Macam Siti

“mama ni nak jadi macam Siti ke?”

“kalau cantik kulit mulus bak telur dikupas apa salahnya.”

“tuuu…tuuuu” – dia tunjuk dengan mucung mulut saja!

Tepuk kepala saya sekejap. “Ya Allah……….. mama lupa!”

Saya keluar pagi tadi, capai kunci kereta , hidupkan enjin dan sedia tunggu Intan masuk untuk ke sekolah – cuma serkup anak tudung! Nasib baik pagi masih gelap.

©kujie – Rupa dapat diubah, tabiat dibawa mati

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Nasib baik la Intan perasan . Kalau tak . Alahai . Hehe
    Jom terjah post menarik dari farah ..Hati Kecil Berbicara Mulut Itu Riuh Bertanya My Profile

  2. Intan akan tumbuh lebih cantik dari Siti Nurchaliza
    Jom terjah post menarik dari Bang Iwan ..THE TWILIGHT SAGA- ECLIPSE Sinopsis Movie TrailerMy Profile

  3. hafizmd says:

    oh! siap sensor lagi muke model tuh..hohoo..

    nasib baik masih pagi yg gelap..bagusnye ade anak yg bleh tlg ingatkan..

    cube kite bygkan, kalau kitepun tak bertudung..bgaimana anak2 kite?
    Jom terjah post menarik dari hafizmd ..Oh- Iran- habis diselongkarnyaMy Profile

  4. nasib baik de intan yang tolong ingatkan.. hehee
    Jom terjah post menarik dari fiezaradzi ..Fiezaradzicom BerpindahMy Profile

  5. Terbatuk2 siti kat rumah… Hahaha..

    -ptg ni sy exam kak jie. last paper 4 this sem. doakan sy. 🙂
    Jom terjah post menarik dari Amir ..Mangga Ad- Review Oh Malaysia Selepas 3 MingguMy Profile

  6. 😆 senyuman paling manis di pagi hari

  7. hahaha….bagus tul soklan intan…tp betul lah tu…nape jie? dok fikir ape smpai lupe tu? hehe
    Jom terjah post menarik dari jun ..Set nasi ayam panggang n daging rebus mix n matchMy Profile

  8. huh memang tinggi betul bahasa anak kakjie gunakan
    Jom terjah post menarik dari mijie ..Cara memasang plugin Akismet untuk pengguna blog wordpressMy Profile

  9. kak jie kena tgk no plate keta tu.. kot2 sama ngan plate no keta siti..

    boleh ke bawak keta gi antar intan.. hati2 sebab hati tgh kembang disamakan dengan siti .. ngeh3x
    Jom terjah post menarik dari eiman ..Keletah dan Telatah Anak Perempuan Bernama KhalisahMy Profile

  10. hahhaa..
    kelakar la intan…
    boleh plak dia terfikirkan CT time tuh..
    :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari izzah ..talk to meMy Profile

  11. adakah serkup kepala seperti yg Siti amalkan itu tak lebih sbg satu fesyen shj??? :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari Nadri ..Kenali Artis Malaysia Miliki Harta 7 AngkaMy Profile

  12. hahahaha3. nasib x ada org lagi ye kak..
    Jom terjah post menarik dari anak ..Winter Sonata My MemoryMy Profile

  13. nasib baik pagi masih gelap tak ada orang nampak..hehe
    Jom terjah post menarik dari Thoha ..Melahirkan Keikhlasan Dalam DiriMy Profile

    • nak cepat tu… cik intan ni bkn nak kalau sampai kat sekolah lewat…sebelum kul 7 mesti ada kt sekolah dah..kul 7.15 dia org ada senam

  14. asam garam idup kak jie. kadang suka kadang suku! kadang dingin kadang angin! kadang betul lupa, kadang memang sesaja…
    Jom terjah post menarik dari abgreds ..Aku belajar tidur- FahamMy Profile

  15. kuang kuang kuang ;p

  16. saya pernah kes cam kak jie.dah masuk kereta , start enjin, sekali hanum pegang kepala ( budak2 ni dok blkg ) . Memula marah ar, apsal main kepala mama ni. Then baru realized, tudung tadak.Kahkahkah.
    p/s: simptom kita makin pelupa dek tua ke?oh noo…

  17. Lihatlah, kanak-kanak pun dapat melihat sesuatu ‘kejahilan’ pada artis. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya mereka tahu bukan semua tindak tanduk artis boleh diikut. 😀
    Jom terjah post menarik dari Linarahim ..Perak Delights 4- Pangkor The EndMy Profile

  18. budak kechik pun prihatin..

  19. jangan pakai kain dalam je sampai ke sekolah, nak turun kereta, tengok2 berkain dalam sahaja, baju dan tudung elok je… tapi bila tengok bawah berkain dalam hitam saja..

    *pernah terjadi pada rakan di sekolah…
    haru juga macam tu
    Jom terjah post menarik dari klcitizen ..AnakMy Profile

    • kalau baju terbalik tu biasa sangat….saya tak turun dari kereta..hantar Intan betul2 depan gate, kemudian ada pengawal keselamatan yg sambut – iring masuk dalam pagar sekolah.

  20. eh… ok ape… glemer cam model… hik hik hik…

  21. rempah ratus jenama mak siti pon ada. maybe empayer KCT 1 jugak kot
    Jom terjah post menarik dari matjoe ..Berita Sedih- Overdraft ASB DiberhentikanMy Profile

  22. nasib.. mak sy naik moto dengan ayah. dah sampai kat pekan baru perasan helmet tak pakai. hahaha

  23. hoho..anak..
    Jom terjah post menarik dari titan ..Cabaran Program Affiliate PPL RahsiaBulkSMSMy Profile

  24. hahahhaa!! comel la cara si anak menegur, ye la..kita byk benda nak dipikir kan 🙂
    Jom terjah post menarik dari ieda ..BUDAK SETAHUN BERBAJU KELAWARMy Profile

  25. suke ayat terakhir.

    🙂
    Jom terjah post menarik dari Ryehanna ..Of movies and my hubbyMy Profile

  26. TMUkmkd says:

    adus…. macam2 la.. nasib si intan ada kalau tak mau sampai ke pasar pun tak perasan 😀
    Jom terjah post menarik dari TMUkmkd ..Aku- Desktop- GnomeDo Dan CompizMy Profile

  27. ‘©kujie – Rupa dapat diubah, tabiat dibawa mati’
    i loike~
    semoga semorang insap..
    aku dah insap dah ni kak! :mrgreen: :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari Kie-yu ..Renovasi R4T & Pesanan untuk BloggerMy Profile

  28. Biasa la lupa…semua orang pun pernah melaluinya…tak kira tua, muda.. 😐
    Jom terjah post menarik dari adamfaiz ..Bestnye Tengok Piala Dunia LiveDi StadiumMy Profile

  29. kak jie dah tua sangat ke??? huhuhuh nasib la ada anak nak ingatkan.. hahahahha
    Jom terjah post menarik dari A-Y-I-E ..Adakah anda bijakMy Profile

  30. Jangan pula kerana nyanyuk kak jie hehehe.
    Jom terjah post menarik dari Khairi ..Green Packet P1 WiMax kasi hadiah FREE-My Profile

  31. ahaha, rupa2nya.. ekeke. nak gelak je. kehkeh
    Jom terjah post menarik dari nursarah ..jangan mudah menilai orangMy Profile