Noor Jannah Kucing kaki 3

Noor Jannah sekarang. Selepas 2 bulan jalani pembedahan pemotongan kaki, si kucing kaki 3 ni dah membesar dengan jayanya. Noor Jannah – makin montel. Kaki 3 tak menghalang dia untuk bergerak aktif melakukan semua aktiviti biasa Kucing kaki 3 – Sebeanrnya kucing kaki 3 tak pernah pun terfikir kucing sepatutnya berkaki 4 ! ¬†Mereka mudah […]

Noor Jannah

Si kucing kaki 3 ni namanya Noor Jannah. Hello world ! Noor Jannah  Instagram @kujiecats

Ubat Sakit Mata Kucing

Kucing sakit mata, selesema adalah simptom normal kucing jalanan. Saya jumpa kucing ini dengan keadaan mata yang teruk dan selesema. Bukan saja mata yang sakit, dia juga ada kurap, kutu dan cacing. Ubat cacing dan ubat kutu kucing adalah perkara pertama yang perlu diberikan apabila membawa pulang anak kucing jalanan. ¬†Saya ada first aid kit […]

Adakah Ikan Makanan Kucing?

Baru-baru ni saya cuba nak uji tahap kerakusan kucing terhadap ikan. Selalu orang sebut , kucing mana tak makan ikan,kan. Nak juga tengok kucing-kucing saya ni boleh tak diharap kalau ditinggalkan ikan kat sinki dapur. Keputusan yang sangat tidak terduga…. Memasing pelik tengok makhluk ganjil dalam pinggan. “mama….. apa ni?” Siap berbincang bawah meja bulat […]