Press "Enter" to skip to content

Menghargai Sebuah Kehidupan


Hidup ini penuh dengan putarannya, tanpa berhenti dan punya berbagai skrip penyedap jalan cerita. Terimalah kenyataan itu dengan menyedari sifat-sifat kehidupan yang sebenarnya.

Seperti gambar ini – tempat yang sama , waktu yang sama berbeza 1 saat.  Musim panas di Algeria dan bila-bila masa boleh menjadi seperti musim sejuk berkabus .

Terimalah semua yang telah diberikan Allah kepadamu dan jadilah kamu orang yang termasuk dalam golongan syakirin (orang yang bersyukur),” – surah al-A’raf ayat 144

©kujie – di sini juga hujan, berkabus – rindu!

23 Comments

  1. ezz ezz

    kun fayakun,,,.tiada yg msthil…

  2. 1 saat???? cepat tu …hehehehhe

    nasib duduk universiti dekat dengan laut… sejuk la gak…
    Jom terjah post menarik dari zikri ..Siap JugakMy Profile

  3. tak pernah sampai ke ceruk itu
    cuma dok terkurung kat Malaysia ni je…. tetapi bolehlah berlagak depan budak saya nanti ,kujie, bercerita tentang Algeria

    thanx
    Jom terjah post menarik dari klcitizen ..berlagak bodohMy Profile

  4. Fitrihadi.con Fitrihadi.con

    tp kuasa satu saat mmg power. Dlm satu saat idup kita boleh berubah.mungkin lumpuh, mungkin bisu, mgkn pekak.mintak djauhkan dr benda2 gitu
    Jom terjah post menarik dari Fitrihadi.con ..Contest Duit Raya FitrihadicomMy Profile

  5. samalah juga dengan hati manusia..kalau cuaca boleh berubah,apa bezanya manusia….susah nak nilai hati budi skangni….
    Jom terjah post menarik dari eyriqazz ..Alexa Ranking Below 150K In 3 MonthsMy Profile

  6. wahhh kagum…..timasih atas perkongsian ni..kalau tak tau pun tentang tempat orang… :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari Kancilbiru ..Wow- Innit berwajah baru!My Profile

  7. julicavero julicavero

    hhee…postingan mantaf…salam kenal.. 😆
    Jom terjah post menarik dari julicavero ..Nasi Putih Tak SehatMy Profile

  8. denaihati denaihati

    Ada agamawan berkata perubahan cuaca ni bukanlah akibat pemanasan dunia tetapi sebenarnya garis khatulistiwa sedang bergerak kerana ada banyak ayat al-quran mengatakan bahawa di akhir zaman padang pasir yg tadus akan menghijau dan tanah yg hijau akan menjadi tandus.
    Jom terjah post menarik dari denaihati ..Kopitiam tipu logo HALAL berdepan hukuman lebih beratMy Profile

  9. di sana musim panas sekarang
    panas lebih panas dari di malaysia dan siang pun lebih panjang dari malam

    tapi gambar yg di kongsi adalah satu kejadian yang agak pelik kerana cuaca berkabus mcm tu hanya ada waktu musim sejuk.

  10. sangat seronok bila abang share gambar ni dan cerita mcm mana keadaan kat sana – perubahan mendadak boleh berubah
    sebab kat sana skrg musim panas….sangat panas
    tetapi hari tu boleh ada kabus
    sesuatu yang pelik sebenanrya

  11. nak dah usia mcm kita ye Tie
    kejap ribut kejap awan mendung..kejap matahari terik 😆

  12. ye – satu hari cuaca boleh berubah tersangat extrem

  13. Masa berbeza 1 saat, tapi berlainan hari… tapi apa2pun, memang segalanya boleh berubah sekelip mata. Hargailah kehidupan kita. Bersyukurlah demi kerahmatan olehNYA.
    Jom terjah post menarik dari Eizil ..Starcraft 2 – Nuclear launch detectedMy Profile

  14. Tie Tie

    Macam emosi kita lak. Kejap je boleh berubah.. :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari Tie ..Tak nak kawanMy Profile

  15. alhamdulillah .. bersyukurlah atas kurniaan-Nya

    walaupun entri nie pendek tapi tersurat dan tersirat isinya kak jie :mrgreen:
    Jom terjah post menarik dari zqah ..Dia telah pergi untuk selama-lamanyaMy Profile

Comments are closed.