Berdoalah untuk Palestin

Seorang kanak-kanak Palestin mati akibat tertimbus

Seorang kanak-kanak Palestin mati akibat tertimbus

Kredit gambar : Kosmo

Saya tidak terfikir akan melihat gambar seperti ini di akhbar . Kanak-kanak ini seusia anak gadis saya. Hari demi hari Palestin dibanjiri darah, air mata tangisan ibu yang kehilangan anak dan tangisan anak yang kehilangan ibu bapa.

Kita mungkin tidak berkemampuan seperti penyumbang misteri yang menderma AS$6.7juta ini, tetapi bagi kita yang tak mampu untuk menjadi tentera, mengangkat senjata marilah kita berdoa agar Allah memberi bantuan dan pertolongan serta mematahkan serangan kejam itu.

Disamping kita berpuasa sunat semalam dan hari ini ( 9 & 10 Muharam ) atau hari ini dan esok ( 10 & 11 Muharam ) , berdoa kepada Allah Subhanahu Wa Ta’ala dapat menyelamatkan kaum muslimin dan mujahidin di Palestin pada setiap masa.

Amin Ya Rabbal ‘Alamin.

10 Muharam – Dinamakan juga hari ‘Asyura’. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilah dan kebenaran.

Pada 10 Muharam juga telah berlaku:

  • Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama enam bulan.
  • Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
  • Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
  • Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
  • Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
  • Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.
  • Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun.

– sumber-sumber carian di internet.

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. sampai bila pemimpin dunia islam mahu berdialog dan berjabat tangan dgn zionis laknatullah?sampai bila kita harus melihat umat islam disembelih?sampai bila jihad ilmu,ekonomi,hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dgn jihad al-qital pula?disaat tentera zionis membantai umat islam,kita masih berjihad hawa nafsu.ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir.sedangkan jihad al-qital hanya pada waktu-waktu tertentu.para sahabat berjihad hawa nafsu setelah kembali dr medan perang,sedangkan kita menolak utk berjihad dgn pelbagai alasan.kenapa kita tidak berjihad dgn semua jihad yg ada,dan mengikut kesesuaian waktu dan masa?kenapa kita mengambil t/jawab lain utk mengelak t/jawab yg lain?sedangkan t/jawab itu perlu dipenuhi secara berturutan?kenapa takut dgn kalimah JIHAD?sy bkn mngejar mati,tp lihatlah apa yg berlaku di palestin dan t/jawab kita.dan jika kita masih di takuk lama.maka,saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita.katakan pd mereka,itu sudah nasib mereka,tiada apa yg mampu dibuat oleh ki

  2. gadis islam says:

    BERDOA dan SEMBAHYANG HAJATLAH UTK MREKA YG BNASIB MALANG DISANA

  3. gadis islam says:

    sejak dlu lg si celaka yahudi ni berebut tanah dr owg islam,tuhan da laknat diorg….aku rasa mrh sgt bla tgk gmbr betina israel tarik tudung owg islam kita kt plestin dn bdk laki kcik sepak wnita islam kuang ajr btul ptt tembak mampos je bdk2 yhudi 2 sume aku xrse ksian pon klu tgk kanak2 yhudi ni mampos malah aku gembira.bhati2 beli ayat quran sbb member aku tbeli kain hiasan yg ditulis dlm bhasa arab tp sbenarnya ayat bible kristian klu tgk mg cntik tp sbnrnya ayat kitab bible…mst korang pnh tgk sms yg ditaip ‘(ayat quran)ps2 disruh fwd ke-10 atau 20-30 owg klu xfwd dpt bala dpt nsib buruk.pnh ke tuhan ugut kita sume cmni???sbnrnya sms brantai ni direka oleh paderi kt america utk mgelirukn&mrosakkn umat islam!!!sesape yg pcaya tlongla mgucap blik krn korang da murtad dgn mempercayai sms haram ni!!!jgn bli@minum sparkling water nabi pnh pesan jgn minum@mgunakn bkas minuman yg myerupai bekas arak jgn minum dr bkas yg myerupai bks arak!!!e2 slh 1 produk utk mnjahanamkn umat islam.byk lg info tp aku xde byk msa utk bgtau sume sesape yg ada gmail blh aku fwd email2 utk korang ZIMA1018@GMAIL

  4. Top100Entrepreneur says:

    😡 aku marah betul dengan Yahudi ni…

    Top100Entrepreneurs last blog post..Apa Yang Yahudi Cari Di bawah Masjid Aqsa?

