Larut dalam rahmat-Nya

Sinar mentari pagi adalah kecantikan semangat tanpa putus asa yang berkobar dalam menjejak setiap tapak langkahku…..

kampung-rusila

Gadis itu melangkah menyusuri pantai dengan telanjang kaki. Di antara gemuruh ombak, desir angin, dan langit yang terbentang. Rambut panjangnya terurai dimainkan angin nakal. Ombak yang menerpa langkahnya, menghapus setiap jejak yang ditinggalkan di atas pasir putih. Ombak menghapusnya. Dan ombak ibarat harapan, rindu, cinta dan kasih sayang. Sesekali melangkah, hamparan pasir ditendangnya. Butiran putih itu berhamburan terbawa angin. Namun harapannya moga rindu dan cinta tidak ingin seperti pasir yang hilang terbawa angin, atau seperti karang yang perlahan akan hilang terkikis oleh debur ombak lautan.

cherating

aku-sayang-kamu Kenangan bersamamu adalah saat terindah dalam hidupku. Saat di mana aku dapat menikmati semua perasaanku. Tanpa harus pura-pura menyembunyikan perasaan kita yang sebenarnya!Β  Tertawa bahagia, sedih, terluka, menangis atau kecewa sekalipun, selalu kita lewati dan rasakan , bersamamu tak pernah sekalipun, aku merasa sepi dan sendiri. bukit-besar Laman web Perlancongan Terengganu http://tourism.terengganu.gov.my

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. wah2 syoknye die… cuti2 malaysia ek πŸ™‚

    mrs azmis last blog post..doakan yang terbaik untukku~

  2. waaa syoknya picnic sekeluarga.
    Aminnnn utk doa kak jie tu πŸ™‚

  3. bahagia nya mama…
    heeee

    hope kebahagiaan mama ni sampai bila2 ek πŸ™‚

    err nape mama x mandi? πŸ˜†

    yonnas last blog post..why should i contact first?

    • alhamdulillah….

      erkk….. mama mandi gak
      tu gambarΒ² peribadi la
      tak leh letak sini
      nnt org photo impose………… glemer pula makcik :mrgreen:

  4. al-Tanya says:

    Jika sudah larut apa jadi?

    Pabila larut malam?

    al-Tanyas last blog post..Pengaruh Che Det? Malaysiakini

  5. selalu lalu kat pantai2 situ tapi rasanya tak pernah lagi mandi.. pantai kat kemaman je biasa hehehh…
    akak borong kepok lekor tak huhuu..

    Neezas last blog post..Serik sikit kot.. πŸ˜‰

    • kopok jgn cakap le
      kat sini org jual goreng pisang pun tak sebanyak kat sana
      tiap ceruk ada org jual
      sampai kami ni tak makan nasi langsung kat sana
      sekali mlm mula2 sampai je..itu pun byk makan ikan dari nasi πŸ˜†

  6. wahh..seronoknya mandi laut.
    tak pernah lagi mandi laut negeri terengganu..
    jeles i!

    fiezabaiduris last blog post..Burung pon dah pulang ke sarang

    • dah pernah mandi laut kat satu pulau di terengganu πŸ˜†
      mmg cari chalet yg dekat dengan pantai
      terus naik, masuk chalet
      atas sebabΒ² ‘kemaluan’

      ha ha ha ha

      kalau pantai awam yg ramai org tu mmg tak mandi…tapi di sini pantainya panjang….tak de la masing2 nak bertumpu pada satu tempat mcm kat PD tu πŸ˜†

  7. wahhh ZOOM Malaysia lah….hehhehe

    bagus lah hang…

    wahh….kat Cherating tu….tompek den bermain2 dgn anak2….main layan2….hehehhe

    pantai nye memang cantik, dah ombaknya tidaklah seganas di TC (teluk Cempedak)…
    tapi sayang, nak bilas dan nak buang air cukup azab….

    sbb toilet kat situ rosak! dah lama dah rosak, tak betulka laie….huhuhu

    mazas last blog post..Projek Terbengkalai

    • Kami tak mandi pun kat Cherating tu…dulu 2 tahun lepas masa stay kat Legend Cherating tu ada le juga mandi.

      jadi tak pula dpt dipastikan tandas dab baik ke belum
      tetapi kalau namanya ‘tandas awam’ kita semua pasti tahu keadaanya πŸ˜†

      • “Tandas Awam!”

        tak semua macam hang sangkakan G..

