Durian Perak

Minggu yang sibuk.

Angah
Dari petang Jumaat hingga Ahad ( 3 hari 2 malam ) terlibat dengan Perkhemahan Pencegahan jenayah di sekolah.

Along
Sabtu ( 14/07/07 ) menghadiri Perkhemahan Sehari ” Smart Answering 2 In 1 PMR & SPM 2007 .

Ahad (15/07/07 ) menghadiri Kursus Pemantapan Solat di surau

Kak Jie , Suami dan Intan

Awal pagi sabtu kami dah bergerak ke Perak. Lokasi tujuan Kolej Professional Mara, Bandar Sri Iskandar, Bota, Perak.


Sesiapa yang selalu melalui Plus Highway ke utara mesti akan nampak air terjun ini dari kejauhan … selepas Tapah.

Dalam perjalanan singgah beli durian…opppss…bersarapan durian!

Bukan untuk mendaftar sebagai pelajar baru tetapi bekerja. Suami Kak Jie buat kerja ukur tanah di KPM untuk membina blok akademik/ makmal komputer yang baru.


Makan tengahari kat Cafe KPM….Adeih..patutlah anak-anak tu meraung sakan kalau nampak gambar makanan dalam blog ni, bila dah makan kat situ baru tahu, betapa sedapnya lauk yang masak kat rumah.

Jie ~ Korang jgn gatai² cakap ‘ mama bile nak dtg kolej kita org lak….!”

16 Replies to “Durian Perak”

  1. mz >> dereyan payung..hahaha..dereyan org juai bawah payung tepi jalan…!!
    :))

    rei >> kalau mama hntr, smpai kt rei dah jadi tempoyak :p

    truanta tu baru tgok pic derian..lum di kopek lagi..arrrhhh..bau dia ….derian kampung tu…

    iklan tu…entah…sapa yg tak der otak boleh luluskan iklan macam tu.

    chii >> derian bile² pun tak pernah puas..hari ni makan..esok tgok…nak lagi….

  2. alamak durian tu..arghhh..
    da berair da mulut ni..hhehe..

    btw kak jie sal iklan tu..
    a’ah setuju…mmg cam kuang ajar skit iklan tu..
    mengajar dak2 yg buruk..
    isshhhh!!

  3. waaaa…doyannnn…
    bile la nk balik kapung makan dotan nih…
    mama…
    send la skit kat sini…
    😀

  4. Uncle tu dia..tok penghulu pegrak dah mai…

    Uncle tak dak dusun ka…hehehe…

    Yup..Lata Kinjang… tapi semlm tu berjerubu la area sana

  5. shu >> Sabtu & Ahad student MMU puasa sunat ke Syu?
    hehehe…

    Nouchy >> Kat sini durian Thailand pun byk tapi tak sesedap durian kampung.

    Kiki >> Dlm seminggu dua ni nk blk kg kat Baling…jom ikut kita makan durian

  6. hehehe mama dtg tepat masanya… kat perak skrg ni, doghiyan tengah luruh… bulan lepas ada kempen Jom Makan Doghiyan kat Bukit Gantang…. 20,000 doghiyan dijamu free ..

    Kalu mama nak tau, waterfall yang nampak dari highway tu namanya Lata Kinjang…kalau yang jalan ke Cameron, namanya Lata Iskandar… nak ke Lata Kinjang, assessible melalui jalan lama ikut Tapah ke Chenderiang… best jugak kalau nak picnic kat situ…

  7. waduh..teringinnya nak mkn durian..tapi masih tidak kesampaian..ingatkan masa gi melaka tu nak beli durian..tp…kang berbau pulak satu kete tu… jadi..hanya mampu tengok saja..huhuhuhu..

  8. Hehehehe…onced, I hate the smell, then I tried though ate it with nose pinched..but later I realized it’s not bad after all..and now, I think it’s yummilicious!!!

    P/S Pple do change sometimes, isn’t it?

    It’s 35 Pound Sterling for one Durian here!And it’s from Thailand.

    P/P/S KAK Jie cemburu apa, serba serbi sempurna dah…

  9. ala mama..baru nak tanye bile nk dtg perak..eheehe..mama foodcourt mmu bes.mai lerrr..:D tp isnin sampai jumaat jek bukak =.=’

  10. yonna >> kafetaria kolej yonna masakkan dia sedap tak?

    erk..pizza… ? tak gheti la…nasi lemak tu tau la

    Puan Pearl Tak boleh makan byk²..panas nnt cepat terbakar!

Comments are closed.