Bebokol Tradisi Bengkulu

bebokol

Saya tinggal di Hulu Selangor yang mempunyai komuniti masyarakat Bengkulu terutamanya disekitar Sungai Choh. Kuih Bebokol ini adalah satu satu kuih tradisi masyarakat Bengkulu yang muncul hanya ketika bulan Ramadan.

Ada orang cakap, kuih Bebokol masyarakat Bengkulu ini seperti Kuih Jongkong.

Sebungku kuih Bebokol dijual dengan harga RM 1.20 berbanding tahun 2013 dengan harga RM 1.00.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Saya belum pernah coba makan kuih bebokol ini, nanti jika ada kesempatan mencicicpinya tidak akan saya lewatkan

  2. Wahhhh sedapnya nampak kuih ni! Nak cari resipi la buat :3
    Jom terjah post menarik dari Hafiy ..Promosi PeroduaMy Profile

  3. Hemm,,,lezat nya.makanan tradisional ebih sehat
    Jom terjah post menarik dari estri ..Bolu Gulung CoklatMy Profile

  4. Pertama kali sebut, pertama kali tau kuih ni…harap2 jumpe kat pasar ramadhan mana2 nanti…hihi

    thanks kak jie berkongsi ilmu kuih
    Jom terjah post menarik dari hafizmd ..Wanita Solehah Bunga Idaman Mutiara SyurgaMy Profile

  5. Wah sedap nih
    Jom terjah post menarik dari Malaysia Tercinta ..Senarai Saluran Derma PalestinMy Profile

  6. Tak pernahh lagi jumpa kuih ni, memang rare ni. Selalu kalu ada PARAM baru boleh jumpa kuih2 mcam ni.
    Jom terjah post menarik dari Kereta Sewa Shah Alam ..Kereta Sewa Shah Alam – Promosi Bulan RamadhanMy Profile

  7. lama gila tak makan kuih nih..
    Jom terjah post menarik dari titan ..Stop writing and become Kamen Rider.My Profile

  8. huuuhhh.. enak banget kayaknyaa…. ntar kalau ke bengkulu perlu dicoba tu makanan
    Jom terjah post menarik dari carakuobat.com ..Menghancurkan Batu EmpeduMy Profile

  9. Setahun naik 20sen. Nie mesti sedap dan mendapat permintaan tinggi di pasaran ni. Hehe.
    Jom terjah post menarik dari Ezlaila ..10 Strategi Tak Terkalah Untuk Berhenti MerokokMy Profile

  10. Assalamualaikum,
    Nampak macam sedap. teringin nak merasa

    Kuih muih tradisi memang payah nak jumpa, terutama yang benar-benar tradisi.
    Jom terjah post menarik dari Anyss ..Bila Kereta Mati Tengah JalanMy Profile

  11. Baru pertama kali dengar..sebelum ni tak pernah tahu pun kewujudannya. hehe
    Jom terjah post menarik dari Hafiz Rahim ..Biskut Semperit TerunaMy Profile

  12. Belum pernah mencuba kuih tradisi ini. Kalau jumpa nanti ingin dicuba.
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Ada apa dengan jumlah entri 888My Profile

  13. Saya tak pernah makan lagi tapi nampak macam sedap
    Jom terjah post menarik dari Nurul ..Guna Peluang Waktu Mustajab DoaMy Profile

  14. tak pernah den dengor pon setakat ni..tapi nampak cam sedap dan menyelerakan.,,meleleh air liur kome tengok kueh ni..
    Jom terjah post menarik dari farid laham ..Cafe Sedap Di Kuala LumpurMy Profile

  15. Baik kuih Bebokol, mahupun kuih Jongkong, dua-dua saya tak pernah jumpa. 😀 Masyarakat Bengkulu tu memang masyarakat yang telah lama mendiami kawasan itu?

  16. alamak….lupa pula nak makan bobokol ni….

  17. Samalah macam kuih kelantan, hanya muncul masa ramadhan sahaja. saya tak ingat namanya pulak masa menaip ni. hihih
    Jom terjah post menarik dari Raihanah Ahmad ..Cara Hilangkan Jerawat Dengan ShakleeMy Profile

  18. rasanya saya x pernah makan kuih ni, mcm payah nak jumpa
    Jom terjah post menarik dari myrujukan ..Ramadhan Buffet – Evergreen Laurel Hotel PenangMy Profile