Kisah Ayam Dan Teman-Temannya

ibu ayam
Cepatlah besar hai anak…. sementara tengah mahal ni. Doa si ibu ayam.

harga ikan mahal
Kami lebih mahal dari ayam tau…. bisik Ikan mabong yang bertanda harga¬† RM 13.99 sekilo!

kisah kura kura
Ha haa ha …. Jangan sampai menteri korang suruh makan kami sudahlah…. kata Nemo dengan senyum manisnya.

Alim kucing
Sabar kawan-kawan… , kalau dah rezeki tak akan kemana. ¬†Kata Stokin gaya alim kucingnya.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. haha..kelakar lah artikel ni..hahaha
    Jom terjah post menarik dari Hafizul ..Adakah Ini Artikel Yang Santai?My Profile

  2. ini dah macam perli kerajaan je ni..hahahha
    Jom terjah post menarik dari Sharafie ..Bagaimana Rasanya Jatuh Cinta?My Profile

  3. Kakjie bila saya tengok nemo teringat masa kursus survivor..komando tu masakkan sup kura2 hoho then kwn sy makan…ngeri betul…geli hoho
    Jom terjah post menarik dari mijie ..Do It Yourself -pasang aksesori bilik airMy Profile

  4. Bila ayam naik harga menteri kata jangan makan ayam, bila beras naik harga menteri kata jangan makan beras, bila minyak naik harga menteri kata jangan pakai minyak….alahai!
    Jom terjah post menarik dari Mohd Shubhi ..5 bacaan paling top minggu ini #7My Profile

  5. Andaikata kucing suka air maka ikan di kolam pun akan mudah dilahapnya, Allah SWT memang maha adil dan bijak ya..
    Jom terjah post menarik dari Rina ..How To Get and Create a Free Blog From .Edu DomainMy Profile

  6. Teringat masa kecil dahulu ibu saya ada bela ayam di kawasan perumahan. Bila hendak makan ayam akan dibawa pergi sembelih di gerai jual ayam. Tak ingat berapa upah penyembelihan dengan siap buang bulu sekali. Kalau telur ayam tak perlu bimbang kerana selalu dapat segar dari ladang di belakang rumah. Waktu malam saya akan pasang lampu pelita tanah untuk anak-anak ayam bagi mengelak kesejukkan.

    Kalau ikutkan dikawasan perumaha memang tidak boleh bela ayam.

  7. nemo masak kicap. cam sedap aje..hehe
    Jom terjah post menarik dari titan ..Apa itu MyKad Smart Shopper?My Profile

  8. heheheh kucing tu geram je tengok ikan
    Jom terjah post menarik dari zuan ..Nostalgia Kerepek Pisang YatiMy Profile

  9. Dah agak dah masa baca tajuk entri ni tadi.. ni mesti pasal isu harga ni..heheh
    Jom terjah post menarik dari Fakarepain ..HARGA SILING AYAM RM 7.70 SEHINGGA 11 OGOS 2013My Profile

  10. kasihan ya tuh kucing nungguhin di atas…xixixi
    Jom terjah post menarik dari Nakusan Bali ..Mengapa Harus Bodrex?My Profile

  11. besarnya kak jie… mesti berat pun leh tahan tuh..

  12. dalam maknanye nih.. hehe
    Jom terjah post menarik dari Fariq ..Singha All-Star vs Chelsea FC #CFCTour 2013My Profile

  13. Dialog yang mencela tu… Dato’ Dato’
    Jom terjah post menarik dari Khairil Mazri ..Berhenti Menyebarkan Cerita PalsuMy Profile

  14. sbar ye cik meow..dah nak berbuka ni.
    Jom terjah post menarik dari Man ..Seni Percikan Cecair Oleh Markus ReugelsMy Profile

  15. Aikk..tak kena kukus lagi Nemo nih…hahah..
    Jom terjah post menarik dari azman ..E-Book Teknik Asas DSLRMy Profile