Mati Hidup Semula

Dah mati!

Langsung saya tak perasan , maklum sangat jarang saya nampak dia. Kali terakhir 3 bulan lepas.

Dalam tempoh tersebut kami masih juga bersama – rombongan pengantin ke Shah Alam, Bangi , Hentian Duta, Tesco , ke hulu ke hilir.

Tadi waktu beratur di depan ATM, secara tak sangka saya teringat dia.

Bila dah sedar dia dah mati – nak tekan pedal minyak pun rasa mengigil. Minyak dah mahal…tekan pelan² sikit² nak berjimat…hehe:lol:

Cara mudah untuk semak tarikh lesen memandu melalui laman web rasmi JPJ > klik sini

©kujie – Selamat Tahun Baru…Ma’al Hijrah 1432H

Published by

Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

45 thoughts on “Mati Hidup Semula”

  1. kalau kena tahan dgn polis..harap2 encik polis boleh faham…bkn sengaja

    tapi itulah…takut je kalau terjadi kes2 lain waktu lesen dah mati tu..susah!

  2. betul sgt2 tu…. sebelum ni merempit tak hengat 😆
    bila dah sedar… nak pergi pejabat pos yg tak sampai 2 kilometer tu pun rasa cuak..was²..rasa bersalah…

  3. hehehe… tak takut sgt kalau ada roadblock..sebab berurusan dgn manusia..mgkn ada tolak ansur..yang risau kalau terlibat dgn apa2 kemalangan..susah ..undang2 tetap undang2

  4. dulu pernah jugak terlupa nak renew lesen…tp tak sampai kantoi dgn polis..skrg renew 2 tahun sekali…

    p/s: klu mati hidup semula, jadi hantu mak limah balik rumah…
    Jom terjah post menarik dari Nadri ..Minyak RON95 Naik 5 SenMy Profile

  5. kalau selagi tak perasan mati, bawak kereta konfiden je. tapi bila dah tahu lesen mati, mula lah cuak.

    biasalah manusia bila dah buat salah mesti takut kan.hehe…

  6. Salam maal hijrah 1432H buat k.jie sekeluarga jugak…renew lesen ni jugak selalu buat cikmin lupa..pernah memandu lebih dari 3 bulan..baru sedar lesen dah expired.. 😛

  7. werq!!!! ingatkan sapa laaaa yang telah meninggalkan dunia yang fana ini…wakaka

    p/s: roadtax keta dah meninggal “kereta” 5 bulan yang lalu. LOL!

Comments are closed.