Kenapa begitu? Hidup ini indah…

Orang-orang yang iri hati itu selamanya dirundung duka dan pilu. Sebab mereka bersedih hati bukan kerana malapetaka yang dideritanya saja, akan tetapi kerana menyaksikan orang lain mendapatkan kebaikan.

200481302-001

©Kujie – selamat malam cinta

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. no body says:

    😥 sy xtau knapa sy rs xada smangat langsung sejak 3 mggu lepas.smua krja yg dibuat spt xjadi dan kpala berat.sy mmg ada byk masalah tp slalu sy ok je..sy dah 3 mggu xboleh tidur.hanya trtidur…sekejap. mungkin sy nk mati…tanda2 nk mati…

  2. Ingt kak kujie kutuk blog saya td. heh heh. Btw betul la..bila kita dengki dgn org..hidup kita pun tak tenteram. dah dok pikir nak “lebih” je dari org lain. Akhirnya satu benda pun tak dpt.

    p/s: Akhir2 ni saya rasa menyampah sgt dgn kawan2 yg suka berlagak. Bila saya cerita kat husband saya..husband saya kata saya pun cam diorg. Sbb pikir psl diorg..haha. Yelahhh..lantak diorg la kan. 😛 😆 😆

    fazemys last blog post..Errr…

  3. Stujus gak, macam Mak Su katakan tu… ngeh. Memang buang masa, kan, orang-orang yang iri hati ni. Kalau jadikan iri hati tu sebagai pendorong positif untuk meraih kejayaan, tak apalah jugak. Tapi kalau dilayan rasa iri hati tu sehingga membuatkan kita menyebarkan fitnah, berjaga-jagalah sebab bala yang akan datang kepada kita amat dahsyat sekali.

    ODs last blog post..Writer’s Block

  4. kesian…sebenarnya org yg suka irihati itu SAKIT.

  5. yeap… setuju sangat ngan kak jie..

    Adrys last blog post..Makluman

  6. stujus dengan kujie… orng macam tu mmg sangat unfortunate 🙁

  7. orang yang suka iri hati ialah orang yang hatinya kotor..
    selagi hatinya kotor, selagi itu lah tiada rasa tenang dalam hatinya..
    biarkan dia terus mengotorkan hatinya..
    orang lain dapat kebaikan berterusan… 😀

  8. erk! ekau mengato den ke tu?

    huhuhuhu

    wakakakakakaka

    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    (psst: betul apo yg ekau cakapkan tu ha! Den sokong 110%)

    mazas last blog post..Harga Petrol Naik!

  9. Manusia, manusia…

    kruel74s last blog post..Lawyers getting arrested is akin to lion tamer bitten by the lion

  10. sgt setuju…

    mayas last blog post..Tentang kakak

  11. Orang yang iri hati , hidupnya tak tenang dan senang. Tak uka dengan kelebihan orang tapin berbangga dengan kesusahan orang. Cuma kena fikir positif… kenapa Allah adakan orang yang beriri hati ni, mungkin untuk menunjukkan sesuatu………….

    TokNabes last blog post..Minggu Yang Penat

  12. mmg kan.. sbb itu bersangka baik lah selalu..insyaAllah tenang..:)

  13. betul tu, tak ada kebaikkan utk iri hati kepada orang lain..

    zinos last blog post..problem solved….

  14. ramai betul orang yang guna sihir disebabkan iri hati…mintak dijauhkan

    Lan Bingkas last blog post..Untuk semua ibu

  15. Setuju sangattttt! 😆

    Kak Longs last blog post..Di pintu

  16. Iri jhati.. pergi la matiiiii!!!!! 😈

    samdaddycools last blog post..Selamat Hari Ibu 2009

  17. ehm. cinta itu indah. Hati itu indah. Hidup ini pasti indah. 😈

  18. Hidup singkat saja. Tak baik iri hati ni. Rugilah kalau memilih untuk sakit hati. Nanti muka cepat jadi buah kedondong, masam.

    Tapi kalau iri untuk sama2 menuju kebaikan bolehlah kot. Contohnya : Iza iri sebab kak jie terer, jadi iza pun kena ngaji lagi biar terer jugak…hah iri cam ni okey kot kak jie :mrgreen: :mrgreen:

    izas last blog post..Takdir Telah Tertulis…