Press "Enter" to skip to content

Pulut Ayam Padang Besar

Kami sampai ke Padang Besar lebih kurang 2 petang selepas mendaftar di homestay di Kuala Nerang.

Selesai kempiskan beg duit , recharge tenaga dengan Pulut Ayam yang menjadi Brand Padang Besar. Sebelum ini hanya mendengar cerita dari orang tentang sedapnya pulut ayam, tak terfikir macam mana rasa dan rupa.

Wow! Memang sedap. Mesti cuba. Pulut, ayamg goreng, bawang goreng dan sos dengan harga RM 4.50

Selain Pulut Ayam, Pulut Durian pun sedap dengan harga Rm 7

Akhir sekali, kami mencuba Pulut Mangga .ย  Harganya Rm4

Semualah sedap… Pulut kat sini sedap, saya beli beras pulut 2 kilo.

Posted with WordPress for BlackBerry.

60 Comments

  1. […] Saya pernah berada di sempadan Thailand dari 4 negeri yang bersempadan iaitu Bukit Kayu Hitam di Kedah, Pengkalan Hulu ( Betong ) di Perak, Rantau Panjang ( Golok ) di Kelantan dan Wang Kelian ( Satun ) di Perlis. Tempat yang paling murah di Rantau Panjang tetapi tempat yang paling best ย untuk membeli belah ialah di Padang Besar. […]

  2. Berbanding makan pulut durian, saya labih suka makan pulut dengan serawa… hehe (^_^)

    Tapi pulut ayam tu memang rasa nak kena pi cari ke sana tu.. huhuhu

  3. Hanif Hanif

    Dah tengok pun rase terliur…lapar tiba2 je rase…ha3

    • mana nak cari?

      beli online ada tak ? hihi
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Terasa HatiMy Profile

  4. Pulut Ayam Padang Besar | Hidup Biar Sedap. Pulut Ayam Padang Besar | Hidup Biar Sedap.

    […] fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk')); NEGARAKU! Tutup Terus ke sumber Negaraku.My Media Social Ruangan Iklan? 468×60 – Email Kami! var _wau = _wau || []; […]

    • sempadan kedah dgn sempadan perlis bukan jauhhh…lagi pun dah alang2 kat sana. kalau nak ikut jauh , jauh lagi perjalanan kami pergi sana – 400+ km lebih tu
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Tebu ditanam takkan peria yang tumbuhMy Profile

  5. shahrul bazli shahrul bazli

    SMTI..:-)

  6. bagi peminat pulut macam saya ni apa pulut pun semuanya sedap belaka..
    walaupun hanya pulut dengan kicap pun memang menyelerakan..
    Jom terjah post menarik dari pipoq ..Bukan sehariMy Profile

    • samalah…kalau pulut sambal bilis tu memang selalu masak, anak2 suka

      ini pertama kali makan pulut kat sempadan….pulut dia sedap

      jenis kot….gred A
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Bertemu Kala Hujan Dan Kini Tiada LagiMy Profile

  7. eiela eiela

    pulut ayam tak pernah rasa tapi pulut mangga memang sedap. dapat lagi mangga manis ranum.
    Jom terjah post menarik dari eiela ..Misi Menambah Berat BadanMy Profile

    • sebelum ini ada kawan yang bercerita pasal pulut ayam ni…dan syukur sebab kami singgah di gerai yang betul…dapat merasa
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Operasi Menyelamat Si CilikMy Profile

  8. Assalamualaikum,
    Pulut mangga…masih terkonang2 tak sempat belasah kat Bangkok dulu…bila balik makan sini, rasa macam tak puas, mungkin sebab mangga tak manis sangat kot. Kena pergi Perlis jugak ke baru puas hati?
    Jom terjah post menarik dari Anyss ..Kelantan Dapat Cuti Sempena Piala FA???My Profile

    • Waalaikumsalam

      pulut mangga tu bergantung pada jenis mangga, kan… lemak berkrim saja

      durian , sebab diluar musim jadi berganda-ganda rasa sedapnya tu…

      perlis bukan jauh pun….kalau dah teringin nak makan pulut mangga tu , apa salahlah…lagi pun boleh buat aktiviti lain…membeli belah :p
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Bukan Tema Hari Guru Atau Kad Ucapan Hari Guru …Cuma Ajakan My Profile

  9. Adeh kak ujie..saya tak jumpa lagi pulut mangga tu.. Memang teringin sangat..

    • kedai tepi jalan sekali…yang last

      kami kebetulan pergi kedai yang betul… memang melantak
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Pulut Ayam Padang BesarMy Profile

  10. pulut dan mangga..pertama kali makan rumah pak sedara kat perlis..adeh tak boleh telan,tapi sedap…pulut ayam tu mmg tak pernah cuba.

    • biasa buat juga pulut durian tapi durian tu dibuat bubur..bukan dikopek dan makan fresh mcm ni

      yang pulut ayam tu, kali pertama juga jumpa
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Operasi Menyelamat Si CilikMy Profile

  11. Semuanya berasaskan pulut harap tidak badan tidak merasa panas.

    • kongsi anak beranak tu………… semua jenis yang dijual kat kedai tu kami order

      nak merasa….jauh2 pergi , mestilah dapatkan pengalaman baru
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Terasa HatiMy Profile

  12. Ikhtiar Shah Ikhtiar Shah

    wah pulut mangga tu yg sodap tu.huhuhu
    Jom terjah post menarik dari Ikhtiar Shah ..Dugaan Orang BertunangMy Profile

    • kan………. memang sedap… durian pun
      tapi di luar musim, agak mahal

      tapi berbaloilah sebab dia melancong, kan…kehkeh
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Tebu ditanam takkan peria yang tumbuhMy Profile

    • erk……….. tersentuh pula kak jie dgn komen ni

      tapi………… kat dapur ni dah tak de pulut, lain kali ye…hehe
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Tebu ditanam takkan peria yang tumbuhMy Profile

    • pulut dia sedap…mungkin sebab beras pulut yang baik, fresh dan gred A+

      kami beli 2 kilo beras pulut..nak try buat sendiri
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Tebu ditanam takkan peria yang tumbuhMy Profile

  13. ila ila

    pulut dgn mangga tue kak gie adoiiii mmg tak tahann tgok

  14. iza iza

    Assalam…
    Memang sedap…
    Kalau kempiskan beg duit kat wang kelian, lagi berbaloi-baloi murahnya…
    Tak bawak balik harum manis ka?
    la ni musim harum manis…
    Jom terjah post menarik dari iza ..Majlis Makan Malam Kelab Kilat TNB.My Profile

    • waalaikumsalam

      kami pi sini sebab , itu je tempat /nama yang teringat
      nak tanya org pun senang

      jumpa jpj buat sekatan jalan pun boleh tanya, mana jalan nak pi
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Tebu ditanam takkan peria yang tumbuhMy Profile

  15. aduiii memang nampak sedap lah… pulut ayam belum pernah makan yang biasa dengar pulut ikan masin dan pernah rasa, itu pun sedap….huhu jadi terliur ni…hehe

  16. saya tengah lapar ni kak jie..hehe

Comments are closed.