Mati Hidup Semula

Dah mati!

Langsung saya tak perasan , maklum sangat jarang saya nampak dia. Kali terakhir 3 bulan lepas.

Dalam tempoh tersebut kami masih juga bersama – rombongan pengantin ke Shah Alam, Bangi , Hentian Duta, Tesco , ke hulu ke hilir.

Tadi waktu beratur di depan ATM, secara tak sangka saya teringat dia.

Bila dah sedar dia dah mati – nak tekan pedal minyak pun rasa mengigil. Minyak dah mahal…tekan pelan² sikit² nak berjimat…hehe:lol:

Cara mudah untuk semak tarikh lesen memandu melalui laman web rasmi JPJ > klik sini

©kujie – Selamat Tahun Baru…Ma’al Hijrah 1432H

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. Hik , kelakar la Kak Jie . Selalu ramai gak yang tak perasan
    Jom terjah post menarik dari Farah ..Pergi My Profile

  2. betul lah tu k.jie..urut2 dada ntah berapa kali..sambil ucap syukur.. 🙂
    Jom terjah post menarik dari cikmin ..Dapat jugak menawan mak’arunMy Profile

  3. mau nyer tak tahu kak… terang2 ada pelekat L ngan P… uhuk2x… 😥
    Jom terjah post menarik dari lazaac ..Chevereto 20 DiperkenalkanMy Profile

  4. kes langgar tu bukannya pemandu lain tahu pemandu tu lesen apa…

  5. kalau orang..tu dah jadi hantu…mak limah

  6. hehehehe…bila dah sedar tu..mesti ucap syukur alhamdulillah
    sebab dlm tempoh tu tak ada apa2 yg berlaku, kan

  7. owh…kat sana mcm tu ye
    best juga kan..tak de la kita terlupa
    sapa yg lupa birthday sendiri….saje je kan 😆

  8. kalau kena tahan dgn polis..harap2 encik polis boleh faham…bkn sengaja

    tapi itulah…takut je kalau terjadi kes2 lain waktu lesen dah mati tu..susah!

  9. dah lalu sekali kat roadblock…hehe..tapi muka suci murni orang baik2….lepas je 😆

  10. yg ni tak de gambar…sbb tu setahun sekali..hehe 😆

  11. mmg dilindungi kak… tapi pemandu expert main langgar jer kami yg kesian ni… 🙁

  12. betul sgt2 tu…. sebelum ni merempit tak hengat 😆
    bila dah sedar… nak pergi pejabat pos yg tak sampai 2 kilometer tu pun rasa cuak..was²..rasa bersalah…

  13. tu hah…. mati hidup semula dgn rm 30
    tak buat 2 thn …saja 😆

  14. lorrhh kenapa ada padint plak tu kui3
    Jom terjah post menarik dari padin ..Bicara Tentang BlogwalkingMy Profile

  15. Salam.. terimakasih

  16. L pun lesen juga tu…. maksudnya dilindungi undang² 😀

  17. kalau baru……..ada byk masa lagi..jgn risau.. 😆

  18. hehehe… tak takut sgt kalau ada roadblock..sebab berurusan dgn manusia..mgkn ada tolak ansur..yang risau kalau terlibat dgn apa2 kemalangan..susah ..undang2 tetap undang2

  19. dalam dok beringat² pun boleh lupa… 😐

  20. sejak tarik mati tu..dah lalu sekali ‘roadblock’ 😆

  21. Lah macamana boleh tak sedar expired. Masalah kalau kena tahan
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Panduan pakai bedak foundation – bab 1My Profile

  22. haha tu lah, kekadang terlupa jugak benda2 penting macam ni,
    hee tapi tak pernah la lama sangat, dalam seminggu je..
    Jom terjah post menarik dari padint ..Bicara Tentang BlogwalkingMy Profile

  23. syahrilhafiz says:

    ini banyak drift sangat la ni sampai lesen lupa nak renew..hehe
    drift lagi jimat minyak, gelongsor memanjang.. :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari syahrilhafiz ..Sitelink! Terima Kasih GoogleMy Profile

  24. salam maal hijrah..sya bru renew lesen,tapi belum sempat mati lagi..hehe
    Jom terjah post menarik dari joev ..100 Cara Tingkatkan Traffik Blog AndaMy Profile