  5. ya Allah. meremang bulu roma diya tengok gambar budak kena timbus tu. diya komen sambil tutup sebelah mata ni ma. huhu.

    diyas last blog post..D248 : Surat Cinta Zaman Sekarang [Konon-nya] =P

  6. Benci Yahudi says:

    Ingat jika kita membeli barangan yahudi dan Israel, kita pun akan terlibat sama menyumbang terhadap kekejaman Israel. Kerana wang pendapatan yahudi akan disalurkan ke negara Israel, samada dalam bentuk derma,cukai dan lain-lain cara.

    Tiada cara lain untuk kita membantu mereka. Kita tidak mampu untuk mengangkat senjata.
    Tapi kita ada kuasa pengguna. Jika kita lumpuhkan ekonomi mereka, mungkin satu hari nanti mereka tiada dana untuk melakukan serangan ke atas Palestin

    Mari bersama-sama kita lakukan… Akhiri penjajahan Israel terhadap Palestin!!!

    Boikot barangan Yahudi dan Israel!!!

    P/S: Sila sebarkan posting blog ini menggunakan apa cara sekalipun. Supaya makluman cepat sampai. Tiada hak cipta.

    http://infidelkafirwatch.wordpress.com

    http://www.muslimherald.com

    http://www.boycottisraeligoods.org

  7. Benci Yahudi says:

    Boikot barangan yahudi dan Israel!!

    Bagaimana caranya untuk boikot?

    1. Melalui Kod Bar (Bar Code)

    Ingat, jika jumpa Kod Bar(Bar Code) yang bermula daripada 729.
    Sila jangan beli kerana angka itu menunjukkan barangan/produk daripada Israel.
    Jangan terpedaya dengan label “Made in XXXX” di label mereka. Kerana yahudi akan menggunakan pelbagai cara untuk menjual produk mereka termasuklah memalsukan kenyataan itu dan seolah-olah ia bukan datang dan dihasilkan daripada Israel.

  8. Benci Yahudi says:

    عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى يُقَاتِلَ الْمُسْلِمُونَ الْيَهُودَ فَيَقْتُلُهُمْ الْمُسْلِمُونَ حَتَّى يَخْتَبِئَ الْيَهُودِيُّ مِنْ وَرَاءِ الْحَجَرِ وَالشَّجَرِ فَيَقُولُ الْحَجَرُ أَوْ الشَّجَرُ يَا مُسْلِمُ يَا عَبْدَ اللَّهِ هَذَا يَهُودِيٌّ خَلْفِي فَتَعَالَ فَاقْتُلْهُ إِلَّا الْغَرْقَدَ فَإِنَّهُ مِنْ شَجَرِ (رواه مسلم)

    Dari Abu Hurairah bahwa Raslullah Saw bersabda : “ Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum Muslimin berperang dengan Yahudi, maka kaum Muslimin berhasil membunuh mereka sehingga Yahudi bersembunyi di balik pohon dan batu. Lalu batu atau pohon itu berkata : Wahai Muslim.. Wahai Abdullah… ini Yahudi sembunyi di belakangku, maka segera bunuh dia, kecuali gharqad karena ia adalah dari pohon Yahudi. (H.R. Muslim)

  9. Terimakasih semua kerana sudi berkongsi rasa yang sama – sedih tiap hari menatap kesengsaraan umat Islam di merata dunia .

    ” ngape dia org gaduh , mama” Intan tanya saya semlm sewaktu menonton berita di TV

  10. aduh…tak tahan betullah gambar tu

    lydiarayyans last blog post..aku ingin menjadi~~~

  11. Ya Allah mmg sy geram betul klo ckp psl isu ni. 😡 😡
    semua org mesti berganding bahu jgn buat bodoh je.kat m’sia sy jamin ade lg golongan manusia yg masih pekakkan telinga butakn mata.sape yg berduit tu TLGLA donate byk2..yg x mampu,doa dan boikot!!cukupla kekejaman yg dah mule sejak thn 1940-an lg(if i’m not mistaken)

    rujuk lmn web PACE dan palestinkini.info.

    hafs last blog post..Peace for Palestine,Please

  12. wartawanB says:

    hmm salah satu cara yang mudah tolong jangan beli barangan yang ada kene mengena dengan amerika Israel dan sekutunya…. produk2 tersebut dah keluar di website PPIM n yg paling teruk produk STARBUKS, COKE n COLGATE….

