Burung Layang-layang Regency Jerai Hill Resort

Kami masih di puncak Gunung Jerai. Cuaca dingin dan berangin kuat.

Selepas sarapan, duduk mengadap pemandangan sawah yang hijau terbentang juga kaki langit dari lautan nan biru pada ketinggian 986 meter dari aras laut.

Seekor burung layang-layang yang mesra pengunjung berlegar-legar menghampiri tanpa rasa takut. Jelas leher yang berwarna oren berdada putih. Pandai pula dia beraksi bak model bila diarahkan
kamera padanya.

Check out hari ni, teruskan perjalanan balik kampung…raya!

Posted with WordPress for BlackBerry.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Pacifista says:

    seronoknya bercuti kat gunung jerai.ntah bila nak pegi lagi 🙂
    Jom terjah post menarik dari Pacifista ..Filem: Mael Lambung VS Ah ChaiMy Profile

  2. Anonymous says:

    buruag layang-layang sejenis apa? 😎

  3. Katak Puru sama besar ayam kampung tu, tak jumpa ke Kujie?

    (yang macam kat sidebar blog saya tu… 💡 )

    Ada lagi tak Rusa kelaparan kat dalam pagar tu?
    Jom terjah post menarik dari Abang Zul ..Wordless Wednesday #2My Profile

  4. levelsatu says:

    wahh, jinak juga burung layang-layang tu ye..
    Jom terjah post menarik dari levelsatu ..Malaysia kalah tipis kepada Australia (1-2) – Kejohanan Hoki Bawah 21 Tahun Piala Sultan JohorMy Profile

  5. wow, tingginya burung layang2 tu terbang. sampai ke puncak gunung jerai lg.
    Jom terjah post menarik dari ekspresiruang ..Vienetta Chair Rekaan Floris WubbenMy Profile

  6. salam aidiladha kak jie & keluarga….
    Jom terjah post menarik dari syamila ..Contest : Gadget Impian SayaMy Profile

  7. Assalamualaikum,
    Selamat hari raya aidiladha
    Jom terjah post menarik dari anyss ..Pemansuhan PPSMI KekalMy Profile

  8. Suasana alamnya sangat indah, pas untuk berlibur nie..
    Jom terjah post menarik dari Rina As ..Deteksi Kesehatan Blog di Google Webmaster ToolMy Profile

  9. selamat malam juga dari ketinggian 1050m dari aras laut
    Jom terjah post menarik dari ann ..Musim Panas Musim MenuaiMy Profile

  10. bukan kt kedah sekarang ni musim hujan ke kak jie? tak hujan ke kt gunung jerai tu?

  11. cantiknya pemandangan… ttg burung layang2 skrg ni merata2 orang dema buat bisnes besar2an
    Jom terjah post menarik dari muss ..Honda Civic Type R 2013 Menggunakan Enjin Turbo Menggantikan VTEC?My Profile

  12. tenteraangin says:

    Perghh.. sampai ke gunung jerai beraya ke kak …

  13. selamat berhari raya kujie…
    Jom terjah post menarik dari klcitizen ..asyik kena tinggal…My Profile

  14. mesti tenang je kan kat situ..selamat hari raya kakjie..

  15. best jugak tengok gamba percutian kak jie ni..segar dan tenang je rasa!

  16. Susah hendak ambil gambar burung layang-layang biasanya liar. Mungkin kesejukan diatas sana jadi boleh tangkap gambarnya 🙂
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Tutorial penyelesaian Link CommentLuv tidak keluarMy Profile

  17. Posted with WordPress for BlackBerry…. ganahhh

  18. kak jie beraya di gunung jerai ker?…salam aidiladha kak jie, semoga senyum bertambah manis bersama keluarga…
    Jom terjah post menarik dari azura ..Benua Atlantis lagenda atau faktaMy Profile