Balik Kampung Belum Raya

Yang jauh dah tibo
Yang dokek menyusur langkah
Pagi syawal hari mulio
Berkumpul semuo

Ohhh…
Anak mudo di rantauan
Pulanglah kito bersamo
Berhari rayo
– Aishah ( Pulanglah Perantau )

Eh…. silap channel ni, saya balik berbuka puasa dengan mak mertuo di  Sabak Bernam bukan Tampin.

thino iki kue teko nguyu…:lol: lupa lirik!

©kujie – balik Sabak Bernam angkut segala jenis keropok dan kerepek.

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

42 thoughts on “Balik Kampung Belum Raya”

  1. selamat pergi dan selamat pulang…

    tak sabar jugak nak balik kg bukit lanchong aka rumah sendiri… tak sabar nak buka puasa bersama emak tersayang….

    da sediakan list untuk makan kuih muih yang nak dimakan waktu buka sebab kat sini sukar didapati di pahang ini [kerana kuih kegemaran kebanyakan adalah kuih jawa]…huhuhu
    Jom terjah post menarik dari zikri ..Lama Tidak UpdateMy Profile

  2. err… lagi afdhal sudha terlepas sabak bernam itu nanti singgah sahur pula ke rumah maza… bawahlah sama keropok kerepek itu utk dijadikan hadiah kat maza pula.. hehehhehe

    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  3. hehe,,ingatkan kita sekampung tadi, tetibo yo nyanyi lagu nogori. Apa-apa pun, selamat balik kampung walaupun bukan untuk berhari raya.

  4. itu lirik pertama lagu J Mizan ( Hari Ini & Semalam )

    hari ini kau datang riang – thino iki kue teko nguyu

    tapi nguyu tu senyum..mungkin boleh kot guna riang sebagai nguyu.

    suami kak jie boleh nyanyi lagu ni penuh dalam bahasa jawa

    sangat best…

Comments are closed.