Jie + Wa

Dalam perjalanan balik lewat malam dari Kuala Selangor

Yumah : ” Seha tak dapat hantar Naomi g sekolah esok, jadual g haji suami dia dicepatkan”

Adik ipar yang baik hati : “Tak apa, esok saya hantar.”

Pagi 7.20. Selepas Angah dan Intan ke sekolah, saya bercadang ingin baring sekejap. Kepala berdenyut-denyut dan loya sejak malam tadi .

Baru letak kepala, terdengar suara salam yang perlu disambut di luar pagar. Saya intai Naomi dan Khaleda tersengeh minta belas.

“Oppsss…. Mak Uda terlupa”. Capai tudung dan kunci Cik Serena . Tak sempat panas enjin saya dah pecut.

11.08 pagi. Ringtone Greenday Macy’s Day Parade mendayu dengan tertera di skin ‘Yumah’ .

Opppssss… Saya terlupa. Capai tudung dan kunci Cik Serena . Tak sempat panas enjin saya dah pecut.

.
.

Maaf Naomi, Mak Uda terlupa. Mungkin kena tukar Mak Tu(w)a.

Kemudian baca blog seorang kawan yang pandai merawat … ” for us we can easily remember the pass”

Betullah Β Jiewa Kacau!

35 Replies to “Jie + Wa”

  1. Memang dah agak nak cerita pasal jiwa….
    Nampaknya musim jiwa kacau sekarang ni… πŸ‘Ώ
    .-= Kak Long´s last blog ..Seperti kaduk naik junjung =-.

  2. pelupa, mudah lupa & terlupa memang berbeza…amalkan setiap hari makan madu awal pagi & jauh malam, INSYAALLAH dapat dikurangkan! ‘pelupa’ kene berubat kut?
    .-= Poziabb´s last blog ..Buat Duit dengan A.W.Surveys =-.

  3. jiwa kacau!

    lepas jam dua pagi karang, leps nonton tv siaran langsung dari benua sana, eloklah tu karang..

    hehehehhe

    mudah2an cepat sembuh yea! huhuhu

  4. ape lah kak jie merepek kat entry kali nie..hehe..sebab saya muda n tak kawen lagi kot..tu yang tak faham..yerlah saya ni baru nak masuk 20, mane nak faham benda camni..hehehehhehehe

  5. bukan tak ingat tapi klalen. klalen bersifat sementara. kesihatan perlu dijaga.

    ps – arek ngomong jowo, isin. wong tuo wes ngomong, ora iso ngomong jowo, ojo ngomong, mengko diguyuke wong! (kah3)

      1. @Kujie, fullamak! terrer seh kak jie ngomong jowo..
        aku seng anak jowo pun nek ngomong jowo wes muni koyo wong melayu ngomong jowo! diguyuke wong wae koyo udu anak jowo πŸ˜† πŸ˜† πŸ˜†
        .-= ~mrs azmi~´s last blog ..ku ingin terbang~ =-.

  6. setuju dgn lan bingka…benda yg bukan rutin mmg mudah lupa sbb tak biasa…
    anak2 buah akak faham tu =)
    .-= chentatiku´s last blog ..::menghapus jejakmu..shhuhhhhhhhhh:: =-.

    1. @Lan Bingka, nasib baiklah anak2 menakan tu, boleh agak mak uda ni terlupa..dia dtg ketuk gate..haha
      kalau tidak, tak sekolah lah budak2 tu πŸ˜†

  7. ehehe. biase la tu. org muda pun same jgak kdg2. =D
    .-= naz´s last blog ..Hooliganism, Droid & Hannah Tan’s hotness =-.

  8. ehehe.. biasela tu kak jie. bila dah penat mudah sangat terlupa πŸ˜†

    klu saye ni mmg jenis pelupa. byk sangat makan semut kot! πŸ˜† πŸ˜†

Comments are closed.