Dicemburui

Dah 3 hari Nemo dan Dori tak makan, tak ceria, tak aktif lebih banyak mendiamkan diri. Merajukkah? Cemburu ke? Tersisih? Maafkan kami…Nemo. Maafkan kami…Dori.

Posted with WordPress for BlackBerry.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Salam kak jie,

    Sayang ye dengan kura-kura ni.Dah berapa usia dua ekor kura-kura ni?
    Jom terjah post menarik dari Kidney Expert ..Kenali Diabetis Insipidus Bah 2My Profile

  2. rajin betul kak jie jaga haiwan peliharaan. memerlukan kesabaran tuh
    Jom terjah post menarik dari nasslimdiet2 ..Empat produk Taiwan tidak dicemari DEHP – Tiong LaiMy Profile

  3. mereka juga mahluk Allah swt. Mahu disayangi dan di beri perhatian. heh
    Jom terjah post menarik dari MEKAR ..Lelaki Teransang 30 kali SehariMy Profile

  4. Assalamu’alaikum wbt.

    Comel-comel.
    Faham dengan perasaan akak si sang kura-kura tak makan.
    Takut kehilangan kura-kura tu kan.

    Sangat seronok melihat haiwan ni membesar. ^^
    Jom terjah post menarik dari Cinta Ilahi ..Dai’e – Menyingkap Kegagalan Sebuah SeruanMy Profile

  5. kesiannya, binatang pun sensitif jugak dengan tuan dia. merajuk taknak makan.
    Jom terjah post menarik dari eiela ..Sana Sini Orang Kahwin – Rumah Ke DewanMy Profile

  6. salam kakjie n dori n nemo!
    lame tak mai sini…
    byk dah perkembangan.
    tau2 je ade baby baru…huhuh

    ckp psl kure2 ni, sy pnh bela dr bsr ni smpailah besar pinggan.
    syg jgak, tapi akhirnya terpkse lepaskan ke tasik sbb tak mampu lg nk jaga…
    Jom terjah post menarik dari chekguBH ..Routine Weekend- Senamrobik @ Dataran Shah AlamMy Profile

  7. Kelakar pulak dengarnya. Takkan sampai gitu. Mungkin dia nak tukar selera. Makan sesuatu yang berlainan. Saya pun tak mahir apa yang diorang boleh makan. Kena pujuk dan terus pujuk. Insyaallah hilang rajuk…Sentimental juga Dori dan Nemo tu ye!

  8. pandai merajuk jgk ye ? hehe
    Jom terjah post menarik dari Apih ..Koleksi Pakaian Menarik Dari Fokus KlasikMy Profile

  9. yang kak jie susah hati..dia tak mau makan

  10. bila dah bela , hari2 ngadap kita boleh kesan perubahan sikap dia….tetiba mcm merajuk je 😆

  11. bukan sebab kena tinggal..rasanya sebab Intan dah jarang main2 dgn dia orang…erk dia binatang tu

    dah tak belai2 gamaknya..sensistif kan deria dia :mrgreen:

  12. Dulu tiap kali kita nak bagi makan, berebut2 masing2 nak makan bersuap, sekarang tak ghairah pun…. dah banyak hari tak makan…

    susah hati pula…..dah kurus kering nanti, tinggal cengkerang je 😆

  13. rasa tersisih….. tetiba tak dilayan

  14. jangan lari dari rumah sudah…hihi 😆

  15. deria binatang, sensitif 😆

  16. masa pergi Kedah 4 hari tu bawa
    tapi masa g genting sehari tu tak bawa
    hihi…dah byk hari tak mau makan

  17. agaknya lah..sebab kalau hari2 lain Intan selalu bawa dia main2…letak kat lantai…atas perut, bawah tangan…sorok sana sorok sini….main kejar2 lagi

    tapi sejak abah dia balik, Intan jarang layang si Nemo dgn Dori..biar je dlm bekas…sensitif juga budak berdua ni..hihihi

  18. bercutik bawa.cuma pergi Genting je tak bawa
    itu pun satu hari satu malam je…

    tapi ketara sangat perangai kura2 Kak Jie ni… susah hati pula kita…

  19. cian dia. merajuk ye. 🙂
    Jom terjah post menarik dari nasslimdiet2 ..Wabak Ecoli kini di 12 negaraMy Profile

  20. muhammad fakhruddin says:

    Sekarang dah Rejab, berlatih utk Ramadan 😎
    Jom terjah post menarik dari muhammad fakhruddin ..Cerita-Cerita Tiga Kali SemingguMy Profile

  21. eceh. comelnya tau merajuk. ekekekeke
    Jom terjah post menarik dari alex adriana ..Opss! terkadang termain mataMy Profile

  22. Elehhh baru kena tinggal 3,4 hari dah pandai majukkkk…. Mengada eh? hehehe

  23. Tunjuk perasaan tu! Atau mogok lapar ke? Setiap yang bernyawa itu sangat halus sifat dan nalurinya, hatta binatang sekalipun. Tapi kalau dipujuk dengan sentuhan kasih sayang pasti reda rajuknya.

    Terkenang kisah kenalan maya yang kematian kucing tersayang setelah diserahkan pada penjaga lain kerana masalah tertentu. Sedih lagi bila dia cuma tahu setelah 2 minggu matinya sang kucing. Seolah mati kerana rasa terpinggir dan tidak disayangi. Sedih kisahnya.

  24. sayacomel says:

    hehe..kesian diorang..
    Jom terjah post menarik dari sayacomel ..Comel Sangat – Aksi kucing comel terlampauMy Profile

  25. sah memang merajuk la tu… :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari shay ..Tak Boleh Online DirumahMy Profile

  26. ala bucuk-bucuk sayang..
    hehe
    teringat kucing kat kampung..
    Jom terjah post menarik dari naimulfirdaus ..blogger contoh masakiniMy Profile

  27. juanita says:

    Nape x bawak skali..:)
    Jom terjah post menarik dari juanita ..Saya Seorang BloggerMy Profile

  28. Rasa tersisih la tu kak jie..
    Kena pujuk cecepat..Nanti melarat :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari Nadya ..Makanan sedap &amp murah di mana-mana 4My Profile

  29. akubiomed says:

    Kesian Nemo dan pasangannya kena berpuasa 🙂

  30. Sabahan Bloggers Club says:

    Bukan dicemburu ni, dilupakan… 🙂
    Nasib tak dilupakan terus. Susah gak ada pets ni kalau bercuti.
    Jom terjah post menarik dari Sabahan Bloggers Club ..add Blogspot 1 buttonMy Profile