Secebis dari pantulan deria.

Seperti kata-kata, di dalam diam juga ada kekuatan.

Diam juga boleh digunakan sebagai hukuman, mengusir atau membingungkan orang lain, tetapi lebih daripada segalanya.

Diam juga boleh menunjukkan perasaan cinta kita pada seseorang kerana memberinya `ruang’. Keterlaluan jika sehari-hari kita sudah biasa menasihati, mengatur dan mengkritik bahkan membebel!

Bilalah nak jadi ubi nie….?
About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. su – Kak Jie ter’diam’ !

    he he he

  2. Salam…
    diam selalu dikaitkan dgn mulut kan…
    tapi kita selalu dengar orang cakap, ‘tak duduk diam’ tapi sebenarnya fokus pada pergerakan, bukan mulut. Kalau mulut, org akan cakap ‘tak reti nak diam’

  3. intan – haipppp…kebod tu bunyi juga:p

    divahantu – jatuh pun berbunyi berdebuk gak 😀

    neeza – yess..akhirnya ada org akan sambung tajuk entri dan gambar ubi

    he he he…

    beras mahai ni, nak kena tanam ubi

  4. yonna – apa gelak2..kena diam tau baca entri ni..:D

    cikgu panji – mulut je diam, tapi jari ligat wat senam kat keyboard

    😀

    Mz – keybodnibisingtakmaudiam
    walaupunmulutsayamemangdaiam

  5. Neeza Shahril says:

    diam diam ubi.. berisi aje.. orang kalau diam ada banyak makna.. salah satu yang taknak.. errr… nak masuk toilet hehee..

  6. divahantu says:

    diam-diam jatuh hati… lirik lagu lama..

  7. Intan Rosnitta says:

    Diam sambil taip komen… 😉

  8. “saya DIAM untuk komen semua ni…sambil sengeh..” quotes tuan tanah

    bawak2laberhentidiam. katatastureplaydah membatalkandiam:p

  9. CIKGU PANJI says:

    tak nak k jie diam…

  10. meaningfull!!
    *gelak*

  11. saya DIAM untuk komen semua ni…sambil sengeh..

  12. bukankah masa tok imam tanya kujie dulu betui ka trima mamat ni sebagai somi kujie hanya tertunduk malu tersipu2 diam membisu?

  13. [angguk]

  14. muadzlife says:

    membebelkah aku….hiks..nak kene tnya cik abg ler..

    kalau ye hari ni nak senyap (boleh ker)..hahahhahahaaa

  15. mama ranggie says:

    diam tu lebih baik dari bercakap tanpa tujuan…