Di Puncak Serendah

taman orkid serendah

Hayati panorama dari menara tinjau

taman orkid

Taman Orkid Antarabangsa Serendah terletak 300 meter atas paras laut di Banjaran Titiwangsa. Taman yang mengekalkan ekosistem kawasan yang kaya dengan keindahan alam semulajadi adalah destinasi agro-pelancongan di Selangor yang mempunyai lebih daripada 100 jenis spesis dan kacukan orkid itu TELAH DITUTUP.


Mungkin inilah kunjungan pertama dan terakhir saya.

Kemudian ekpedisi mengenali tempat sendiri disertai adik ipar saya suami isteri yang datang dari Petaling Jaya semata-mata untuk mencari durian. Kami ke Kolam Air panas Hulu Tamu , Batang Kali.

hulu tamu
– Mereka dipaksa beraksi untukย  blog ini…:lol:

hulu tamu2
– Sayaย  suka habiskan hujung minggu di tempat hijau menyedut oksigen yang berqualiti!:mrgreen:

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. salam singgah.. ctk pmdgan kt ctu.. syg nya dah ditutup.. ๐Ÿ™
    Jom terjah post menarik dari klAnA ..Keindahan Alam – Pemandangan Menarik Di ChinaMy Profile

  2. seronoknyeee…siap melompat lagi…siapa yang lebih tinggi lompatannya..
    sekarang banyak hutan semakin lupus..ada jer pembangunan sana-sini.
    kalau nak ke rawang melalui jalan batang berjuntai-batu arang..hutan2 yang cantik dulunya dah jadi padang jarak padang tekukur…sayang betul…
    .-= izzah´s last blog ..3 Makhluk Allah =-.

  3. serius la.. sgt cantik tpt tu!!!
    waaahhhhh!!!! nak ikut!!!
    .-= Adila´s last blog ..Bahasa Malaysia? =-.

  4. lawa, teringin lah nak pi sana… :mrgreen:

    p/s: eitss awat gambaQ2 tu bertindan ngan sidebar Kak Jie.. Amboi tukang umah tangah bertukang ler ni. ๐Ÿ˜†
    .-= iza´s last blog ..Raikan Kasih Kita… =-.

  5. nyaman nya terasa sampai sini. he3.

    di kota tinggi, udaranya sentiasa segar. sebab tu saya pindah kesini. ia salah satu dari terapi kesihatan saya.

    dulu kat pasir gudang memang kotor! hujan pun, hujan asid. hu3.
    .-= megat´s last blog ..Penulis Blog/Blogger, Alami Gangguan Mental Yang Kronik =-.

  6. Hi hi…. ada gak model2 paksaan…. ๐Ÿ˜›

    Tie pun suka tengok suasana menghijau dan bunga2an. Kenapa ditutup, ekk?
    .-= Tie´s last blog ..Toot-tootโ€ฆ.tooooootโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆ =-.

  7. ms aku blk hr 2 ckp dgn sorng member g serendah.. dia tanya dkat dgn taman orkid ker… ceh mana la aku tahu.. yg aku tahu stesen komuter tu aja…
    .-= kuina´s last blog ..Pantun Dulu dan Sekarang =-.

  8. Salam hormat wahai kujie.

    Teringin hendak kesitu … dan bertambah teringin hendak kerumah Kujie … lagi teringin hendak berjumpa dengan Kujie sekeluarga.

  9. Pemandangan yang cukup indah! haha ๐Ÿ˜€ belum pernah jejak kakiku di sana. Mungkin suatu hari nanti kot. ๐Ÿ™‚

  10. Nampak cam sejuk je =)
    .-= blinkky´s last blog ..Contest: Win $25/$50 with Asswass.com and Hiburrito.com =-.

  11. cantiknya pemandangan di sana..ruginya ditutup..
    .-= Bb Hussain´s last blog ..Fresh Cherries from Kazakhstan =-.

  12. Sedutlah udara nyaman itu selagi masih ada… :roll:
    .-= kruel74´s last blog ..Liberalisation of legal profession? Not so fast,.. =-.

  13. cantik pemandangan tuh kak jie..rasa sejuk je mata
    .-= pjan´s last blog ..Gay,Lesbian,Bisex dan Mak Nyah adalah celaka =-.

  14. la dah tutup ke. apsal ek
    ada renovation ke eh ?
    .-= KNizam´s last blog ..Dah Nak Bulan Puasa Eh =-.

  15. Selesa dan nyaman bila berada di kawasan seperti ini.Sebelah kampung saya kat kelantan adalah Kg. Serendah, yg pasti suasananya pasti berlainan. ๐Ÿ˜€
    .-= TokNabe´s last blog ..Glory MU! =-.

  16. eh?! tutup dah ke tempat tu kak? lor barule bercadang2 nak pegi ๐Ÿ˜†

    semalam saye menyedut udara segar kat sg chilling! best2 :mrgreen: :mrgreen:
    .-= mrs azmi´s last blog ..hari ahad = tatau ape nk buat = boring =-.

    • @mrs azmi, kak jie ni hari2 nengok tempat tu..bkn jauh pun dari rumah…tak pernah jejak..tiba2 bile dah tutup..baru sampai

      nasib baik org yg jaga tu bagi kita org masuk….

  17. rasa tenang je kan bile kita hayati keindahan alam sekitar.. ๐Ÿ˜‰
    .-= beliamuda´s last blog ..Kejutan Result Exam dan Siapakah Gloson =-.

Trackbacks

  1. […] Gambar kenangan dari menara peninjau Taman Orkid Antarabangsa Serendah […]