bawakan maafku pada sang angin yang kulewati dengan sombong

Bayangkan situasi ini….

Dalam satu perjumpaan berkumpulan, sesi memperkenalkan diri –  ice breaking kata Angah.

” Nama saya xxxxx, paggil saja Jie, Umur 40+ dan anak 3.  Suri di dalam rumah  Encik Ann”

” Hah! Awak dah 40+ jie, akak ingat akak lagi tua” – Terkejut badak surirumah anak 4 berumur 36 tahun.  Disokong tanpa berbelah bagi oleh seorang lagi jiran yang selama ini ‘berakak-akak’.

Abaikan jika anda masih geli tekak untuk terima kenyataan ini.

” Potong macam mana?”

” Pendek dan layer². “

Srupp…sruppp…  Dah nampak telinga.

” Sudah manyak uban lor…”

” Saya bukan muda lagi la ah so….sudah lebih 40 “

” Aiyaaaaa… saya ingat  30 lebih”

Hahahahaha… jangan muntah hijau baca ‘pengakuan berani mati’ ini pula .  Tadi saya buang 3/4 daripada rambut di kepala.  Jimat kos untuk shampoo.

Kata Angah, mama macam Zoela!:oops: Sebelum ini macam Ella

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. erk..
    entry apakah ini mama??
    hahaha..
    mama mmg nampak muda!! =)
    mmg nampak mcm 30 lebih je.
    ngee..

    err rambut macam zoela? 😯
    nk tgk! mama mms la! haha

    >>>entri maksik perasan..
    kahkahkah….. 😆

  2. kak jie, saya teringin nk tgk gambar kak jie la. camana nk buat. yela tak penah tgk pun sebelum ni. sume org ckp kak jie jauh lebih muda dr umur sebenar. saya mmg admirer org yang awet muda ni. heheheheheh

  3. transformasi Ella ke Zoela…
    Zoela ade wambut ke, zoela botak chin??
    Huhu…

    Kembang la tu owg kurengkan umur jangkaan akak…
    tak kisahle, nmpk tua ke, nmpk mude ke, yg pntg hati musti mude…
    hati musti baik..senyum slalu…
    musti owg ingat mude…

  4. memang kak Jie nampak 30an pun.. neeza ingatkan memang kak Jie kawin muda.. ni bukan jek tau.. ini betul betullll… bukan cobaaaaaannnnn… hehehe..

    zoela tu sape kak Jie? watak dalam cerita kan.. tapi neeza tak tengok cerita tu.. huhuuuu… :((

    >>>Kak jie kawen umur 24thn… 25thn dah aada anak sorang…pengalaman mengandungkan along…nurse kt hospital klang minta kad pengenalan sbb dia kata kak jie mengandung bawah umur…………. 😆
    Zoela tu si Sarifah Amani dalam Sindarela

  5. aeropama dot com says:

    hulamak… kak jie ni mesti cun gila kan?

    owh! kenapa aku ni memuji wanita yang jauh lebih berumur dariku. bukankah taste aku wanita berumur. aduss… parah seh

    >>> tak de la syam..kakjie ni mcm org biasa..dah baya makcik² pun… tak berbedak..tak bersolek..tak berpesen…hidup dgn cara dan kesesuaian diri sendiri…

  6. ni maknanya kak jie ni awet muda. kene mintak petua ni. hehehehehe…

    >>> bukan awet…awek 😆 tak de lah…sampai mcm tu…. tu riak sombong je lebih…. tp mmg sepuluh org jumpa…9 ckp lebih muda dari usia….petuanya…. hidup biar sedap….tafsir sendiri mengikut keperluan masing² 😆

  7. wahhh mmg mama nmpak mude pon.. ni bkn bodek2 ni.. hihihi!!

    >>> eee….nk ape ni? ice cream? 😆

  8. rasanya potong rambut sebegitu untuk “ringankan” kepala yang berat…hehehhehe

    >>> a’aha…rasa sgt bezanya…ngehhh 😆

  9. Agaknya semua kekanda yg ber’blog’ ni awet muda kot. Nampak anggun sentiasa… K.Jie, K.Jun, K.Combi, K.Norz & Opah di Ostolia nun. Kena ikut jejak langkah nampaknya! 😀

    >>> kita berblog dgn seronok, dpt kawan yg baik2…hati pun gembira..sbb tu nampak mudaaaaaaaa….. 😆

  10. muahahahaa… adeh.. nak guling2 gelak boleh??
    ok sgt tu kak. bila org kata muda tu betul la kita nmpk muda. dr org kata kita nmpk tua. best!best!

