Press "Enter" to skip to content

Secebis dari pantulan deria.

Seperti kata-kata, di dalam diam juga ada kekuatan.

Diam juga boleh digunakan sebagai hukuman, mengusir atau membingungkan orang lain, tetapi lebih daripada segalanya.

Diam juga boleh menunjukkan perasaan cinta kita pada seseorang kerana memberinya `ruang’. Keterlaluan jika sehari-hari kita sudah biasa menasihati, mengatur dan mengkritik bahkan membebel!

Bilalah nak jadi ubi nie….?

15 Comments

  1. Jie Jie

    su – Kak Jie ter’diam’ !

    he he he

  2. suara suara

    Salam…
    diam selalu dikaitkan dgn mulut kan…
    tapi kita selalu dengar orang cakap, ‘tak duduk diam’ tapi sebenarnya fokus pada pergerakan, bukan mulut. Kalau mulut, org akan cakap ‘tak reti nak diam’

  3. Jie Jie

    intan – haipppp…kebod tu bunyi juga:p

    divahantu – jatuh pun berbunyi berdebuk gak 😀

    neeza – yess..akhirnya ada org akan sambung tajuk entri dan gambar ubi

    he he he…

    beras mahai ni, nak kena tanam ubi

  4. Jie Jie

    yonna – apa gelak2..kena diam tau baca entri ni..:D

    cikgu panji – mulut je diam, tapi jari ligat wat senam kat keyboard

    😀

    Mz – keybodnibisingtakmaudiam
    walaupunmulutsayamemangdaiam

  5. Neeza Shahril Neeza Shahril

    diam diam ubi.. berisi aje.. orang kalau diam ada banyak makna.. salah satu yang taknak.. errr… nak masuk toilet hehee..

  6. divahantu divahantu

    diam-diam jatuh hati… lirik lagu lama..

  7. Intan Rosnitta Intan Rosnitta

    Diam sambil taip komen… 😉

  8. MZ MZ

    “saya DIAM untuk komen semua ni…sambil sengeh..” quotes tuan tanah

    bawak2laberhentidiam. katatastureplaydah membatalkandiam:p

  9. CIKGU PANJI CIKGU PANJI

    tak nak k jie diam…

  10. yOnnA yOnnA

    meaningfull!!
    *gelak*

  11. Jie Jie

    saya DIAM untuk komen semua ni…sambil sengeh..

  12. MZ MZ

    bukankah masa tok imam tanya kujie dulu betui ka trima mamat ni sebagai somi kujie hanya tertunduk malu tersipu2 diam membisu?

  13. Mak Su Mak Su

    [angguk]

  14. muadzlife muadzlife

    membebelkah aku….hiks..nak kene tnya cik abg ler..

    kalau ye hari ni nak senyap (boleh ker)..hahahhahahaaa

  15. mama ranggie mama ranggie

    diam tu lebih baik dari bercakap tanpa tujuan…

Comments are closed.