat bateri tak ketat  sebab minggu lepas jadi macam tu. BIla cuit-cuit, usik sikit dah hidup. Encik suami tak ada, […]

Tips Mengawal Anak-anak Di Pusat Membeli Belah

Tips Mengawal Anak-anak Di Pusat Membeli Belah

Meningkatnya kes penderaan seksual terhadap kanak² memang mengerikan.   Kes terbaru yang mengemparkan bagaimana kejadian rogol boleh berlaku di dalam bilik darjah di sekolah keatas rakan sekelas.  Angka peratusan tidak pernah surut. Kata penganalisis jenayah Kamal Affendi Hashim perbahasan mengenai pindaan hukuman penjara dan sebatan terhadap perogol “hanya membuang masa”. Tumpuan sekarang perlu dialihkan kepada tindakan […]