Ada aku dipandang hadap, tiada aku dipandang belakang

Beberapa hari sudah…

” dpt x kad sy”

” tak pun ”

“dah lama hntr, org lain dpt, knp ye?”

“tataulah, x smpai pun”

*Offline.  Saya berharap sehari dua lagi saya akan dapat kad yang dikirim.*

Semalam.

“Jie, kawan-kawan awk apa khabar?”

“Baik, minggu lepas A ade sms tnya kad dia, tp sy tak terima pun”

*Talian tergendala sebentar.*

“Bila tarikhnya?”

“Dah lepas”

*Keyboard banjir – sampai pagi ni..kesian orang nak pergi kerja*

Luka yang paling menyakitkan dalam hidup bukanlah kematian, namun menjadi orang yang dilupakan. Menjadi orang yang dilupakan setelah kita memberikan yang terbaik.

Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu di dalam kebaikkan – Selamat Pengantin Baru dari seseorang yang dipanggil mama.

©Kujie ~ Sedarlah diri awak tu Jie, awak bukan BOLA RUGBI tetapi cuma   BOLA SEPAK.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. jangan lah sedih2 ye kak jie
    nak buat macam mana
    lumrah kehidupan
    ye tak ??

    yang penting kak jie jaga diri
    happy2 selalu yer !!
    :mrgreen:
    .-= Lily.Lulu´s last blog ..Ayahku Glemer … =-.

  2. Salam Kak Jie

    tak apalah …
    bukan reseki kak jie

    moga lepas ni , tiada lagi yang terlepas pandang …

    be happy

    • @pB, 😀 kata org blog tempat kita menulis kehidupan ttp rasa tak best pula coretkan kehidupan di sini… 😛

  3. bila orang lupa,kita mesti terasa.. tp buat2 selamba..mcm takdak apa.. hehe.. (camtulah saye kalau berada dalam situasi di atas..) :mrgreen:
    sabo ye kak jie.. 😉

  4. hahaha…cakkk! salam jie…jun x pernah lupe jie pon…sehat kah? jun sehat…streamyx yg asyik x sehat..geremmmmmmmm

    • @jun, hai Jun………….nmpk Jun teringat terus resepi cik intan yg dia letak kat peti sejuk…entah bile nk buat..hehe

      sama le Jun..stimix semput 😕

  5. takpe la kak, semoga mereka bahagia… 😀
    .-= Lan Bingka´s last blog ..Peluang Kerja =-.

  6. Hmm…… sesuatu yang berlaku tu ada hikmahnya….. ada sebabnya……………

    Tak pe laa…….. tapi esok2 kalau nak kahwin, eh…. kalau nak kahwinkan anak tu jangan lupa pulak buat poster besar2 jemput kita tau!!!
    .-= Tie´s last blog ..Saffron =-.

  7. iza memang nak jemput kak jie ngan kak ina tapi tak dak tarikh lagi ni :mrgreen:
    boleh dak kalau iza bagi open invitation letter … :mrgreen:

    • @iza, jgn lupa, lepas hntr kad, sms , kalau ade masa dtg rumah jemput mcm org dulu2 tu..hehehe

      😀

  8. tgu jemputan yati lah kak jie… jgn tak datang. 😛

    Nak jgk sotongggg

  9. Salam Kak Jie…

    Luka yang paling menyakitkan dalam hidup bukanlah kematian, namun menjadi orang yang dilupakan. Menjadi orang yang dilupakan setelah kita memberikan yang terbaik.

    Dah biasa berlaku… dah pernah mengalami… Sedih, kan kak jie? Kadang Su jadi serik.
    Tapi ye lah… bila sedih, sakit terluka, Su selalu ingat yg sesiapapun yg hadir dlm hidup Su adalah pinjaman Allah. Seseorang yg lupakan kita adalah org yg dipinjamkan Allah sementara dan kini di serahkan pd org lain…
    .-= suara´s last blog ..Alhamdulillah…. =-.