  25. tu diaaa…lagi ganeh.

    sib baik tak kena tahan dengan encik polis.. :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari Kancilbiru ..Tahun baru Hijrah 1432 Jangan lupa baca doa sempena tahun baru nih!My Profile

  26. kak jie bukan memandu kat area2 sini saja
    siap memandu jauh ke luar daerah tu..seriau pula bila ingat

  27. bukan cerita seram..hehe 😆

  28. dah mati, hidup semula tu..dah renew lah tu
    sedar2 je terus p pejabat pos 😆

  29. lazaac ni baru jer ada lesen L… malu nyer… bulan Jan ni dah nak kena renew.. duit lagi.. :p
    Jom terjah post menarik dari lazaac ..Chevereto 20 DiperkenalkanMy Profile

  30. Kak Kujie..
    Salam maal hijrah 1432H..
    harapan semoga hijrah tahun
    ini lebih bermakna dari tahun
    tahun sebelumnya..
    Jom terjah post menarik dari zulkbo ..Selamat Tahun Baru 1432 HijrahMy Profile

  31. dulu pernah jugak terlupa nak renew lesen…tp tak sampai kantoi dgn polis..skrg renew 2 tahun sekali…

    p/s: klu mati hidup semula, jadi hantu mak limah balik rumah…
    Jom terjah post menarik dari Nadri ..Minyak RON95 Naik 5 SenMy Profile

  32. wandisini says:

    kalau selagi tak perasan mati, bawak kereta konfiden je. tapi bila dah tahu lesen mati, mula lah cuak.

    biasalah manusia bila dah buat salah mesti takut kan.hehe…

  33. wandisini says:

    samalah. tetiba aku pun bukak wallet jugak

  34. ha! Ayukkk!!1 Tak tahu.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    maza baru juga memperbaharui lesen memandu.. dua kali setahun sudah!.. heheheh
    Jom terjah post menarik dari maza ..Atok dan penyepit CinaMy Profile

  35. haha. aiyok. dah renew blom kakjie? :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari aman ..Tumblr Tidak Boleh Di Akses Hampir 12 JamMy Profile

  36. hahahaha~~… nasib baik k.jie baru perasan skang..kalau tym road block.. tak ke naya…ngeee~~~ :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari kaseh esmiralda ..Angel In The Devil Suit 2 -Bab8-My Profile

  37. bulan 11 lalu dh mati. lamanya. hehe. biasalah kalau terlupa tu.
    Jom terjah post menarik dari RedBoys ..Cabaran SEO Berita Sukan TerkiniMy Profile

  38. fuhhh kadang2 den terkene jugak tapi bab2 roadtax ni,
    Jom terjah post menarik dari suffer8zine ..Selamat Hari Raya Aidiladha 1431HMy Profile

  39. Kalau kat Malaysia ni ikut sistem US senang jugak kan kak. Kat sana lesen mati ikut tarikh birthday kita, jadi susah sikit org nak lupa..hehe..
    Jom terjah post menarik dari Nia ..SAAT YANG BAHAGIA by My PreciousMy Profile

  40. oh… lesen je rupenye… hampagas tul!
    Jom terjah post menarik dari zul ..Azam Baru Sempena Awal Muharram 1432My Profile

  41. tetiba sy terus buka dompet lihat lesen memandu sy, ada lagi 5 bulan untuk mati
    Jom terjah post menarik dari mijie ..Kelip kelip ku sangka apiMy Profile

  42. Salam maal hijrah 1432H buat k.jie sekeluarga jugak…renew lesen ni jugak selalu buat cikmin lupa..pernah memandu lebih dari 3 bulan..baru sedar lesen dah expired.. 😛

  43. haritu saya telah pergi kerja ulang alik selama 2 hari dengan lesen yang dah arwah….hehehe…dah perasan baru nak cuak..ekeke
    Jom terjah post menarik dari Kancilbiru ..Tahun baru Hijrah 1432 Jangan lupa baca doa sempena tahun baru nih!My Profile

  44. hehe..kak jie…..ingt pe..biasekla..mmg kadang2 terlupe..

  45. werq!!!! ingatkan sapa laaaa yang telah meninggalkan dunia yang fana ini…wakaka

    p/s: roadtax keta dah meninggal “kereta” 5 bulan yang lalu. LOL!