hati-hati hatiku

Hati-hati dalam mengungkapi sesuatu.
Hati-hati dalam menilai sesuatu.
Hati-hati dalam membuat kesimpulan terhadap suatu kejadian.
Hati-hati meski sekadar dalam hati.

Kadang² saya rasakan seperti “hilang pengetahuan tentang seseorang” sehingga sedikit sebanyak mengurangi kepercayaan padanya. Tapi rasa persahabatan ini tidak pernah berubah.

Mungkin juga persahabatan ini ;
tidak selalu ada saat diperlukan tetapi selalu ada hadirnya
tidak selalu dekat tetapi sentiasa bersedia
tidak selalu tahu tetapi sentiasa mengerti
tidak selalu mengerti tetapi sentiasa PERCAYA
tidak selalu percaya tetapi yakin persahabatan itu tetap ada di hati!

Seperti udara yang ku hela kau selalu ada

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. kita perlu sentiasa berhati-hati. Sebab itu Allah SWT datangkan Rasulullah SAW kepada kita semua untuk mengajar kita bagaimana untuk berhati-hati.
    Jom terjah post menarik dari faizal ..Persepsi KejayaanMy Profile

  2. K’jie, su nak tanya, camne nak tentukan antara suara hati dan suara akal/minda… sbb org kata kalau ikut hati mati, ikut rasa binasa. kalau suara hati tu tak baik, kenapa org selalu cakap ttg hati ye… hati kata itu ini… jagalah hati… sakit hati… dan macam-macam lagi. kenapa org tak cakap sakit akal sbb akal yg berfikir dan bukan hati… akal yg buat keputusan dan bukan hati… bertindaklah dgn menggunakan akal, jgn guna hati… nasihat biasa yg kita dgr, hati nak kena jaga… tapi rasanya akal yg paling penting utk di jaga, kan? ish… pening… pening…

  3. cikgu panji

    Bkn ambil kesempatan… mgkn tanpa sedari..tiap org mempunyai berbagai keperluan dlm hidup…mgkn mereka yg sewaktunya itu rasa gembira dan puas hati….

    Arin

    lucky u r…moga persahabatan itu berkekalan dan dijauhi segala kerumitan

    riani

    undi itu rahsia..he he he

    moga semua sahabat kita ttp menjadi sahabat….

    sakit rasa hati jika dikhianati..mgkn kita boleh memaafkan ttp utk melupakan mengambil masa…

    bp

    berhati2 di jalan raya..he he he

    dimana saja kita mmg kena berhati2….

    suara

    hatilah yg sukar di jaga antara seluruh anggota badan kita…

    disitulah terletaknya pusat pentadbiran kita

  4. farah deen

    manusia beragam²..itulah kehidupan…

    Jie kt Serendah, selangor tapi kampung kat Baling..ooo ..kalau kt roundabout tu..tahu la …dpn Perpustakaan Baling..dpn taman

  5. umi mia

    betul tu… ada separuh dihati kita ruang untuk dia…

    lily

    Biasa tu lah lily…sbb kita mempercayai dia sebagai sahabat dah kita melayan dia selayaknya sebagai sabahat kita…

    terima segalanya seadanya…hidup tetap indah untuk dinikmati selayaknya diciptakan..

    hidup biar sedap!

    cik mika

    hidup ini kuat dah teguh dari pengalaman…itulah secebis daripengalaman kita…. pelajaran hidupyang mendewasakan..

    moga kita menjadi sahabat yg baik utk sahabat kita..aminnn

    combi ku sayang

    hati mu mmg lembu..spt tauhu….putih dan lembut..he he he…

    itulah kita manusia yg ada serba serbi sifat… aku pun bukan sempurna utk semua org…moga kita ttp menjadi sahabat selamanya

  6. anon

    mengklasifasikan seorg sahabat itu mmg sukar….krn kita berhubung dng manusia yang hidup..yg pasti berubah citarasa juga pendirian.

    jun

    kadang² tanpa niat, tanpa sedar..kita telah mengkhianati..kita akan ckp ” TAK APA” sedangkan penerimaan di pihak yg lain itu ” sesuatu”..

    sayang Jun yg anggun dan lemah lembut…mcm tauhu..putih dan lembut hatinya :p

    fie

    tiap org akan merasai perasaan ini..ini adalah satu lorekan di hati yang akan menjadi ” biasa”

    he he he..mgkn kakjie menujum sikit2…:p

    muadzlife

    Insya Allah….tiap kebaikan ada balasan semoga kita sama2 beringat satu sama lain supaya tak mudah terleka..

  7. waterlily

    kali ni Insya Allah akan menjadi kali ke 2 selepas bertukar alamat..dulu kt Kedah nun…tak dan nak balik.

