Dah Ambil Bantuan RM 100


Semalam kat surau,  kaum ibu semua bercerita tentang bantuan RM 100 untuk murid sekolah.  Semua bertanya macam mana nak ambil bantuan RM 100 tersebut.

Ada jiran saya dapat RM 400 untuk 4 orang anak.  Masa ni masing² berkalau kalau…kalaulah aku ada anak 10 orang! hahahaha….

Saya diam saja kerana kedua-dua anak saya tidak layak untuk dapat bantuan RM100 tersebut kerana Intan berada di Tahun 6 dan Angah murid Tingkatan 5.

Menurut berita awal, murid Tahun Enam hanya akan menerima RM 100 tersebut tahun hadapan apabila memasuki Tingkatan 1.   Murid Tahun 1 juga akan menerima bantuan tersebut selepas sesi persekolahan Januari tahun depan.

Tetapi petang semalam, sewaktu balik dari sekolah, Intan cakap cikgu suruh datang ke sekolah untuk ambil duit RM 100.  Logiklah juga sebab murid Tahun 6 pun perlu buat persediaan untuk memasuki Tingkatan 1 tahun depan.

Pagi tadi saya dah ambil bantuan RM 100 tersebut.  Cuma bawa kad pengenalan dan jumpa guru kelas .  Turunkan tandatangan, note sekeping seratus ringgit pun bertukar tangan.

Buka saja pintu kereta bila saya jemput dia tengahari tadi, dia cakap ” mama dah ambil RM 100 tu, jom pi pizza hut”

Bertuah sangatlah budak ni!

 

25 Replies to “Dah Ambil Bantuan RM 100”

  1. ketawa kecil saya membaca telatah anak kak..budak2 sekarang..
    anyway, thanks to gomen sebab bagi duit ni…hehehe

  2. Pagi tadi pergi ambil.. lama jugak beratur disebabkan ada sedikit masalah teknikal di mana duit on the way dari Bank.. ada ibu bapa mengeluh sebab kena berdiri lama tapi bila dah dapat senyum je..
    apa-apapun terima kasih kepada kerajaan.. 😉
    Jom terjah post menarik dari aizamia3 ..Keinginan yang dah dapat..My Profile

  3. Sebelum ini memang Tahun 6 tak dapat sebab tu Kak Jie diam jee…. tak de cerita.

    Hari ni dah dapat dalam tangan, baru leh cerita…hehe 😆

    wah… hari ni sekolah dibawah kawalan pihak polis. Ada 3 polis siap bersenjata di kawasan sekolah. 😀
    Jom terjah post menarik dari Kujie ..Kawan Facebook BertambahMy Profile

  4. baru je nak komen semalam terlibat dengan pemberian sumbangan tu..murid darjah 6 pun ada..hehe

    semalam ada budak yang dah berhenti datang bagi IC nak duit jugak..nasib baik cikgu tu perasan

Comments are closed.