Press "Enter" to skip to content

Hati-hati Meski Sekadar Dalam Hati

Memilih yang kedua – kenalah diam dan berharap ‘mereka’ akan faham. Redha itu rela, pasrah itu menyerah.

KadangΒ² lebih baik pendamkan saja dan satu masa nanti biar ia hilang dengan sendiri sehinggaΒ  terlupa kita pernah merasa sebegitu.

Ia ibarat mimpi yang dilupai setiap kali terjaga dari tidur dan kita pun meneruskan kehidupan ini dengan lebih baik lagi tanpa ada penyesalan.

34 Comments

  1. ya, betul…tak best kan rasa sakit hati…sy pun suka pendam…pendam tak bermaksud berdendam…lama2 lupa la…bnyk lagi benda2 best dlm dunia ni yg boleh diingat…
    Jom terjah post menarik dari atieyy ..Cara Mengasah Gunting Yang TumpulMy Profile

  2. Kak Jie tak aktif kat facebook….. twitter saja, itu pun sekadar bersosial membina persahabatan πŸ˜†
    Jom terjah post menarik dari Kujie ..Ketawalah Biarpun Sedang Disakiti!My Profile

  3. samanosuke_04 samanosuke_04

    hehe kena baca buku stephen covey (7 habits) nie.. dalam tue ade cerita pasal nak jaga hati orang ke nak cakap benda yang betul.. kalo nak explain panjang lak.. tapi buku tue disyorkan untuk baca :D..

    lama tak singgah sini :D, kakjie πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€
    Jom terjah post menarik dari samanosuke_04 ..Bleh Tak Buat Comeback?My Profile

  4. abc abc

    alah bisa tegal biasa..redha jela ekk πŸ˜‰

  5. mmg pahit nak ditelan…mana-mana tpt pun ada.pelik dgn org mcm ni apa yg dia dpt.bru2 ni pun terkono den walhal sikit punya baik ngan den.apa leh wat skrg den mmbntu skadar yg dperlu stelah den maafkan dia.
    Jom terjah post menarik dari rizalman ..Pendinding diri part 2My Profile

  6. Assalamualaikum,
    Orang jujur yang bercakap depan sangat sangat tidak disukai oleh ramai orang dengan alasan “banyak komen” walaupun niat asalnya nak betulkan atau nak berkongsi cara yang lebih baik …itu yang selalu saya dapat πŸ˜‰ Akhirnya kena terima hakikat yang, diam itu lebih baik untuk semua orang walaupun tak meningkatkan apa-apa.
    Jom terjah post menarik dari Anyss ..Aktiviti Baru Yang MengujakanMy Profile

  7. Sabar itu paling terbaik bagi keadaan sebegini. Saya rasa…

  8. saya seorang sound direct .. tapi selalu dapat kutukan ..
    bile kita pendam .. rase tak puas .. sedangkan benda tu kita nak tegakkan kebenaran .. adehs..susah jugak ye masalah begini
    Jom terjah post menarik dari Datin Tyka ..Teka Gambar Dapat Tiket Wayang Harry PotterMy Profile

  9. kesabaran diuji dengan pelbagai keadaan.ada kalanya berlaku dalam keadaan yang tidak disangka2.jadi bersedialah untuk menghadapinya dengan hati yang tabah dan tenteram… 😎
    Jom terjah post menarik dari Pacifista – X ..Jom Puasa Sunat Rejab dan SyaabanMy Profile

  10. dulu zaman kanak2 dah selalu bertelagah rasa diri sentiasa betul..bila dah dewasa sikit baru belajar dari kesilapan..pengalaman memang tidak boleh dibeli.. πŸ˜›
    Jom terjah post menarik dari farrah ..Promosi Penghabisan StokMy Profile

  11. erm…kak jie, agak sukar juga utk menerima bila kawan2 main cakap lepas saje..terutamanya kat wall fb…

    kadang2 fikir juga, mereka yg tulis tu “adakah mereka fikir apa yg mereka buat itu benar2 betul?”…

    jadi, saye juga memilih yg kedua demi utk jaga silaturrahim…
    Jom terjah post menarik dari hafizmd ..Masalah wp-config.php bila update wordpress 3.2…My Profile