    >>> jgn guling tepi bakul durian lak zana..kang..tak pasal2 😆
    kadang2 pujian tu sekadar berbahasa…. just be nice…
    tapi tak kisah le…janji leh buat kita terbang di awangan, kan…hahahaha 😆

  11. kakjie kene share petua nih..:)

    >>> mana de petua apenya…weiii..merepet je..korang ni…. 😆

  12. aku mmg hangin gak kalau org yg lg tua pggl aku akak… rasa terhina… padahal muka dorg tu lg la… ya ampun… tp kt kena ingat, mungkin kt mmg nmpk tua… uwaaaaaaaa…. tidakkkkkkk….

    p/s : takde petua awet muda ke?? 😀

    >>> hehehe..kadang2 org cuma berbahasa je… rasa hormat kt kita tu yg di panggil akak..best ape..
    petua..hehehehe..tempek je bedak sejuk 😆

  13. hahaha kak jie.. lawak laaaa 🙂

    >>> suka tgok ayu gelak…makin anggun 😆

  14. 3/4 buang? mesti ringan gile kepale!

    >>> rasa mcm wak dogol…asik dok pegang pala je…

  15. kak kujie muda n funky.. i like! haha

    >>> wahhhh kuden..welcome back…welcome back…lama hilang….hilang jejak

  16. uihhhhhhhhh, zoela k. jie…muda tuuuuuu!!!

    ni mesti kes moto sama ngan zoela kan…

    >>> kalo mcm zoela tu …muda sgt….mcm bawah umur je…
    rambut je mcm zoela 😆

  17. apa ada pada umur.. muda ke tua lama ke baru.. biar kita jadi diri kita..jangan jadi diri orang lain.. betul tak? hehe

    >>> ye betulllll…itu cuma angka yg kita letak…nk letak 28 pun tak de sapa marah… 😆

  18. perghhhhh sungguh puitis la kali neh. hehe :mrgreen:

    >>> tajuk je kot..isinya hampehhhh 😆

  19. Memang terasa muda si MasterJie tu…kalu tak caya, cuba korang telepon dia…kompom korang rasa korang tu dah tua… hahahha

    DakLan
    p/s DakLan pernah terasa tua je bila borak ngan MasterJie di telepon… kan Jie kan?

    >>>ini ayat nasi tambah ke ni?
    hehehehehe…tu yg susah nk berckp dgn korang ni
    ada yg ckp mcm budak form five belum pecah sora… 😆
    tua mcm kelapa tak pe DakLan…
    lagi pun pompuan mmg suka lelaki dewasa..hahaha saham melambung 😆

  20. probably sbb mama suka senyum kot :mrgreen:

    >>> sedekah paling mudah… 😆

  21. hehe. mama mmg nampak muda slalu 😀

    >>> tu Diya nmpk 5 thn dulu..kahkahkah 😆

  22. wahhhh…zoela tuh..sure nampak muda remaja..

    >>> tu ayat tak jejak bumi…hahahaha

  23. hg mmg nmpk muda dari aku tapi hg lebih rendah dari aku kalo aku berdiri ataih kerusi muhahaha… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    ~ org cantek..kalo tua pun tetap nmpk muda hehe 😉

    ~ jom belanja cendol ngn laksa penang ! 🙂

    >>> wahhhh..ajaklah p hi tea kat pasar pilipin tu..sedap gak ngadap kristal ngadap mutiara 😆

    kita hepi2…bahagia kan….so sentiasa rasa mudaaaaaaaa…walau dah berkedut 😆

  24. Salam Kak Jie…

    Mama macam Zoela… macam ayat bodek je tuh… Angah nak apa agaknya? hehe

    >>> bukan arr kakjie muda mcm Zoela..tapi rambut tu dah pendek mcm rambut Zoela.. 😆

  25. jimat kos syampooo katanya… lawak sungguh kakjie.. cuba publish gambar kakjie sedang buat pose2 tiger gitu.. wawawawawawawaaa!!

    >>> 😀 mau pengsan derang tgok anak rimau possing kt sini..
    abia nasha aziz tak leh cari makan.. 😉

Trackbacks

  1. negaraku.net says:

    bawakan maafku pada sang angin yang kulewati dengan sombong | Hidup Biar Sedap…

    Terkejut badak surirumah anak 4 berumur 36 tahun. Disokong tanpa berbelah bagi oleh seorang lagi jiran yang selama ini ‘berakak-akak’….