        Di Masjid Paka umpamanya, tandasnya cukuppppp bersih…marvelous katanya lah…Boleh berguling2 lagi kalau nak di situ.

        tandas yang bersih itu tidak berlaku sekelip mata aje tau.

        Mereka ada inisiatif.
        Mereka letakkan tabung khas “Tabung Khas” kat luar pintu tandas masjid.

        Jadinya otomatik org akan berfikir lima enam kali kalau buat tak senonoh kat situ, seperti tak flush ke, tak cuci ke, tak istinjak ke….hehehhe

        Kemudian duit yg dikumpulkan itu, digunakan utk ‘mcm’ subkontraktor-kan pd org2 kat situ…

        entry pasal Tabung Tandas di Paka ni ada maza rakamkan di laman berikut:-
        http://mazaaida.blog.friendster.com/2008/10/kebersihan-tandas-tabung-tandas/

        selamat menjengah!…heheeh

        mazas last blog post..Projek Terbengkalai

  8. mudin001 says:

    Subhanallah… πŸ™‚

  9. mesti borong belacan n keropok. hehehe

    cikgu panjis last blog post..Majlis Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Sekolah

    • beli juga cikgu….tepi2 jalan…
      berhenti kat 10 kali
      entah apa yg di cari..semua sama je

      beli lemang gak kat kijal

  10. Wah.. pegi ganu rupanya. Yang seronok kat terengganu ialah pantai dan kerepok lekornya.

    • kenyang makan
      sy suka makanan kt sana
      mcm ada…semua tempat yg org berjual sy berhenti
      dari air nira, air tebu, jelly kelapa..kuih2 muih kt pasar tu
      sy suka…

  11. rahmat tuhan.. nice post!!!!

    Richies last blog post..Khasiat Air Barli Mendatangkan Kebaikan

  12. syokkkk nyer cuti2 malaysia tem cuti skolah nih! meriah gamaknyer!!! πŸ˜›

    cakap kosongs last blog post..Syukur Alhamdulilah!

  13. Nak gi ganu lah esok…

    kruel74s last blog post..My friend got married to an actress and I got to know it through a magazine

  14. twenty-six says:

    ombak jahat..ombak jahat…

    twenty-sixs last blog post..Joe Flizzow – President [2009]

  15. Wah…..mesti kekenyangan dengan kopok lekor…. Lain kali mai tasik kenyir pulak…!

    Ties last blog post..Belit lidah

    • Tie…lemau ni..mabuk keropok
      tapi betullah Tie….makanan bykkkkkkkkkkkkk sgt
      sampai kami tak makan nasi pun
      pagi2 g pasar Marang ( pagi sabtu ada pasar pagi )
      mabuk tgk mcm2 ada
      yg tak pernah nampak..tak pernah rasa
      borong sakan..!

  16. Walau cuti dah berakhir, kenangan indah kekal di hati…

  17. erm…akak amik gambar dari atas bukit besar, yg ade tulisan “Allah Rahmati Terengganu” tu ekk??
    saye 3 tahun kat ganu, tak berkesempatan nak naik atas tu…

    chekguBHs last blog post..Cinta Ferrari dan Kulit Kerang…dan 4K more to go!

  18. waaa…akak sekeluarga mandi kat pantai ganu ke??
    dah balik sini ke?? cakap sampai sini malam nih??

    seronok + penat ek??

    chekguBHs last blog post..Cinta Ferrari dan Kulit Kerang…dan 4K more to go!

    • malam tadi sampai..kul 3 pagi
      ikut hati mmg nak balik hari ni
      tapi …………
      along kena balik asrama, kan..

      huhuhuhu………..

      lemau ni mcm kopok masuk angin..hehehe
      badan pun mcm lesu…terbuai2….dipukul ombak..:)

  19. yeay…1st!