Ingin Jadi Yang Pertama Share Di Facebook

jurugambar

jurugambar

 

Keluarga kami besar. Tahun ini kesemuanya dapat berkumpul serentak pada hari raya pertama. Mak ada 11 orang anak , 8 orang menantu, 23 cucu. Seorang cucu, cucu menantu dan cicit tidak bersama kali ini.

Tradisi keluarga kami – ada tazkirah, tahlil dan doa selamat di pagi Aidilfitri

Tradisi kami setiap tahun di pagi raya mesti  berkumpul , ada tazkirah, baca tahlil dan doa selamat. Selepas itu sesi bersalaman dan memohon maaf bersama.  Penuh ruang rumah mak dengan gelak tawa dan airmata.

bersalaman di hari raya Bersalaman, mohon ampun salah dan silap mengikut urutan dari tua ke muda. Waktu ini anak-anak paling ceria, duit raya bertukar tangan

Tentatif diteruskan dengan acara bergambar. Bila keluarga besar, sejam pun belum tentu selesai untuk acara ini.

Sejak akhir-akhir ini, aksi seperti diatas semakin kerap kita lihat. Mssing-masing bersmartphone ada kamera. Masing-masing ingin jadi orang pertama share di facebook atau muatnaik di instragram.

 

duck face embah…. jom buat duckface, nanti dapat 5 days MC!

21 Replies to “Ingin Jadi Yang Pertama Share Di Facebook”

  1. Keluarga jun kecik ja 6 beradik tapi tu pun jarang2 dapat berposing bagai coz balik je solat raya rumah nenek kat sebelah dah penuh dengan sanak saudara so disitu jadi ke utamaan.

    Saya mengimpikan saat2 macam tu. Keluarga besar yang tidak melupakan tuntutan agama.
    Jom terjah post menarik dari JunAina ..Abang Rindu PadamuMy Profile

  2. Zaman sekarang ni, orang muda lagi banyak guna laman sosial macam FB, Twttier, instagram ni. Kalau mak bapak ni, biasanya ada smartphone pun tak pakai sangat fungsi sosial. Biasanya guna GPS, emel dah chat whatsapp atau viber ja bila perlu.
    Jom terjah post menarik dari Naziman ..Modal ikan kecil untuk ikan besarMy Profile

Comments are closed.