Cuti Sekolah Dilanjutkan Seminggu

Edit :  09/01/2015 – 41 buah sekolah iaitu 4 buah di negeri Kelantan, 18 buah di negeri Pahang dan 19 buah di negeri Perak akan ditunda sesi permulaan persekolahan 2015 selama seminggu lagi.

Bagi sekolah-sekolah terlibat di negeri Kelantan, tarikh permulaan sesi persekolahan adalah pada 18 Januari 2015 (Ahad). Manakala bagi sekolah-sekolah terlibat di negeri Perak dan Pahang, tarikh permulaan sesi persekolahan adalah pada 19 Januari 2015 (Isnin).

Penundaan ini akan melibatkan sejumlah 5 hari persekolahan pada 11 hingga 15 Januari 2015 (Kelantan) dan pada 12 hingga 16 Januari 2015 (Perak dan Pahang). KPM juga ingin memaklumkan bahawa jumlah 5 hari tersebut adalah merupakan jumlahhari persekolahan yang perlu diganti oleh sekolah berkenaan.

Senarai sekolah yang dilanjutkan cuti seminggu lagi. 

PERAK

  1. SK BANDAR
  2. SK BANDAR TUA
  3. SK PULAU TIGA KIRI
  4. SK TOK PELITA
  5. SK LAMBOR KANAN
  6. SK TANJUNG BIDARA
  7. SK PASIR PANJANG HULU
  8. SK PULAU JUAR
  9. SK SELAT PULAU
  10. SK CHANGKAT BANJAR
  11. SK PASIR KUBU
  12. SMK SULTAN MUZAFFAR SHAH 1
  13. SMK SUNGAI RANGGAM
  14. SK TELUK KEPAYANG
  15. SMK DATO MAHARAJALELA
  16. SABK EHYAK DINIAH
  17. SMK LAMBOR KIRI
  18. SK KAYAN
  19. SJK(T) KAYAN

KELANTAN

  1. SMK DABONG
  2. SK DABONG
  3. SK KEMUBU
  4. SK LELA JASA

PAHANG

  1. SMK PULAU TAWAR
  2. SK KAMPUNG PAGI
  3. SK GINTONG
  4. SMK PALOH HINAI
  5. SMK DATO MAHMUD MAT
  6. SK MAMBANG
  7. SK LANGGAR
  8. SK TEMAI
  9. SK KAMPUNG ACHEH
  10. SK PULAU RUSA
  11. SK PULAU MANIS
  12. SK GANCHONG
  13. SK KINCHIR
  14. SK TANJUNG MEDANG
  15. SK SRI MUALANA
  16. SEKOLAH SAINS SULTAN HAJI AHMAD SHAH PEKAN
  17. SMK LEPAR
  18. SK UBAI, PEKAN

 

 

 

KENYATAAN MEDIA YAB MENTERI PENDIDIKAN MALAYSIA

PENGUMUMAN PENANGGUHAN TARIKH BERMULA
SESI PERSEKOLAHAN TAHUN 2015 AKIBAT BANJIR

Sukacita dimaklumkan bahawa KPM dengan ini bersetuju untuk menangguhkan permulaan sesi persekolahan di seluruh negara bagi tahun 2015 selama seminggu.

Dengan penangguhan ini, tarikh baru sesi bermula persekolahan tahun 2015 bagi  negeri Kedah, Kelantan, Terengganu dan Johor adalah pada 11 Januari 2015 (Ahad).

Manakala bagi negeri-negeri lain akan bermula pada 12 Januari 2015 (Isnin).

image

About Kujie

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

Mereka Yang Berkongsi Rasa

  1. musim cuti sekolah ni bolehlah ambil perluang pegi melancong
    Jom terjah post menarik dari mus ..Luxury Transparent Bubble Hotel Set SouthGate BathMy Profile

  2. masa cuti ada yang duduk rumah, ada yang berjalan jalan.
    Jom terjah post menarik dari ikhwan ..Cara Menempah DVD BBMA Basic Live TradeMy Profile

  3. alhamdulillah…byk urusan yang perlu dilakukan bagi mereka yang terlibat dengan banjir
    Jom terjah post menarik dari norehan saad ..FAKTA TENTANG DIABETES YANG PERLU ANDA TAHUMy Profile

  4. Lega juga bila dilanjutkan ni. Tahun ni saya dah start ada anak yang sekolah tahun 1.
    Jom terjah post menarik dari nasslimdiet2 ..Alpha Lipid Bee VenomMy Profile

  5. Dengar kata cuti sekolah nak sambung sampai sebulan pula.. Februari baru naik.. Tengok berita malam ni.. Hehe..
    Jom terjah post menarik dari Nyz ..Promosi Shaklee | Januari 2015 – Vivix, Alfalfa & Chewable Vita-Lea For ChildrenMy Profile

  6. Kita yang tak terlibat banjir ni pun lega sekolah lewat dibuka, dapatlah shopping baju anak lewat2 sedikit 🙂
    Jom terjah post menarik dari Noor Azlin @ Bizznurse ..Ramalan 2015 : Antara Matlamat, Jangkaan dan TawakkalMy Profile

  7. tak sabar nak sekolah ,haha
    Jom terjah post menarik dari Aaizaatt azhar ..Azam Tahun BaruMy Profile

  8. Semoga dapat bagi ruang untuk mangsa2 banjir membuat semula persiapan sekolah..
    Jom terjah post menarik dari Hairul Azni ..Apa Itu AffiliateMy Profile

  9. mmg perlu dianjakkan sebab kawasan2 yg teruk mcm di pantai timur perlu masa untuk receovery..brg2 persiapan sekolah anak2 mesti sudah rosak..
    Jom terjah post menarik dari Vimax Malaysia Original ..Vimax 3D Izon HologramMy Profile

  10. biarlah….tempoh utk bertenang tu…
    semoga Allah mudahkan urusan mereka yg terjejas tu…
    Jom terjah post menarik dari chekguBH ..Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga SeafoodMy Profile

  11. Harap penangguhan memberi ruang untuk mangsa-mangsa banjir menguruskan hal keluarga masing-masing. Semoga semua sumbangan yang dihulurkan mampu membantu mereka untuk kehidupan sekarang dan akan datang
    Jom terjah post menarik dari Ani Haryani ..Seorang Ayah Pasti Risau Akan Anak Perempuannya Kan!My Profile

  12. alhamdulillah baguslah, memang ramai terjejas akibat banjir
    Jom terjah post menarik dari Raihanah Ahmad ..9 Langkah Kekal Cantik Bagi Ibu HamilMy Profile

  13. Pasti setiap perkara ada hikmahnya.

    Masa utk ubah tarikh cuti anak sulung nak masuk sekolah 🙂
    Jom terjah post menarik dari hafizmd ..Tips Lulus Temuduga Kerja KerajaanMy Profile

  14. Ya perlukan masa untuk membuka sekolah kerana perlu mengenal pasti jumlah kos kerosakkan dan pembersihan.
    Jom terjah post menarik dari akubiomed ..Bila anak dara dapat kasut gedik merah jambuMy Profile

  15. Kiranya dah sahlah berita ni yer.. Terima kasih di atas perkongsian info…
    Jom terjah post menarik dari Anuar ..Rezeki daripada Dr Anwar Fazal dan Dr Fatin LiyanaMy Profile