    • @suara, ialah su….masa tu ….macam kena kejutan elektrik..tak dpt control..air mata mcm pecah empangan..hehehe

      kendian…………… oklah…otak dh dpt berfungsi dgn baik 😀

  10. …terlalu dalam untuk dikupas… 😐
    .-= kruel74´s last blog ..Advice from a millionaire client/friend =-.

  11. saya paham perasaan kak jie..sbb saya pon kdg kala di bola rugby kan..
    .-= arin´s last blog ..Terpaksa .. =-.

  12. benda kecik selalunya akan bg kesan yang besar pada kita 🙁
    .-= yonna´s last blog ..Y502 : What kind of mask are you wearing today? =-.

    • @yonna, tak selamanya kita akan jadi bola rugbi yg dilindungi dan dpeluk tu..kadang2 jadi bola sepak juga….tak dpt dikejar..dah dpt ditendang…hehehe

      jom makan..mama masak sotong kunyit…letak cili api….mkn dgn nasi panas2 😆

  13. “Bila tarikhnya?”

    “Dah lepas”

    mana satu dialog mama? mana satu dialog A?

    hurm, mama mmg ada hak nak kecik hati. mmg sumpah sentap la. lagi2 kalau beliau baik dengan mama, atau pun pernah baik dengan mama.

    sgt setuju dgn ayat mama ..

    Luka yang paling menyakitkan dalam hidup bukanlah kematian, namun menjadi orang yang dilupakan. Menjadi orang yang dilupakan setelah kita memberikan yang terbaik.

    yonna dah rasa ma T__________T dulu kawan mcm nk masuk dalam kain. tapi bila kahwin, panggilan mulut pun dia x ajak yonna. sedangkan kawan2 yonna dia jemput. T____T
    .-= yonna´s last blog ..Y502 : What kind of mask are you wearing today? =-.

    • @yonna, ooo..tu YM dgn org lain..tanya dia..bile majlisnya…dia bg tau dah lepas…

      sikit je ni…. hanya sebuah kisah hidup…

  14. woodstacker says:

    kak jie..itu namanya kehidupan. ada masanya fasa sedih menjengah hidup kita. dan apa2pun yg jadi, Allah janji, ada hikmah disebaliknya. cuma mungkin, kita belum nampak lagi hikmahnya.

    ape2pun..senyum2 selalu yea 🙂
    .-= woodstacker´s last blog ..fmb12- inilah batasannya =-.

  15. huhu.. teringat satu lagu dolu²..
    bukannya lupa tetapi tak ingat.
    sabokan saje.
    .-= fiezabaiduri´s last blog ..Lagu : Dan Sebenarnya – Yuna =-.

  16. sedehnya kak jie ni heheheh.. alar terlepas pandang je agaknya.
    .-= jiji´s last blog ..AH1N1– 7 kes baru dikesan. =-.

    • @jiji, sedih..mmglah sedih..kak jie pun masunia gak
      ade suka, ade duka….tapi kejap je

      ini cuma satu catatan peribadi yg bukan apa2….

  17. hmm….

    susah nak cakap ni Jie.. huhuhu

    sabar jelah yea….. 😥 😥 😥

    • @maza, yg enko moncong tu ape hal
      patut arr ujan pagi tadi………………mendung 😉

      • @Jie,

        uiks! tak perasan lak den memuncung hari ni.. huhuu
        tapikan yg sohih muncung den tak samo mucung cuncurut

        wakakkaka

        :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

        • @maza,

          Abis tu ??

          Moncong apa ?? Waaakakakaa………….. :mrgreen:
          .-= Tie´s last blog ..Saffron =-.

          • @Tie,

            muncung yang ayu2 gitew.. siap ada warna merah kat bibir!

            auw! auw! yg tulen bang…

            hehehhehe
            :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

            • @maza,

              Aaaa ??

              Adoi………….!!!

              Mujur tak terjatuh dari kerusi ni, uwaaaaaa…………… 😳