Laksa dari Penang, mee dari Bandung Muar

mee bandung muar
mee bandung muar
Menu petang tadi – Mee Bandung Muar.

Pergi Bandung hari tu, cari tak jumpa. Tengah bersilat di dapur, Angah menjenguk,

” mama masak ape tu…bau macam laksa”

Sadis sungguh anak bujangku , laksa dari Penang, mee dari Bandung Muar.  Jauh sangat bau dan rasa.

ehhh…apasal ramai yang basah keyboard tu? lap cepat!:lol:

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. kak..
    mi bandung muar mmg khelas ( bkn kedai khelas kat jln TAR,ok?)

    btw,
    mintak izin menyelit.
    jom ke blog kami.
    macam2 barang ada juai…

    tokehs last blog post..Nano Digital Stove- Offer baik punyer beb!!!

  2. Sedang terfikir. Bagaimana boleh ‘ter-gabung’ nama dua tempat yang berbeza dalam satu nama masakan. Bandung dan Muar.

    Kawan kata, di Bandung, tidak ada SIRAP BANDUNG.

    Abang Longs last blog post..HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN.

  3. nak la sikit mee bandung dari muar tu kak Jie..

    Neezas last blog post..Tadaa!!

  4. mama!!
    mee bandung!!!! adoiii
    g muar ari tu x sempat makan! waaa

    yonnas last blog post..the best moment in 2008

  5. Yikes… ngah lapar lapar ni.. tengok sal mee plak.. adeii laparrrrr

    Adrys last blog post..Si Riben Merah…

  6. Sebenarnya apa beza mee bandung n mee kuah? Saya nak ke bandung raya cina ni, saya sambung pencarian mee bandung n sirap bandung itu…

    • @kruel74, mee bandung lain… apa lagi yg muar – lebih terasa udangnya..ade kacang tanah.

      mee kuah selalunya kuah dia di letakkan keledek lenyek

      betul ke?

      sebenarnya mcm2 org..mcm2 jenis boleh buat…ikut selera masing2

  7. :mrgreen: Baru lepas makan mee bandung mak mah….sedap! :mrgreen:

    TokNabes last blog post..Aku ‘Dicutikan’.

  8. cikgu panji says:

    😆 sedapnya….

  9. adoii..dah lame tak makan mee bandung..susah la nk carik kedai yg betol2 sedap jual..

  10. dua dua sedap slurpppp..telan ayaQ lioQ ja lah nampaknya :mrgreen: