Juru Sukat

Bila dah beli kebun kenalah diusahakan. Kalau tidak mana nak datang hasilnya, kan. Operasi kali ini adalah untuk mencari dan menanda batu sempadan. Suami saya seorang juruukur jadi kami sekeluarga turun ke kebun uruskan hal ini
image
Kami sampai hampir jam 8.30 pagi.Bentang tikar untuk sarapan nasi lemak teh tarik. 

image

Beruntung kerana suami dan Along berada dibidang yang sama.  Dia sedang belajar dan melakukan praktikal.

image

Juruukur muda. 

image

Inilah rupa batu sempadan.

selepas 6 jam, siap juga kerja-kerja untuk 12 ekar.

Posted from WordPress for Android

21 Replies to “Juru Sukat”

  1. Saya sekarang ini baru jumpa 1batu sempadan dan perlu mencari 3 lagi batu sempandan untuk tanah pusaka peninggalan arwah bapa saya. Tahulah saya untuk mencari juru ukur tanah pada masa hadapan. Kalau hendak buat praktikal dekat kebun pun boleh.:-)
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Fenomena Sun Halo @ Halo MatahariMy Profile

  2. luas tu kebun yang dibeli…12 ekar…! 1 ekar boleh tuai hasil min 1 tan, sebulan 2 kali petik..utk 12 ekar sudah 24 tan..harga semasa 500 setan bermakna sudah 12 ribu sebulan…fuyo kaya kak jie…tahniah..tahniah…
    Jom terjah post menarik dari latep ..Ukur baju di badan sendiri…My Profile

    1. amboiiii…amboiiiii………….. dan lagi dia buat paperwork tu
      hihihi……..tu yang nampak kat kertas , beli kebun pun pakai duit, upah org bersihkan, racun, baja, anak benih…pung pang pung pang…..tu kena tengok juga.

      tapi, kami tak mahal bab pelaburan lain, jadi berkebunlah
      Jom terjah post menarik dari Kujie ..Juru SukatMy Profile

Comments are closed.