  13. Sitiscorpio says:

    Mari kita sama2 doakan kebinasaan kaum israel dan kesejahteraan rakyat palestin..amiin.

  14. U.N.C.L.E says:

    Selain melahirkan kemarahan dan kutukan kepada rejim Zionis tu, dengan cara berdemonstrasi dsbnya, teman rasa tak jadi apa-apa kat deme. Kalu kita nak menyalahi Negara2 Arab pon tak guna, coz deme dah terkenal dengan sikap OIC (ohhhh I seee).

    Cara paling berkesan yang kita sama-sama boleh buat yang akan menyengat rejim Zionis dan sekutu2nya adalah seperti berikut…

    1. Umat Islam kena berhenti merokok kerana hasil jualan rokok banyak menyumbang kepada dana pembelian senjata Israel.
    2. Boikot pembelian bahan-bahan atau barangan yang ada keiatan dengan Israel dan sekutu kuatnya, Amerika.
    3. Beri sumbangan secara berterusan kepada tabung bantuan Palestin , walaupun RM 10 sebulan…lagi banyak lagi bagus..

    Sebenarnya banyak lagi yang kita boleh buat untuk membantu sedara2 kita yang ditindas… Kita di Malaysia ni dilimpahi Allah dengan nikmat kemewahan dan keamanan… dalam keadaan ini jangan kita lupa akan nasib sedara2 kita yang menyedihkan … oleh yang demikian, disampingusaha-usaha untuk membantu sedara2 kita tu, jangan lupa mendoakan agar bantuan Allah dilimpahi ke atas penduduk Palestin dan lain-lain umat Islam yang negara mereka sedang menghadapi ujian peperangan setiap hari.

  15. ntah lah kak. tak tahu kenapa, bila dengar citer pasal palestin pasti seperti darah mendidih.

    kesabaran orang islam ada hadnya maka sebab itulah ‘sabar adalah separuh dari iman’. bayangkanlah mana pegi separuh lagi!?

    berdoalah, berhajatlah, pusatkan kemusnahan utk mereka yang menganiaya orang islam. rasanya mereka sudah melampau!

    megats last blog post..Tahun Baru, Bersihkan Minda Dan Hati!

  16. kekadang sukar untuk berkata2.. apa tah lagi untuk mengangkat senjata!

    bangsa Arab terkenal dengan kekasarannya! mereka tidak seperti apa yang kita sangkakan. Iaitu mereka itu beradab seolah2 pijak semut pun tak mati… malah arab badwi, akhlak mereka adakalanya jauh dari santun! Ganas, kasar!

    Kadang2 elok juga mereka diganyang, sesuai dengan kekasaran dan kekasaran sikap mereka sendiri!

    Namun sebagai seorang Muslim, rasa persaudaraan tetap ada. Apatah lagi Gaza dan Tebing Barat diamnya monumen dan bandar bersejarah lagi berkepentingan buat umat Islam dan Palestine itu sendiri.

    maza terkenangkan bagaimana Mujahid Syuhada’ Salehuddin Al Ayubi (berbangsa Kurdish – yg kini bangsanya tidak bernegara dan sentiasa ditekan) bangkit memimpin umat Islam ini membebaskan Palestine daripada Kristian!

    maza tumpang simpati di atas autocracy yg berlaku di Palestine. Sedih melihat anak2 kecil diperlakukan seperti itu!

    Jumaat sudah di masjid Syaidina Abu Bakar, Bangsar, sempat maza menyalurkan rasa simpati…dengan menghulur sedikit barangkali amat ciput yg termampu maza lakukan.

    marilah kita solat hajat di hari jumaat akan datang ini! Kita mohon sama2 kepada Allah SWT agar dikurniakan keamanan di Palestine dan keselamatan ke atas Muslimin!

    Allahuakbar, ayuh Jihad… Mujahid… mujahideen…..

    Allahuakhbarrrrrr!!!!

