Melewatkan Proses Penuaan

kisah hidup

Lokasi : Tasik Kenyir

mama : “kenapa tak letak dalam peti sejuk, dah ranum sangat ni ”

anak : “boleh ke letak dalam peti”

mama : “kalau dalam peti, boleh perlahankan sikit proses penuaan… lambat sikit nak ranum”

anak : “abis tu, kenapa mama tak dok dalam peti sejuk”

 

ok, i rest my case …. !

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. hahaha…agak kurang sopan soalan terakhir dari anak itu..haish..
    Jom terjah post menarik dari Sharafie ..Cara Dan Tips Terbaik Menggunakan Duit Gaji BulananMy Profile

  2. Alahai, comelnya perbualan. Buat saya rindu dekat mama saya sebab saya pun selalu mengusik mama saya macam ni.
    Jom terjah post menarik dari Farah ..6 monthsMy Profile

  3. Hahaha..jangan kak jie..kan tak pasal2 cik abg kena beli peti ais yang besar gedabak..hehe..
    Jom terjah post menarik dari Hafizul ..Top Komentator Februari 2013 Pondok KecilMy Profile

  4. hahaha.. itu kalau mama letak dlm peti ais, jawabnya mama sudah keras.. .hehhe

    psst: jalan Hulu Yam ke itu?
    Jom terjah post menarik dari maza ..Gangster Celop: Hanis Zalikha ke Layar PerakMy Profile

  5. hehe..ayat nak kena ni..

    anak2 mmg imaginasi ayatnya tinggi =)
    Jom terjah post menarik dari hafizmd ..Setting Asas WordPress Sekat Komen Spam!My Profile

  6. jommm kak jie…. kita beli peti ais besor mcm kat kedai kek @ supermarket tu… pastu claim kat cik abg… hahahhaha~
    Jom terjah post menarik dari Ummi Hanie ..Checklist sebelum travel dengan anak-anak menaiki kapal terbangMy Profile

  7. nanti saya kena beli peti ais besar sikit untuk rumah sendiri. 6 kaki tinggi atau 7 kot. hahaha.
    Jom terjah post menarik dari izwanyusof ..#BloggerCoffeeTalk Axis Atrium Ampang Meriah!My Profile

  8. Kalo mama duk dalam peti sejuk.. terus keras.. penuaan pun berhenti…huhu
    Jom terjah post menarik dari Aya ..20 Tips Cinta Suami IsteriMy Profile

  9. keras terus..hahaha..

    kalau sejuk2 lambat penuaan ye ? hmmm..
    Jom terjah post menarik dari pipoq ..Pure Marine CollagenMy Profile

  10. Ok.. Dia nak cakap yg mama dia dah semakin tua. Hahaha. Bertuah punya anak. 😛
    Jom terjah post menarik dari Anarm ..Jemputan ke Seminar Social Media MSMW 2013My Profile

  11. siap-siap dulu ah sebelum masuk ke peti sejuk…

  12. jangan masuk peti dulu ah sebelum banyak pahala 🙂
    Jom terjah post menarik dari baju murah ..Kerudung Sosor KSP54My Profile

  13. pasal ape la agaknya diborakkan tu.. heh
    Jom terjah post menarik dari fariq ..Peniaga Tak Ambil Peduli Barang Yang DijualMy Profile

  14. camtu rupanya nak lambatkan proses penuaan tu
    Jom terjah post menarik dari zool ..Terima Penyata Pinjaman PerumahanMy Profile

  15. ada dua pilihan samada beli peti sejuk besar atau kena pindah duduk kat genting highlands …. kena fikir betul2 ni sebab semua ada kos atau biar je lah tua ..
    Jom terjah post menarik dari Denaihati ..Misteri Dunia BloggingMy Profile

  16. hoho..cer try masukkk..
    Jom terjah post menarik dari titan ..Komisen Ketiga dari KOMLIMy Profile

  17. ayat ‘pemati’ ni.. haha.. de je idea anak2 ni..
    Jom terjah post menarik dari fiezaradzi ..Review Buku | Mustafa Kamal AtaturkMy Profile

  18. pembetulan..
    “bila” bukan “beli”
    typo betul lah..
    he he..
    Jom terjah post menarik dari Bro Zulkbo ..Nasib Yee Sang Rekod Baru Terpanjang Di Malaysia 2013 ?My Profile

  19. salam..
    mengerikan beli dengar
    ayat duduk dalam peti ais
    (bilik mayat) selalunya..
    Jom terjah post menarik dari Bro Zulkbo ..Layan Karenah Anonymous Tentang Harga Bilik Hotel Cecah RM 3 JutaMy Profile

  20. proses penuaan tidak akan dapat terelakkan… 🙁
    Jom terjah post menarik dari Jefry ..Cara Cek dan Pembayaran Tagihan Telepon Secara OnlineMy Profile

  21. Logik jugak tu..selain daripada melambatkan proses penuaan,dapat jugak menghasilkan proses pengecutan..haa..haa..jgn marah ye?.. 😀
    Jom terjah post menarik dari Hairul Azni ..Komisen Pertama Daripada Pelaburan EmasMy Profile

  22. Yang tanya tuh saper..?? Kalau Intan yang tanya
    memang kena sekeh jerk.. kih3..
    Jom terjah post menarik dari nurmisnan ..Cerita nasi katok BruneiMy Profile

  23. wkwkwk… entar peti sejuk rusak kalau mama masuk.
    Jom terjah post menarik dari Bang Iwan ..KNACK, Game Pertama Untuk PlayStation 4My Profile

  24. comel nau ayat budak kecik ni lah

  25. syaifuddin alias says:

    hihi…ololo..sweet je budak2 ni..hehe
    Jom terjah post menarik dari syaifuddin alias ..Review : Blogger Tahi Lalat ComelMy Profile

  26. Kalau letak mama dalam peti sejuk terus jadi keras lah… 🙂
    Jom terjah post menarik dari azman ..Ingat Sebelum SakitMy Profile

  27. Sekarang ini ramai berkata mengenai rumpai kalogen. Tidak pasti samada ia berkesan atau tidak.
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Persiapan pra pernikahan adik iparMy Profile

  28. Haha..sabau la yer kak…

  29. anak2 sekarang terlalu bijak, tak macam kita dulu2..nak cakap pun takut..
    Jom terjah post menarik dari hannyabdullah ..PERKONGSIAN DARI PENGGALAMAN | BERAPA RAMAI SUAMI PANDAI TUKAR LAMPIN ANAKMy Profile