Hati-hati Meski Sekadar Dalam Hati

Memilih yang kedua – kenalah diam dan berharap ‘mereka’ akan faham. Redha itu rela, pasrah itu menyerah.

KadangΒ² lebih baik pendamkan saja dan satu masa nanti biar ia hilang dengan sendiri sehinggaΒ  terlupa kita pernah merasa sebegitu.

Ia ibarat mimpi yang dilupai setiap kali terjaga dari tidur dan kita pun meneruskan kehidupan ini dengan lebih baik lagi tanpa ada penyesalan.

34 Replies to “Hati-hati Meski Sekadar Dalam Hati”

  1. hehe kena baca buku stephen covey (7 habits) nie.. dalam tue ade cerita pasal nak jaga hati orang ke nak cakap benda yang betul.. kalo nak explain panjang lak.. tapi buku tue disyorkan untuk baca :D..

    lama tak singgah sini :D, kakjie πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€
    Jom terjah post menarik dari samanosuke_04 ..Bleh Tak Buat Comeback?My Profile

  2. mmg pahit nak ditelan…mana-mana tpt pun ada.pelik dgn org mcm ni apa yg dia dpt.bru2 ni pun terkono den walhal sikit punya baik ngan den.apa leh wat skrg den mmbntu skadar yg dperlu stelah den maafkan dia.
    Jom terjah post menarik dari rizalman ..Pendinding diri part 2My Profile

  3. Assalamualaikum,
    Orang jujur yang bercakap depan sangat sangat tidak disukai oleh ramai orang dengan alasan “banyak komen” walaupun niat asalnya nak betulkan atau nak berkongsi cara yang lebih baik …itu yang selalu saya dapat πŸ˜‰ Akhirnya kena terima hakikat yang, diam itu lebih baik untuk semua orang walaupun tak meningkatkan apa-apa.
    Jom terjah post menarik dari Anyss ..Aktiviti Baru Yang MengujakanMy Profile

  4. Tapi diam itu membuat hati lebih merana…
    Memang kadang-kala berdiam itu menjadi pilihan, tapi kadang-kala, hati perlu juga meluahkan apa yang tersembunyi supaya dia tahu apa yang tersirat… Bak kata Dia, untuk elak masalah komunikasi (Misscommunication)..
    Jom terjah post menarik dari Ayu Azuri ..Hilang Bukti Kisah CintaMy Profile

  5. Dunia akhir zaman ni yg salah itu dipandang betul dan yg betul yg salah.

    nota : CommentLuv keluar gini pulak cURL error 28: connect() timed out! orang lain nampak ok je kat sini.

  6. Orang sekarang dah ‘gelap dalam terang’ dah tak ada deria untuk belajar lebih sensitif dengan persekitaran teman atau kawan.

    Bila berasa diri berada di pihak yang betul – orang lain akan sentiasa menjadi salah.

    p/s – kerja jangan tak kerja – ayam itik ke tak kisah, jangan bapa ayam sudah..hihi πŸ˜†

  7. Dan kita melihat dia berbangga melakukan sesuatu yang dia rasa betul sedangkan menyakiti pihak lain…. itulah biasanya yang kita buat bila memilih yang kedua.

  8. Yang kedua yang paling disukai Allah SWT dan Rasulllah SAW tapi nak buat mujahadahnya tinggi kerana bila kita berjaya lakukan dengan sabar, ikhlas dan redha maka meningkatlah iman di sisi Allah SWT. Ada hadith sahih tentang sikap ini.

  9. kadang kadang kene sound direct.. kengkadang kene sound sipi-sipi. tapi most of sipi-sipi tu akan berasa… “dia cakap kat orang lain kot.. erkk.. memang aku ada buat.. ah gasak ah”

    lol..

    P/S: masih tak berkesempatan kemaskini blog. sebok semenjah jepun jajah malaysia. saya skang ni dah kijer bawah nippon haikkk… arigato gozaimaszu. kita ayam dia itik. kita sudu.. dia plak bantai patuk. haha..
    Jom terjah post menarik dari Kreuger ..Antara #BERSIH, #PATRIOT dan juga Mata RAKYAT – Ini pandangan aku!My Profile

Comments are closed.