  17. mrozaidi says:

    apa kata semua negara bersepakat untuk serang israel balik.. baru dia tau..tapi tidak akan berlaku sampai bila2 yang saya harapkan..

    kasihan manusia yang lain…mereka pun mahu hidup jgk..

    al-fatihah…

    mrozaidis last blog post..Update Link Blog

  18. tak sempat nk pose kak…esok saye try pose laa…
    InsyaAllah…semoga Allah musnahkan Zionis laknat itu…
    Boikot!

    ChekguBHs last blog post..Selamat Kembali…

  19. sedihnye bile tgk kekejaman kt palestin..name jer manusia tp x da sifat kemanusiaan…

    wanies last blog post..kerinduan aku pd kamu!!!

  20. tak sampai hati saya melihat gambar anak itu 🙁

  21. ohhh… tak sanggup lihat anak2 itu…

    sedih :'(

  22. zana surf blog ada gambar ayah meratap kematian 3 anaknya. baya anak2 zana pulak tu… gugur air mata nie melihat kan muka bb yg seakan2 tidur. 🙁 🙁

    tak sanggup nak tgk gambar yg kak jie letak tu. 😥

    Zanas last blog post..Wallah!!

  23. Salam…

    ada cadangan agar negara2 Islam menubuhkan pakatan tenteranya sendiri untuk mengawal keadaan di Gaza & juga perlu bertempur demi mempertahankan diri..

    – Boikot produk Yahudi-

    Deanzs last blog post..Ada apa dengan tahun 2009?

  24. T___T
    ish mama..
    yonna tgk kat MHI 2 hari lepas,teriak2 pagi tu.
    sedih sgt22 tgk bumi palestin dibanjiri darah.
    kita mungkin tak mampu nak derma duit berjuta-juta,
    cukuplah doa utk diorang kat sana..
    doa kan senjata umat islam..

    :(( :((

  25. fiezabaiduri says:

    dalam akhbar kosmo,..
    KEMPEN BOIKOT PRODUK YAHUDI DILANCARKAN.
    dalam akhbar utusan,..
    dapat link ni, ~> http://www.muslimconsumer.org.my

  26. sedihnya tgk gambar tu…
    tros jadi tatau nak taip apa…

    Ajipps last blog post..Encik Beeb Ku Terluka…

  27. amin

  28. Sama-samalah kita berdoa. bukan sahaja untuk keselamatan umat Islam disana tetapi moga ada kebangkitan umat Islam diseluruh dunia bagi menangani isu ni.. kejutkanlah.. harimau yang sedang tidur ini.. supaya ngaumannya mampu menggentarkan Israel dan para musuh Islam..

    nuaemans last blog post..Esok 10 Muharram kan..? Jom Puasa..

  29. Setuju dengan smaelz, pemimpin2 Arab yang mewah tu buta agaknya…(sorry , kasar sikit) Geram sangat. Ada ke patut boleh nak berbincang lagi sedangkan yang saudara2 kita di Palestine tu perlukan bantuan. Kita hanya mampu berdoa. Tapi Pemimpin2 Arab tu bertanggungjawab. Mereka tu taksub dengan keduniaan. Mereka patut hulurkan senjata (kalau takut sangat nak perang sama)dan semua jenis bantuan. Mereka kaya, ada minyak…(tuhan dah bagi pun tak sedar diri)

    Sorry Kujie, Tie agak emo bila bab2 begini. Sebab tu Tie malas nak buat entry tentang Palestine ni…

    Ties last blog post..Tag dan kad dari Tera dan Ei_da serta kad dari Suzi

  30. 👿 Yahudi betul lah Yahudi tu… Memang dah dalam Quran cerita ttg diorg panjang lebar

    kruel74s last blog post..Holidays of 2008

  31. Sama2lah kita berdoa dan kepada yg mampu hulurkanlah sumbangan buat saudara kita.

    julietchuns last blog post..Salah sendiri

  32. moga2 doa kite di makbulkan ….. x sanggup tgk penderitaan mangsa perang ni!!!!

  33. Apa yg menyedihkan saya ialah puak Arab masih dengan sikap berpuak-puak yg telah menghalang semangat saling membantu..

    smaelzs last blog post..Lancer GT Test Drive and Super Hot Mom