Press "Enter" to skip to content

Mati Hidup Semula

Dah mati!

Langsung saya tak perasan , maklum sangat jarang saya nampak dia. Kali terakhir 3 bulan lepas.

Dalam tempoh tersebut kami masih juga bersama – rombongan pengantin ke Shah Alam, Bangi , Hentian Duta, Tesco , ke hulu ke hilir.

Tadi waktu beratur di depan ATM, secara tak sangka saya teringat dia.

Bila dah sedar dia dah mati – nak tekan pedal minyak pun rasa mengigil. Minyak dah mahal…tekan pelan² sikit² nak berjimat…hehe:lol:

Cara mudah untuk semak tarikh lesen memandu melalui laman web rasmi JPJ > klik sini

©kujie – Selamat Tahun Baru…Ma’al Hijrah 1432H

45 Comments

  1. Hik , kelakar la Kak Jie . Selalu ramai gak yang tak perasan
    Jom terjah post menarik dari Farah ..Pergi My Profile

  2. lazaac lazaac

    mau nyer tak tahu kak… terang2 ada pelekat L ngan P… uhuk2x… 😥
    Jom terjah post menarik dari lazaac ..Chevereto 20 DiperkenalkanMy Profile

  3. kes langgar tu bukannya pemandu lain tahu pemandu tu lesen apa…

  4. kalau orang..tu dah jadi hantu…mak limah

  5. hehehehe…bila dah sedar tu..mesti ucap syukur alhamdulillah
    sebab dlm tempoh tu tak ada apa2 yg berlaku, kan

  6. owh…kat sana mcm tu ye
    best juga kan..tak de la kita terlupa
    sapa yg lupa birthday sendiri….saje je kan 😆

  7. kalau kena tahan dgn polis..harap2 encik polis boleh faham…bkn sengaja

    tapi itulah…takut je kalau terjadi kes2 lain waktu lesen dah mati tu..susah!

  8. dah lalu sekali kat roadblock…hehe..tapi muka suci murni orang baik2….lepas je 😆

  9. yg ni tak de gambar…sbb tu setahun sekali..hehe 😆

  10. lazaac lazaac

    mmg dilindungi kak… tapi pemandu expert main langgar jer kami yg kesian ni… 🙁

  11. betul sgt2 tu…. sebelum ni merempit tak hengat 😆
    bila dah sedar… nak pergi pejabat pos yg tak sampai 2 kilometer tu pun rasa cuak..was²..rasa bersalah…

  12. tu hah…. mati hidup semula dgn rm 30
    tak buat 2 thn …saja 😆

  13. Salam.. terimakasih

  14. L pun lesen juga tu…. maksudnya dilindungi undang² 😀

  15. kalau baru……..ada byk masa lagi..jgn risau.. 😆

  16. hehehe… tak takut sgt kalau ada roadblock..sebab berurusan dgn manusia..mgkn ada tolak ansur..yang risau kalau terlibat dgn apa2 kemalangan..susah ..undang2 tetap undang2

  17. dalam dok beringat² pun boleh lupa… 😐

  18. sejak tarik mati tu..dah lalu sekali ‘roadblock’ 😆

  19. haha tu lah, kekadang terlupa jugak benda2 penting macam ni,
    hee tapi tak pernah la lama sangat, dalam seminggu je..
    Jom terjah post menarik dari padint ..Bicara Tentang BlogwalkingMy Profile

  20. syahrilhafiz syahrilhafiz

    ini banyak drift sangat la ni sampai lesen lupa nak renew..hehe
    drift lagi jimat minyak, gelongsor memanjang.. :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari syahrilhafiz ..Sitelink! Terima Kasih GoogleMy Profile

  21. kak jie bukan memandu kat area2 sini saja
    siap memandu jauh ke luar daerah tu..seriau pula bila ingat

  22. bukan cerita seram..hehe 😆

  23. dah mati, hidup semula tu..dah renew lah tu
    sedar2 je terus p pejabat pos 😆

  24. lazaac lazaac

    lazaac ni baru jer ada lesen L… malu nyer… bulan Jan ni dah nak kena renew.. duit lagi.. :p
    Jom terjah post menarik dari lazaac ..Chevereto 20 DiperkenalkanMy Profile

  25. Kak Kujie..
    Salam maal hijrah 1432H..
    harapan semoga hijrah tahun
    ini lebih bermakna dari tahun
    tahun sebelumnya..
    Jom terjah post menarik dari zulkbo ..Selamat Tahun Baru 1432 HijrahMy Profile

  26. Nadri Nadri

    dulu pernah jugak terlupa nak renew lesen…tp tak sampai kantoi dgn polis..skrg renew 2 tahun sekali…

    p/s: klu mati hidup semula, jadi hantu mak limah balik rumah…
    Jom terjah post menarik dari Nadri ..Minyak RON95 Naik 5 SenMy Profile

  27. wandisini wandisini

    kalau selagi tak perasan mati, bawak kereta konfiden je. tapi bila dah tahu lesen mati, mula lah cuak.

    biasalah manusia bila dah buat salah mesti takut kan.hehe…

  28. wandisini wandisini

    samalah. tetiba aku pun bukak wallet jugak

  29. ha! Ayukkk!!1 Tak tahu.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    maza baru juga memperbaharui lesen memandu.. dua kali setahun sudah!.. heheheh
    Jom terjah post menarik dari maza ..Atok dan penyepit CinaMy Profile

  30. RedBoys RedBoys

    bulan 11 lalu dh mati. lamanya. hehe. biasalah kalau terlupa tu.
    Jom terjah post menarik dari RedBoys ..Cabaran SEO Berita Sukan TerkiniMy Profile

  31. Nia Nia

    Kalau kat Malaysia ni ikut sistem US senang jugak kan kak. Kat sana lesen mati ikut tarikh birthday kita, jadi susah sikit org nak lupa..hehe..
    Jom terjah post menarik dari Nia ..SAAT YANG BAHAGIA by My PreciousMy Profile

  32. tetiba sy terus buka dompet lihat lesen memandu sy, ada lagi 5 bulan untuk mati
    Jom terjah post menarik dari mijie ..Kelip kelip ku sangka apiMy Profile

  33. Salam maal hijrah 1432H buat k.jie sekeluarga jugak…renew lesen ni jugak selalu buat cikmin lupa..pernah memandu lebih dari 3 bulan..baru sedar lesen dah expired.. 😛

  34. Lee Lee

    hehe..kak jie…..ingt pe..biasekla..mmg kadang2 terlupe..

  35. werq!!!! ingatkan sapa laaaa yang telah meninggalkan dunia yang fana ini…wakaka

    p/s: roadtax keta dah meninggal “kereta” 5 bulan yang lalu. LOL!

Comments are closed.