  12. Mungkin ia menjadi pengajaran untuk diri sendiri nanti
    Jom terjah post menarik dari AziE ..Riadah Hujung MingguMy Profile

  13. Tapi diam itu membuat hati lebih merana…
    Memang kadang-kala berdiam itu menjadi pilihan, tapi kadang-kala, hati perlu juga meluahkan apa yang tersembunyi supaya dia tahu apa yang tersirat… Bak kata Dia, untuk elak masalah komunikasi (Misscommunication)..
    Jom terjah post menarik dari Ayu Azuri ..Hilang Bukti Kisah CintaMy Profile

  14. saya … kadang2 termelenting juga , tapi bila fikir panjang-panjang diam itu terbaik ..
    Jom terjah post menarik dari puanbee ..Kari Udang Hasil PancingMy Profile

  15. emm.. zaman sekarang ni mmg ramai manusia camni.. kdg2 kita tak pasan org tu depan mata je rupanya.. lebih baik diam dari melawan.. dan saya suka org yg jujur dr ckp blkng.. πŸ™‚
    Jom terjah post menarik dari madammondoq ..Cook’s Cottage MelbourneMy Profile

  16. iLa iLa

    Diam adalah pintar…

    Tapi tetap ambik iktibar..
    Jom terjah post menarik dari iLa ..Doa tidak tertunai..My Profile

  17. kdg2 hati terasa pedih…
    terasa mahu melawan balik kata-kata..
    tp terpaksa kunci mulut demi tak mahu menambah sengketa..
    Jom terjah post menarik dari laily ..Sabtu 090711My Profile

  18. Denaihati Denaihati

    Dunia akhir zaman ni yg salah itu dipandang betul dan yg betul yg salah.

    nota : CommentLuv keluar gini pulak cURL error 28: connect() timed out! orang lain nampak ok je kat sini.

  19. yup – kita pandang saja dari kejauhan… πŸ˜†

  20. Orang sekarang dah ‘gelap dalam terang’ dah tak ada deria untuk belajar lebih sensitif dengan persekitaran teman atau kawan.

    Bila berasa diri berada di pihak yang betul – orang lain akan sentiasa menjadi salah.

    p/s – kerja jangan tak kerja – ayam itik ke tak kisah, jangan bapa ayam sudah..hihi πŸ˜†

  21. Dan kita melihat dia berbangga melakukan sesuatu yang dia rasa betul sedangkan menyakiti pihak lain…. itulah biasanya yang kita buat bila memilih yang kedua.

  22. mamat mamat

    betul2..sifat terus terang yang paling di sukai πŸ˜€
    Jom terjah post menarik dari mamat ..Blogger Minta Tolong BloggerMy Profile

  23. kadang-kadang…

  24. Denaihati Denaihati

    Yang kedua yang paling disukai Allah SWT dan Rasulllah SAW tapi nak buat mujahadahnya tinggi kerana bila kita berjaya lakukan dengan sabar, ikhlas dan redha maka meningkatlah iman di sisi Allah SWT. Ada hadith sahih tentang sikap ini.

  25. kadang kadang kene sound direct.. kengkadang kene sound sipi-sipi. tapi most of sipi-sipi tu akan berasa… “dia cakap kat orang lain kot.. erkk.. memang aku ada buat.. ah gasak ah”

    lol..

    P/S: masih tak berkesempatan kemaskini blog. sebok semenjah jepun jajah malaysia. saya skang ni dah kijer bawah nippon haikkk… arigato gozaimaszu. kita ayam dia itik. kita sudu.. dia plak bantai patuk. haha..
    Jom terjah post menarik dari Kreuger ..Antara #BERSIH, #PATRIOT dan juga Mata RAKYAT – Ini pandangan aku!My Profile

Comments are closed.