Lemang Sedap Tak Miang

lemang sedap
lemang sedap di Kemboja

Lemang yang kami jumpa di Kemboja.  Bahagian luar buluh yang miang-miang tu dah dibuang.   Buluh nipis dan koyak saja untuk makan.  Penjual bergerak ke setiap kedai untuk menjualnya.  Ringan dan senang nak bawa.  Tak ada musim, di jual setiap masa.

Mula tengok saya cakap ” rokok daun”  Macam tebu pun ada.

Paling kreatif  dia buat penutup batang buluh dengan daun yang disusun dan disumbat.  Cantik je

19 Replies to “Lemang Sedap Tak Miang”

  1. salam singgah. baru tau camna rupa lemang kat kemboja sana. memang sangat menarik.

    baru berkesempatan singgah ke blog kak jie. memang cantik lah template baru <3

Comments are closed.