    Insya Allah..saya memilih di jalan yang benar…he he he

    Duniabudin

    sebetulnya itulah janji setiap kali kita memintal sebuah persahabatan..ttp jgn lupa jgn leka..kita manusia biasa yang mudah lupa pada janji..muda goyang dgn dugaan dan cabarab…

    OD

    hubungan kita BERSIH …he he he..kita pun mana ade bercontact selain dari berblogging..Insya Allah saya kenal dan yakin, OD akan menjadi kawan saya yang baik…yang matang tahu dimana perlu berada dan apa patut di cakap…

    love you soooo much..thnanks dgn suweettt compliment kt blog tu…menitis air mataku..cewaaahhhh :p

    neomesuff

    Jap lagi nk cari lirik dan lagu tu..nk dengar lagi

  8. hati-hati mesti sekadar dalam hati…

    kita mmg kena jaga hati sbb sbb segala penyakit rohani dan jasmani bermula dari hati…

  9. blackpurple @ jowopinter says:

    Saya ‘hati-hati’ untuk mengulas di sini. Takut nanti disalah ertikan pula. 🙂

  10. ermmm…setakat ni bestfren riani tdk pernah mengecewakan riani…cuma jarak yg memisahkan riani dgn dia…setuju dgn akak…kena berhati2…iklan jap…pangka aper kak jie?…huhuhu…riani sepatutnyer buang undi kat KK and hubby lak kat kelantan…huhuhu…

  11. Erk…so far alhamdulillah saya mempunyai sahabat yang betul2 bergelar sahabat..

  12. cikgu panji says:

    Kenapa ramai yang suka ambil kesempatan daripada kebaikan seorang sahabat? Why k jie…why??

  13. Farah Deen says:

    very nicely said. kadang2 org yg kita paling kenal and paling kita percaya are the ones who would disappoint us…

    Jie, semalam farah gi baling tu dekat ngan roundabout…kat pekan dia la kot. ada nasik ayam payung besaq 🙂 Jie kat baling or selangor ni?

  14. echah_syed says:

    ‘selalu bersangka baik pd org’

    aku sgt lemah..sbb hati aku sgt penyayang..

    ari ini aku kata tidak akan lagi..tp besok blom tentu..

    smpi bila akan ada kekuatan itu..hanya masa menentukan..

  15. mikaounik says:

    mama..
    kdg² biler kita bersangka baik kat dia,dia sebenarnya xbaik dan bila kita pk dia xbaik,tp sebenarnya dia baik…

    tp dlm memilih sahabat amat laa susah kerana bkn semua org akan senang ngan kiter dan kiter jugak bkn selesa ngan semua org..

    kepercayaan & keikhlasan perlu ada utk apa² pun

  16. Lily.Lulu. says:

    kadang2 kan kak jie, sahabat nnih bahaya jugak, tikam belakang.

    orang yang kita percaya selama nih, rupe2nya dia lah dalang sebaliknya ..

    susah nak ckp perangai manusia sekarang nih .. macam2 ..

    🙂

  17. kalau dah jadi sahabat tu..payah dah nak bercerai kak jie…kadang2 org yg kawin lagi mudah bercerai drpd sahabat….

  18. muadzlife says:

    persahabatan tetap dihati…kekal di sanubari…
    terus hakiki
    memunajat di dunia fana dan alam abadi…
    insyAllah, amin…

    p/s: hari ni boleh goreng pisang nangka dok?

  19. f.i.f.i.E says:

    kekadang kita tak tau penerimaan org tue cenama.kita rasa dia boleh terima tapi kang bila dh cakap lain plak jadinya

  20. f.i.f.i.E says:

    salam

    akak nie cm tau2 jek
    n3 akak yg nie mgambarkn situasi sy sekarang ini.


    cakap pun salah
    x cakap pun salah

    kekadang kita tak tau penerimaan org tue cenama.kita rasa dia boleh terima tapi kang bila dh cakap jadiplak jadinya

    Sigh….

  21. jie…kau tetap di hati..hehehe…
    kepercayaan penting dlm persahabatan..bila dh ilang kepercayaan…hilang jugak erti persahabatan…ruginyer, kan jie?

  22. Anonymous says:

    seorang sahabat sentiasa bersama…tidak mengambil kesempatan atas kelemahan dan tika susah..tidak menumpang atas kesenangan dan tika berjaya.. tapi sentiasa bersama dan tidak berkata aku sahabatmu..

  23. neomesuff says:

    suka nyanyi lagu Gee – sahabat

  24. Oh! Tidak… harap orang itu bukan daku… TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKK!!! Will never betray you, tau dak Jie. Mwah mwah mwah.

  25. DUNIABUDIN says:

    setuju dengan jie. kita harus hati-hati dalam apa jua tindakan, supaya tidak membuat tindakan yang silap. Seorang sahabat tidak akan mungkiri janji dan tidak sanggup berbuat sesuatu yang mungkin mengurangkan kepercayaan dan keyakinan sahabatnya. Lainlah kalau sekadar kawan yang baru ditemui di tepi jalan.

  26. salam kak Jie,

    Hati2 pilih calon(iklan mengundi) 😀

    ps: dah berapa kali ngundi kak?