Ramadhan Contest : Aku dan Ramadhan 2

Nak bingkisan raya?

Blog nueman ada anjurkan “ Ramadhan Contest : Aku dan Ramadhan 2 “.
Ramadan_Kareem

credit image : khaloodies.deviantart.com

Tahun lepas saya telah menyertai contest ini dengan entri Ramadhan Dalam Hidup Saya dan memenangi tempat kedua dengan hadiah bulan madu di awan biru… yang menarik . Tahun ini saya tak masuk bertanding kerana kisah saya di bulan Ramadhan telah disubmit tahun lepas. Bagi peluang orang lain pula menang…muahahaha….

Syarat-syarat Ramadhan Contest!!

Ramadhan dalam hidup saya

18 September 1991 – 18 September 2008 .

Selamat ulangtahun perkahwinan kami yang ke 17. Syukur pada Tuhan kerana masih memelihara rumahtangga ini. Terimakasih pada suami kerana masih menerima diri saya seperti mana hari pertama saya menjadi isteri. Masih memotong kuku kaki saya dan masih setia mengosok belakang sebelum saya tidur.

Ikatan ini berawal dari hati atas nama cinta

Jalinan ini bermula dari rasa atas nama sayang

Pertautan ini berasal dari angan atas nama rindu

Sungguh ini adalah cinta, sayang, dan rindu..

Semoga Allah menulismu sebagai penghuni syurga abadi kerana engkaulah yang disebutkan baginda nabi sebagai sebaik² mukmin (yang paling baik terhadap isterinya).

Sejarah awal perkahwinan kami sangat ringkas dan singkat.  Untuk pertama kalinya saya bertemu pada 9/3/1991 – pada majlis pembukaan rasmi kilang Canon , Shah Alam.  Kami datang atas jemputan rakan serumah masing² yang secara kebetulan rakan sekerja.

Seminggu selepas pertemuan pertama, dia telefon saya ajak keluar, saya menolak dengan alasan nak tengok cerita cina kat tv2..hahaha…dulu² setiap petang Isnin – Khamis layan cerita cina kat tv2.  Alasan sengal sebenarnya kerana dia ajak keluar makan malam sedangkan waktu itu baru 6 petang tetapi sebab terlampau gabra, saya tersilap bagi schedule rancangan tv.

Macam hero filem hindi yang tidak pernah mengenal erti putus asa, dia menelefon saya sekali lagi selepas maghrib .  Kali ini saya tak control ayu lagi, terus setuju…hahaha..tadi tu kenalah test market…tengok pasaran saham.

Dari Taman Sri Muda, Shah Alam kami ke gerai makan berdekatan kilang Motorola Sg. Way ( kilang tu dah tutup tapi alhamdulillah, cinta kami masih utuh). Hari itu adalah 17/03/1991 bersamaan 30 Sa’aban 1411, esoknya 1 Ramadhan tetapi jin aperit dah menguasai, kami berdating malam pertama puasa – ponteng sembahyang terawih.

Selepas makan, terjadi satu lagi peristiwa yang tidak mungkin saya lupa.  Mungkin inilah balasan cash dari Allah…. kereta tak boleh dihidupkan!  Untuk pertama kalinya dalam hidup , saya menolak kereta dan lebih sadis lagi pada  dating pertama.:oops: