Jumaatku

Jumaat 11/05/2007

7 am – Rutin biasa, hantar anak pergi sekolah, bukan jauh pun…. 3 km je!

7.10 am – Dalam perjalanan balik tengok sekawan ( dalam +20 ekor ) burung terbang menghala arah matahari terbit…owhh…….burung berhijrah ni!

7.12 am – Eh…kenapa burung tu berpatah balik? Tak kan sesat kot…sambil memandu cuba membuat kesimpulan … radar rosak kot..sikap jalan…so berpatah balik. Pandainya..sesat jalan balik ke pangkal..he he he

7.15 am – Sampai rumah, park kereta…bagi ikan makan…….eh…….aku pakai baju terbalik!

ha ha ha…. tu la balasan mengata burung lagi! Kalau mengata sesama manusia lagi teruk kan balasan……Amponlahhhhhhh….insaf di pagi jumaat.
buat jahat kompom balas jahat
buat baik tak tentu lagi balas baik
susah dia sama kita rasa
susah kita kat mana dia
suka kita ketawa dia
luka kita dia curah cuka
memang lumrah dunia
mana ada gula di situ ada semut
sakit selalu kita sendiri…………

3 Replies to “Jumaatku”

  1. kalu saya luka la kan…pas tu ada org curah cuka kat luka saya kan…haaaa…siapla tgk saya tunggang cuka tu dlm mulot dia..huhuhu

  2. tak perasan erk pakai baju terbalik..rasanya mungkin dok mengelamun nth kemana masa memakainya..

Comments are closed.