Apa Prioriti Hidupmu?

buletin board

Dunia terlalu luas untuk kita kuasai sendiri saja dan terlalu besar untuk kita terokai sendirian. Tapi mengapa ketamakkan selalu menjadi prioriti dalam hidup kita ?

Dan apa jadinya, jika yang hidup di dunia ini cuma kita sendiri.

Semoga kita dikurnia kebijaksanaan dalam menentukan awlawiyyat (prioriti) hidup kita.

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

28 thoughts on “Apa Prioriti Hidupmu?”

  1. ianya bergantung kepada diri sendiri, pengalaman mengajar diri kita sama ada baik atau buruk. yang baik adalah baik dan yang buruk juga baik sekiranya menyedari keburukan itu sebagai pedoman hidup

  2. Salam,

    Saya rasa prioriti hidup manusia berubah mengikut peredaran zaman serta masyarakat sekeliling. Kalau hidup di zaman 70an dan 80an dulu, hidup kita simple, maka banyak benda yg kita boleh fikirkan dan letakkan sebagai prioriti. Zaman ni mungkin berubah sedikit dan akibat dari keadaan ekonomi dsb, mungkin survival dan karier menjadii keutamaan ramai orang.
    .-= Ismail N´s last blog ..eBay Seller, Make Sure That You Pay The Fees On Time =-.

  3. prioriti!? sudah tentu keluarga. bg saya kerjaya dan kehidupan masih ada pengganti. tapi anak isteri, susah!

    paling penting untuk kuasai sesuatu di dunia nyata ini adalah karisma! karisma perlu tinggi dalam apa jua bidang yg diceburi walaupun ia lebih kepada sikap secara peribadi.
    .-= megat´s last blog ..Sony DSC-H1 – Testimonial Dan Kemampuannya =-.

  4. ada orang kata family , keluarga

    tapi , balik kerja kalau tak jam 9 mlm , tak sampai umah …

    so ?????

  5. huhuhuhu..

    priority hari ini nak bagi tahu kat kengkawan, bahawa mak TOKMA dah meninggal.. cerita sedih itu ada dirakamkan secara detail di dlm blog nyer

    huhuhu

    jom ramai2 bagi sokongan moral padanya..

  6. Prioriti hidup saya adalah untuk menjaga keluarga saya dan senantiasa memastikan mereka dapat menjalani kehidupan ying selesa di samping menikmati kehidupan kami. πŸ˜€ Saya nak timang cucu!

  7. melakukan sesuatu lebih terdorong kerana minat dan kurang untuk menyusahkan orang lain dalam mendapatkan sesuatu perkara…..
    .-= hazman aka species1980´s last blog ..SEMINAR BLOGGING – bro ROHAIZAD yang ROMANTIK… =-.

    1. @Jard, Thank you for sharing your thoughts. 1st komen ye… Kak Jie rasa…. menjadi kaya tak salah…. kalau betul caranya

      selamat menjadi kaya raya πŸ˜†

    1. @AyKay, Dunia ini memang tercipta dan tempat bertemunya dua hal yang berlawanan, dua jenis yang saling bertolak , dua kubu yang saling bertentangan, dua pendapat yang saling berbeza… πŸ˜†

  8. selalunya manusia akan lupa yang yang disuruh, mengingatkan apa yang dilarang, dan menjadi tabiat manusia untuk melanggarnya maka itulah sifat manusia,,
    .-= mrozaidi´s last blog ..Hukum Pergaulan Zaman Sekarang =-.

  9. dulu aku utamakan material..kesana sini bagi motivasi DUNIA DUNIA DUNIA…kereta besar..rumah besar (isteri besar????) …akaun besar …tapi alhamdulillah setelah dapat HIDAYAH …akhirat di utamakan dunia tidak ditinggalkan…dunia bagaikan ladang akhirat itu kampung kekal abadi…
    .-= denaihati´s last blog ..Contest Weblog Popular 1Malaysia =-.

    1. @iza, πŸ˜† ada le sikit-sikit…menunda amal perbuatan krn menantikan kesempatan yg lebih baik suatu tanda kebodohan yg mempengaruhi jiwa…tak de kena mengena pun….too busy tu tak nampak..siap gantung dpn pintu blog πŸ˜†

Comments are closed.