Jie + Wa

Dalam perjalanan balik lewat malam dari Kuala Selangor

Yumah : ” Seha tak dapat hantar Naomi g sekolah esok, jadual g haji suami dia dicepatkan”

Adik ipar yang baik hati : “Tak apa, esok saya hantar.”

Pagi 7.20. Selepas Angah dan Intan ke sekolah, saya bercadang ingin baring sekejap. Kepala berdenyut-denyut dan loya sejak malam tadi .

Baru letak kepala, terdengar suara salam yang perlu disambut di luar pagar. Saya intai Naomi dan Khaleda tersengeh minta belas.

“Oppsss…. Mak Uda terlupa”. Capai tudung dan kunci Cik Serena . Tak sempat panas enjin saya dah pecut.

11.08 pagi. Ringtone Greenday Macy’s Day Parade mendayu dengan tertera di skin ‘Yumah’ .

Opppssss… Saya terlupa. Capai tudung dan kunci Cik Serena . Tak sempat panas enjin saya dah pecut.

.

.

Maaf Naomi, Mak Uda terlupa. Mungkin kena tukar Mak Tu(w)a.

Kemudian baca blog seorang kawan yang pandai merawat … ” for us we can easily remember the pass”

Betullah Β Jiewa Kacau!

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Saya rasa kita semua ini dah senang lupa ini, lupa tu kan? Mungkinkah ini tanda-tanda kita akan nyanyuk? :p
    .-= tekkaus´s last blog ..Top 10 Most Embarrassing Moment! =-.

  2. Semoga jiwa kacau kembali tenang..
    .-= samdaddycool´s last blog ..Ebook sampah dan duit haram…. =-.

  3. Memang dah agak nak cerita pasal jiwa….
    Nampaknya musim jiwa kacau sekarang ni… πŸ‘Ώ
    .-= Kak Long´s last blog ..Seperti kaduk naik junjung =-.

  4. pelupa, mudah lupa & terlupa memang berbeza…amalkan setiap hari makan madu awal pagi & jauh malam, INSYAALLAH dapat dikurangkan! ‘pelupa’ kene berubat kut?
    .-= Poziabb´s last blog ..Buat Duit dengan A.W.Surveys =-.

  5. erk! sy mmg pelupa
    klo tanya balik ape yg sy ckp 5 min td.. kengkadang sy mmg xingat ape yg sy ckp haha
    teruk kan? πŸ˜†
    .-= Adila´s last blog ..Foto ding dinggg~ =-.

  6. jiwa kacau!

    lepas jam dua pagi karang, leps nonton tv siaran langsung dari benua sana, eloklah tu karang..

    hehehehhe

    mudah2an cepat sembuh yea! huhuhu

  7. banyak maksudnya tu, Jie!!!

  8. ape lah kak jie merepek kat entry kali nie..hehe..sebab saya muda n tak kawen lagi kot..tu yang tak faham..yerlah saya ni baru nak masuk 20, mane nak faham benda camni..hehehehhehehe

  9. kak jie… dulu kompom kak jie sastera A1.
    memang aku tak bleh nak capture langsung hehehe

  10. bukan tak ingat tapi klalen. klalen bersifat sementara. kesihatan perlu dijaga.

    ps – arek ngomong jowo, isin. wong tuo wes ngomong, ora iso ngomong jowo, ojo ngomong, mengko diguyuke wong! (kah3)

  11. JieWa
    JieWang
    Jie2
    JieNtan (kak jie + Intan) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    .-= iza~de~bintang´s last blog ..Kita Harus Peduli… =-.

  12. chentatiku says:

    setuju dgn lan bingka…benda yg bukan rutin mmg mudah lupa sbb tak biasa…
    anak2 buah akak faham tu =)
    .-= chentatiku´s last blog ..::menghapus jejakmu..shhuhhhhhhhhh:: =-.

  13. benda yang bukan rutin memang la terlupa.
    sama juga macam awal bulan puasa…ada yang termakan dan terminum… πŸ˜€
    .-= Lan Bingka´s last blog ..Walimatul Urus Pertama =-.

    • @Lan Bingka, nasib baiklah anak2 menakan tu, boleh agak mak uda ni terlupa..dia dtg ketuk gate..haha
      kalau tidak, tak sekolah lah budak2 tu πŸ˜†

  14. NI mesti ingat ABANG lebih ni…tapi pendam dalam hati…gitu lah mengejar sesuatu pasti sesuatu yg lain perlu pengorbanan…
    .-= denaihati´s last blog ..Sedekah itu Perisai Api Neraka =-.

  15. Manusia memang pelupa. Sebab itu diturunkan Al-Quran untuk mengingatkan manusia.
    .-= Dr House´s last blog ..Cara-cara membuat keju secara ringkas =-.

  16. ehehe. biase la tu. org muda pun same jgak kdg2. =D
    .-= naz´s last blog ..Hooliganism, Droid & Hannah Tan’s hotness =-.

  17. sha yang panggil kak jie “kakak” pun cepat lupa.
    lupa bukan makna tua…tak ingat je:)
    penat atau banyak sangat nak ingat.
    .-= cheryna´s last blog ..orkid’s cafe: chocolate for men,cheese for women? =-.

  18. sesekali terlupa masih boleh dimaafkan, lagipun mungkin keadaan badan yg kurang sihat tu.
    .-= julietchun´s last blog ..Dekat saja =-.

  19. dilot sekarang pun asyik terlupe ..nnt lgla mcm mane..terminum air ada semut byk sgt kot…
    .-= dilot´s last blog ..cinta monyet..perlu ke? =-.

  20. ehehe.. biasela tu kak jie. bila dah penat mudah sangat terlupa πŸ˜†

    klu saye ni mmg jenis pelupa. byk sangat makan semut kot! πŸ˜† πŸ˜†