Terimakasih Cikgu

Saya nak ke sekolah. Sebagai jemputan bukan lagi sebagai ibubapa. Sekolah ini ada banyak kenangan untuk kami sekeluarga walaupun anak saya tiada lagi di sini. Suami saya adalah AJK Penaja sewaktu penubuhan PIBG dan 3 tahun bersama-sama sekolah bermesyuarat lewat malam.

Ini untuk cikgu – Terimakasih atas jasa dan bakti mendidik anak-anak saya.

p/s – agak kecewa dengan tulisan ‘pakwe kedai kek’ – kalau mengigil janganlah cacatkan kek dengan tulisan yang ‘berseni’ ini.

47 Replies to “Terimakasih Cikgu”

  1. 1 tauladan yg cukup baik yg kak jie tunjuk pada kite generasi muda..teringat juge mase belajar2 dulu..selalu juge mak bagi bekal-bekalan, bagi pada tok guru mengaji..

    p/s – nak beli kek jugelah..nak bagi pada si dia..

  2. Tak ramai ibu bapa yang aktif dalam PIBG sekolah. Tahniah diucapkan pada akak.

    p/s : Tulisan atas kek tu ok je nampaknya

  3. pakwe kedai kek menggigil tgk makcik cun tempah kek..gurau je:)
    .-= yoy´s last blog ..Update Contest Mudah Menang YoycullendotcoM. =-.

  4. terima kasih cikgu
    masih ingat lagi cikgu sekolah rendah
    adakah org kek tu parkinson

    1. parkinson tuh..hahaha..melampau la kalau parkinson nak wat kek..jahanam abeh nanti
      .-= Azizuan´s last blog ..Google Lancarkan Translate Untuk Haiwan =-.

  5. cikgu…teringat zaman sekolah dulu2..der yg ok..der yg kerek..ahhaha..kek tu nmpk sedap…lelaki ke yg tulis tu?.ketar tgk akak kot..ehheh
    .-= eiyda´s last blog ..eiyDa:: Bila banyak masalah..ape nak buat??arrgghh!!!::: =-.

    1. cikgu pun manusia, bila ada anak murid yg masih kenang, masih ingatkan cikgu
      dia pun mesti gembira…gembirakan org lain kan perkara2 baik..hehehe

  6. wahh teringat zaman sekolah dulu.. tapi kak memang bagusla siap bg kek.. salute sama kak jie huhu

    1. Kak Jie ni masih konservatif – tiap awal tahun anak2 masuk sekolah, masih lagi jumpa guru kelas

      “ini anak saya, sy serahkan kat cikgu..didiklah dia…tegurlah dia, kalau salah perlu dirotan….saya izinkan”

  7. huhuh kak jie siap bagi kek lagi, sy tak pernah pun gi sekolah lama saya bawa kek ke apa

    apa yg saya boleh sumbangkan ialah menghadiri kem motivasi dan jadi fasilitator je
    .-= mijie´s last blog ..Naikkan trafik blog part 2 =-.

    1. tiap ada cara masing2…sumbangan bukan semestinya dlm bentuk fizikal…jumpa cikgu bersalam..senyum..atau ibubapa selalu jumpa cikgu anak2..tanya2 khabar

    1. huhuhu……….buka saja kotak kek
      masing2 terjuga…gembira riang ria
      tengok jeeeeeeeeee………..

      terus feeling tu down!

    1. bukan lilin… tapi pelita

      lilin membakar diri tetapi pelita , habis minyak tanah – padam
      cikug pun manusia seperti kita

  8. terketar2 takut mencacatkan kek tapi dah tercacat pun. hehe. tapi kek tu nampak sedap… abaikan tulisan tu. πŸ˜›
    .-= Amir´s last blog ..Dari Allah Kita Datang, KepadaNya Kita Kembali =-.

  9. Terima kaish cikgu…

    Kak jie, pagi-pagi dah nampak kek. Saya sudah kelaparan ni πŸ˜†
    .-= yati´s last blog ..Indahnya persahabatan kerana… =-.

  10. hehe..mak sdare cikgu, spupu pun ramai cikgu, bakal orang rumah pun cikgu..tau sangat macamana jasa cikgu sekarang ni..bersusah payah nak tengok anak murid berjaya.sedih kalau ada yang failed atau dapat markah rendah..semoga berjaya cikgu2 semua..terima kasih cikgu
    .-= wanmus´s last blog ..Domain Dot Com Murah RM28 Setahun [Limited] =-.

    1. Jaga adap2 berguru penting utk dapatkan keberkatan… semua cikgu nak anak murid dia berjaya, ibubapa pun sama..cuma dlm proses tersebut ada yang tergelincir, ada yang tersangkut sana sini…bukan mudah.

Comments are closed.