Isteri Dan Kereta

” Awak dah check minyak hitam? Air ?”

” Tak… “

” Kenapa? “

( Mcm Iklan Pertonas tu pulak kan…kenapa saya suka rumah saya…kenapa saya suka rumah saya……….sebab dia bessssst..!!. Klik Iklan Petronas )

Sebagai seorang wanita yang bijak , Kak Jie pun jawaplah dengan segala hujah² yang bernas.

” Sebab, saya tak mau orang lelaki rasa diri tidak diperlukan…hahahaha..”

Ye la kan, sekarang ni ramai wanita yang berkerjaya dan boleh berdikari. Ramai yang di luar sana dapat menguruskan hidup dengan baik sehingga kadang² saya rasa kesian pada lelaki kerana sedikit demi sedikit penguasaan kuasa mereka terhakis.

” Walau pun saya boleh buat bang…tapi saya sengaja tak buat sebab saya nak awak rasa diri tu berharga, diperlukan sangat² oleh isteri awak ni….”

Dan terus mengomel..

” Nanti kalau dah buat, nampaklah sangat kebijaksaan saya ni… tercabar pula orang lelaki nanti…”

haha….! Logik tak jawapan tu? Topik hangat untuk pagi yang sejuk….

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. zana> ooo ilmu lum kebal la tu…tak pa tak pa..nnt kakjie bagi ilmu kebal..hehehe :p

    nat >> tu salah satu komunikasi gurau senda suami isteri…nmpk mcm kasar je kan..tp kalo dh faham …ok la..

    merah amboii….. bersemangat sungguh dia dgn hujah² bernas!

    fozalin salam kenal..terimakasih krn nk tumpang gebang kt sini..kakjie try masuk blog tak de arr

    sama la ..workshop tu dah pemiliar sgt…hntr je keter..lepas siap nnt baru bil hntr kt abg..hehehe…

  2. Fozalin says:

    hi kak jie…. ekekek peh nih i nk try wat idea tu ler…
    borink gak kite sensorang antar kete pi service… sampai org w/s tye ” haiya lu punyer husband mana aaa? i x penah jumpe pun?” ekkekeke “wink salam perkenalan”

  3. Merakemas says:

    Betul tu Kak jie….Kita sebagai isteri ni, kena sentiasa beri peluang seorang suami untuk melaksanakan tanggungjawabnya…kalo tak nanti, dia dok goyang kaki je……Banyak le masanya untuk mengira jarak-jarak cawangan baru yang jarang-jarang lekang di minda mereka……hehehehhe

  4. nAt aka nAtsumi says:

    kuang kuang kuang… akak mmg bijak…

  5. Zana Sadri says:

    kak jie…. nie kalu zana praktik kat cik abg kat umah tu mau kena anto balik umah mak nie.. ekekekee….(tak bani ooo)

  6. huhuhu….. ye la…lelaki kan tinggi egonya…. sesekali apa salahnya pompuan wat² bodooo….:)

  7. alasang … alasang … alasang .. :p :p :p