23 Replies to “Aku Kau Kita Berbeza”

  1. Berbeza pendapat takper jgn berbeza Iqtikad πŸ˜‰
    .-= haritz´s last blog ..Favicon Baru Aku =-.

  2. setiapkita di jadikan berbeza sepaya kita saling kenal mengenali saling caya menpercayai saling hormat menghormati saling sayang menyanyangi.. dan sekali sekala saling bermasam muka hehe…

    itulah unik nya kehidupan
    .-= zino´s last blog ..terkedek kedek =-.

  3. setiap individu dilahirkan berbeza… kat situ dah tau kita manusia ni berbeza kulit, fikiran, cara hidup dan byk lg… suami isteri pun slalunya berbeza…. kalu sorang peramah, sorg lagi pendiam… mcm tu lah Allah dah atur perjalanan hidup manusia ni sebaiknya….kita yg terasa dah menyimpang dr jalan yg betul, pandai2 la reverse, u turn atau corner ke jln yg betul….
    lagi satu, makin ramai kita bergaul ngan manusia pelbagai ragam ni, makin kita matang n pandai menilai org lain….
    .-= jue mj´s last blog ..KURSUS TAMAT =-.

  4. Islam membenarkan berbeza pendapat tetapi tidak sehingga berlaku perdebatan…perbezaan pendapat itu menyemakan minda untuk terus berfikir…

  5. perbezaan yang nyata pada masa kini ialah jurang generasi. bagi saya, jurang yang wujud adalah disebabkan remaja kini tidak kurang atau tidak mengambil inisiatif untuk menghormati golongan yang lebih dewasa.

    bagi kita yang sudah punyai pelbagai pengalaman dan cubaan lebih matang dalam membuat keputusan dan pertimbangan dalam silaturrahim.
    .-= megat´s last blog ..ChurpChurp, Akhirnya Membuktikan Kebolehannya! =-.

  6. Kerana perbezaan itulah membuatkan kita saling berfikir untuk mencari titik persamaan. Hormati, satu tindakan mula untuk ke arah mencari titik persamaan. Menerima seadanya juga langkah kedua untuk terus mencari titik tersebut.

    Kekadang, nafsu jahat mula menguasai diri apabila memikirkan ‘boleh makan’ secara senyap. Ianya akan mematikan sesebuah perhubungan. Seumpama kucing melihat anak ikan..

    “Makanan aku:, katanya… hehehhe
    .-= azlanlin´s last blog ..Terjawablah sudah… =-.

  7. Seperti pepatah, “rambut sama hitam, hati lain-lain!” kan? Itulah lumrah kehidupan, tiada siapa yang serupa dalam dunia ini.

  8. perbezaan tu boleh merapatkan..juga merenggangkan..perbezaan boleh nampak cantik, juga sebaliknya..

    jie..thanx for being my fren…take care ya!
    .-= jun´s last blog ..Kek buah =-.

  9. πŸ˜€ Manusia berbeza-beza sifat kelakuannya, itulah menjadikan manusia saling memerlukan. Saling melengkapi & saling ingat mengingatkan
    .-= yati´s last blog ..Culik Ila lagi hahaha =-.

    1. @Bb Hussain, mudah berkata tapi sukar utk kita realitikan…selalunya kerana berbeza mudah timbul berbagai sisi kelabu πŸ˜†

Comments are closed.