Bersih Di Sungai Kedondong

Lokasi : Sungai Kedondong, Batang Kali

Paling mudah untuk ke sini adalah melalui Jalan Batang Kali – Genting. Selepas Kampung Orang Asli Songkok, jumpa jambatan yang merentangi sungai. Lokasinya hanya ditepi jalan utama sebelum  sampai ke Cable Car Genting.

Terdapat banyak lokasi  air terjun dan tempat perkelahan menarik di sekitar Hulu Selangor yang bersih dan menyenangkan.  Antaranya Air Terjun Serendah, Kawasan Rekreasi Sg. Inki, Kalumpang, Air Terjun Sg. Sendat, Ulu Yam, Air Terjun Semangkuk , Sg Pertak, Kuala Kubu Bharu dan Santuari Ikan Kelah, Sg. Chiling

Sungai Kedondong cuma mengambil masa kurang 30 minit perjalanan dari rumah saya. Kami pergi sehelai sepinggang, lepas mandi terus balik.

Airnya memang seeeeejuk dan pastinya bersih!

Posted with WordPress for BlackBerry.

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

31 thoughts on “Bersih Di Sungai Kedondong”

  1. Asslm..Kak jie.. Nak kesana mcm ne…..? blh wat bby Q x… ingat cuti nak ke sana.. Tapi x thu jln ye.. Blh tunjuk kan plan x. Dari pekan ke sana..

  2. Awal tahun hari tu ada plan nak ke sini… Tapi niat kami terpaksa dilupakan bila ada perkara lain yang harus diutamakan… huhu , nampaknya kena tunggu lagi satu waktu lain yang sangat-sangat sesuai untuk bermandi manda bersama yang terchenta … huhu
    Jom terjah post menarik dari HAdira Kifly ..KUNANG-KUNANG.My Profile

    1. semalam pergi lagi – ramaaaaaainya orang
      suami kak jie cakap ” dia orang datang lepas baca blog awak ke?”
      hahahaha….

      bila dah balik petang tu dapat berita ada kes orang terkandas tak boleh menyeberang disebabkan air naik selepas hujan. bapa dan anak – berita terakhir yang kak jie dengar, bapanya telah dapat diselamatkan, anak masih hilang.

      inilah perkara yang perlu diberi perhatian bila mengunjungi tempat macam ni
      kena alert dgn cuaca dan cepat balik, jangan tunggu terlalu lewat petang kerana keadaan cuaca sekarang yang kerap hujan di sebelah petang.
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..tidak selalu tahu tetapi sentiasa mengertiMy Profile

  3. wah best ni.. maza tak tau lak kawasan ini..

    selalunya pergi ke Ulu Yam dan Sg. Congkak…

    mau terjah jugalah.. dan promosi Selangor negeri lestari! hehehehe
    Jom terjah post menarik dari maza ..BERSIH 3.0 ke PWTCMy Profile

  4. Owhh cantiknya….asyik mandi air terjun kat Langat jer ..macam dah boring kan…nak lah gi sana nanti…

    bulan lepas gi Batang Kali sebab beli basikal kat sana….boleh tahan juga jauhnya dari Bangi….

    ada chalet atau tempat berkhemah ke di sini….boleh cadangkan kat sekolah anak2 bila nak buat Kem Ibadah cuti sekolah nanti….
    Jom terjah post menarik dari kakza ..Mini jubah dan jubah baru IlhamMy Profile

  5. Pingback: Bersih Di Sungai Kedondong | Hidup Biar Sedap.

Comments are closed.