Di Puncak Serendah

taman orkid serendah

Hayati panorama dari menara tinjau

taman orkid

Taman Orkid Antarabangsa Serendah terletak 300 meter atas paras laut di Banjaran Titiwangsa. Taman yang mengekalkan ekosistem kawasan yang kaya dengan keindahan alam semulajadi adalah destinasi agro-pelancongan di Selangor yang mempunyai lebih daripada 100 jenis spesis dan kacukan orkid itu TELAH DITUTUP.


Mungkin inilah kunjungan pertama dan terakhir saya.

Kemudian ekpedisi mengenali tempat sendiri disertai adik ipar saya suami isteri yang datang dari Petaling Jaya semata-mata untuk mencari durian. Kami ke Kolam Air panas Hulu Tamu , Batang Kali.

hulu tamu
– Mereka dipaksa beraksi untukΒ  blog ini…:lol:

hulu tamu2
– SayaΒ  suka habiskan hujung minggu di tempat hijau menyedut oksigen yang berqualiti!:mrgreen:

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

24 thoughts on “Di Puncak Serendah”

  1. seronoknyeee…siap melompat lagi…siapa yang lebih tinggi lompatannya..
    sekarang banyak hutan semakin lupus..ada jer pembangunan sana-sini.
    kalau nak ke rawang melalui jalan batang berjuntai-batu arang..hutan2 yang cantik dulunya dah jadi padang jarak padang tekukur…sayang betul…
    .-= izzah´s last blog ..3 Makhluk Allah =-.

        1. @Kujie, eitt tiba2 semua dah okey.. macam magik daaa, kejap jer bling bling dah siap.. hahaa..
          tengok dah kak jie, comey.. kekalkan lah 😎
          Haah… lembut jaa, kiyut 😎
          .-= iza´s last blog ..Raikan Kasih Kita… =-.

  2. nyaman nya terasa sampai sini. he3.

    di kota tinggi, udaranya sentiasa segar. sebab tu saya pindah kesini. ia salah satu dari terapi kesihatan saya.

    dulu kat pasir gudang memang kotor! hujan pun, hujan asid. hu3.
    .-= megat´s last blog ..Penulis Blog/Blogger, Alami Gangguan Mental Yang Kronik =-.

  3. Hi hi…. ada gak model2 paksaan…. πŸ˜›

    Tie pun suka tengok suasana menghijau dan bunga2an. Kenapa ditutup, ekk?
    .-= Tie´s last blog ..Toot-toot….toooooot…………… =-.

  4. Salam hormat wahai kujie.

    Teringin hendak kesitu … dan bertambah teringin hendak kerumah Kujie … lagi teringin hendak berjumpa dengan Kujie sekeluarga.

  5. cantik pemandangan tuh kak jie..rasa sejuk je mata
    .-= pjan´s last blog ..Gay,Lesbian,Bisex dan Mak Nyah adalah celaka =-.

  6. Selesa dan nyaman bila berada di kawasan seperti ini.Sebelah kampung saya kat kelantan adalah Kg. Serendah, yg pasti suasananya pasti berlainan. πŸ˜€
    .-= TokNabe´s last blog ..Glory MU! =-.

    1. @mrs azmi, kak jie ni hari2 nengok tempat tu..bkn jauh pun dari rumah…tak pernah jejak..tiba2 bile dah tutup..baru sampai

      nasib baik org yg jaga tu bagi kita org masuk….

Comments are closed.