Larut dalam rahmat-Nya

Sinar mentari pagi adalah kecantikan semangat tanpa putus asa yang berkobar dalam menjejak setiap tapak langkahku…..

kampung-rusila

Gadis itu melangkah menyusuri pantai dengan telanjang kaki. Di antara gemuruh ombak, desir angin, dan langit yang terbentang. Rambut panjangnya terurai dimainkan angin nakal. Ombak yang menerpa langkahnya, menghapus setiap jejak yang ditinggalkan di atas pasir putih. Ombak menghapusnya. Dan ombak ibarat harapan, rindu, cinta dan kasih sayang. Sesekali melangkah, hamparan pasir ditendangnya. Butiran putih itu berhamburan terbawa angin. Namun harapannya moga rindu dan cinta tidak ingin seperti pasir yang hilang terbawa angin, atau seperti karang yang perlahan akan hilang terkikis oleh debur ombak lautan.

cherating

aku-sayang-kamu Kenangan bersamamu adalah saat terindah dalam hidupku. Saat di mana aku dapat menikmati semua perasaanku. Tanpa harus pura-pura menyembunyikan perasaan kita yang sebenarnya!Β  Tertawa bahagia, sedih, terluka, menangis atau kecewa sekalipun, selalu kita lewati dan rasakan , bersamamu tak pernah sekalipun, aku merasa sepi dan sendiri. bukit-besar Laman web Perlancongan Terengganu http://tourism.terengganu.gov.my

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

39 thoughts on “Larut dalam rahmat-Nya”

    1. alhamdulillah….

      erkk….. mama mandi gak
      tu gambarΒ² peribadi la
      tak leh letak sini
      nnt org photo impose………… glemer pula makcik :mrgreen:

    1. kopok jgn cakap le
      kat sini org jual goreng pisang pun tak sebanyak kat sana
      tiap ceruk ada org jual
      sampai kami ni tak makan nasi langsung kat sana
      sekali mlm mula2 sampai je..itu pun byk makan ikan dari nasi πŸ˜†

    1. dah pernah mandi laut kat satu pulau di terengganu πŸ˜†
      mmg cari chalet yg dekat dengan pantai
      terus naik, masuk chalet
      atas sebabΒ² ‘kemaluan’

      ha ha ha ha

      kalau pantai awam yg ramai org tu mmg tak mandi…tapi di sini pantainya panjang….tak de la masing2 nak bertumpu pada satu tempat mcm kat PD tu πŸ˜†

  1. wahhh ZOOM Malaysia lah….hehhehe

    bagus lah hang…

    wahh….kat Cherating tu….tompek den bermain2 dgn anak2….main layan2….hehehhe

    pantai nye memang cantik, dah ombaknya tidaklah seganas di TC (teluk Cempedak)…
    tapi sayang, nak bilas dan nak buang air cukup azab….

    sbb toilet kat situ rosak! dah lama dah rosak, tak betulka laie….huhuhu

    mazas last blog post..Projek Terbengkalai

    1. Kami tak mandi pun kat Cherating tu…dulu 2 tahun lepas masa stay kat Legend Cherating tu ada le juga mandi.

      jadi tak pula dpt dipastikan tandas dab baik ke belum
      tetapi kalau namanya ‘tandas awam’ kita semua pasti tahu keadaanya πŸ˜†

      1. “Tandas Awam!”

        tak semua macam hang sangkakan G..

        Di Masjid Paka umpamanya, tandasnya cukuppppp bersih…marvelous katanya lah…Boleh berguling2 lagi kalau nak di situ.

        tandas yang bersih itu tidak berlaku sekelip mata aje tau.

        Mereka ada inisiatif.
        Mereka letakkan tabung khas “Tabung Khas” kat luar pintu tandas masjid.

        Jadinya otomatik org akan berfikir lima enam kali kalau buat tak senonoh kat situ, seperti tak flush ke, tak cuci ke, tak istinjak ke….hehehhe

        Kemudian duit yg dikumpulkan itu, digunakan utk ‘mcm’ subkontraktor-kan pd org2 kat situ…

        entry pasal Tabung Tandas di Paka ni ada maza rakamkan di laman berikut:-
        http://mazaaida.blog.friendster.com/2008/10/kebersihan-tandas-tabung-tandas/

        selamat menjengah!…heheeh

        mazas last blog post..Projek Terbengkalai

    1. kenyang makan
      sy suka makanan kt sana
      mcm ada…semua tempat yg org berjual sy berhenti
      dari air nira, air tebu, jelly kelapa..kuih2 muih kt pasar tu
      sy suka…

  2. ombak jahat..ombak jahat…

    twenty-sixs last blog post..Joe Flizzow – President [2009]

    1. Tie…lemau ni..mabuk keropok
      tapi betullah Tie….makanan bykkkkkkkkkkkkk sgt
      sampai kami tak makan nasi pun
      pagi2 g pasar Marang ( pagi sabtu ada pasar pagi )
      mabuk tgk mcm2 ada
      yg tak pernah nampak..tak pernah rasa
      borong sakan..!

    1. malam tadi sampai..kul 3 pagi
      ikut hati mmg nak balik hari ni
      tapi …………
      along kena balik asrama, kan..

      huhuhuhu………..

      lemau ni mcm kopok masuk angin..hehehe
      badan pun mcm lesu…terbuai2….dipukul ombak..:)

Comments are closed.