Dicemburui

Dah 3 hari Nemo dan Dori tak makan, tak ceria, tak aktif lebih banyak mendiamkan diri. Merajukkah? Cemburu ke? Tersisih? Maafkan kami…Nemo. Maafkan kami…Dori.

Posted with WordPress for BlackBerry.

30 Replies to “Dicemburui”

  1. Kelakar pulak dengarnya. Takkan sampai gitu. Mungkin dia nak tukar selera. Makan sesuatu yang berlainan. Saya pun tak mahir apa yang diorang boleh makan. Kena pujuk dan terus pujuk. Insyaallah hilang rajuk…Sentimental juga Dori dan Nemo tu ye!

  2. bukan sebab kena tinggal..rasanya sebab Intan dah jarang main2 dgn dia orang…erk dia binatang tu

    dah tak belai2 gamaknya..sensistif kan deria dia :mrgreen:

  3. Dulu tiap kali kita nak bagi makan, berebut2 masing2 nak makan bersuap, sekarang tak ghairah pun…. dah banyak hari tak makan…

    susah hati pula…..dah kurus kering nanti, tinggal cengkerang je 😆

  4. agaknya lah..sebab kalau hari2 lain Intan selalu bawa dia main2…letak kat lantai…atas perut, bawah tangan…sorok sana sorok sini….main kejar2 lagi

    tapi sejak abah dia balik, Intan jarang layang si Nemo dgn Dori..biar je dlm bekas…sensitif juga budak berdua ni..hihihi

  5. bercutik bawa.cuma pergi Genting je tak bawa
    itu pun satu hari satu malam je…

    tapi ketara sangat perangai kura2 Kak Jie ni… susah hati pula kita…

  6. Tunjuk perasaan tu! Atau mogok lapar ke? Setiap yang bernyawa itu sangat halus sifat dan nalurinya, hatta binatang sekalipun. Tapi kalau dipujuk dengan sentuhan kasih sayang pasti reda rajuknya.

    Terkenang kisah kenalan maya yang kematian kucing tersayang setelah diserahkan pada penjaga lain kerana masalah tertentu. Sedih lagi bila dia cuma tahu setelah 2 minggu matinya sang kucing. Seolah mati kerana rasa terpinggir dan tidak disayangi. Sedih kisahnya.

  7. Bukan dicemburu ni, dilupakan… 🙂
    Nasib tak dilupakan terus. Susah gak ada pets ni kalau bercuti.
    Jom terjah post menarik dari Sabahan Bloggers Club ..add Blogspot 1 buttonMy Profile

Comments are closed.